کد خبر: 599689
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۸ ۲۱:۴۰:۵۱
| |

عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

موضوع مالیات بر خانه‌های لوکس، بسته نشده است

حاجی‌دلیگانی در پاسخ به اینکه یکی از نمایندگان مجلس گفته که با مصوبه مجلس سال آینده هیچ خانه‌ای مشمول مالیات نمی‌شود، افزود: این گونه نیست؛ بلکه با بازگشت بند مذکور به کمیسیون تلفیق یک متن جدید تنظیم می‌شود و به صحن مجلس بازمی‌گردد. محتوای این متن هم مشخص نیست که آیا واحدهای مسکونی در آن خواهد بود یا خیر، چرا که به نظر اعضای تلفیق و رای آنها بستگی دارد.

موضوع مالیات بر خانه‌های لوکس، بسته نشده است
کد خبر: 599689
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۸ ۲۱:۴۰:۵۱

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی پیرامون بند «ذ» تبصره ۶ لایحه بودجه 1402 که به «مالیات واحدهای لوکس» مربوط است، گفت که ابهاماتی نسبت به این بند گرفته شد و برای رفع ابهام به کمیسیون تلفیق برگشته است.

او در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، تاکید کرد که موضوع مالیات بر خانه‌های لوکس، بسته نشده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در پاسخ به اینکه یکی از نمایندگان مجلس گفته که با مصوبه مجلس سال آینده هیچ خانه‌ای مشمول مالیات نمی‌شود، افزود: این گونه نیست؛ بلکه با بازگشت بند مذکور به کمیسیون تلفیق یک متن جدید تنظیم می‌شود و به صحن مجلس بازمی‌گردد. محتوای این متن هم مشخص نیست که آیا واحدهای مسکونی در آن خواهد بود یا خیر، چرا که به نظر اعضای تلفیق و رای آنها بستگی دارد.

به گزارش اعتمادآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یکشنبه در جریان بخش‌های درآمدی لایحه بودجه 1402، در زمان بررسی بند «ذ» تبصره ۶ لایحه بودجه، با پیشنهاد محمدمهدی مفتح، واژه «واحدهای مسکونی» را از این بخش حذف کردند. با حذف این واژه، با تشخیص رئیس مجلس این بند دچار ابهاماتی شد و برای رفع ابهام به کمیسیون تلفیق ارجاع شد. 

در همین حال محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران در گفت‌وگو با «ایسنا» گفته که با مصوبه مجلس، هیچ خانه‌ای مالیات نخواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها