کد خبر: 597475
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۲۱:۴۰:۴۳
| |

مرور کوتاه اعتمادآنلاین بر خبرهای بیست‌وششم بهمن در چهاردقیقه

روز نقطه‌ضعف‌ها و قوت‌ها

اعتمادآنلاین، مهم‌ترین خبرهای روز را برای‌ شما مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

روز نقطه‌ضعف‌ها و قوت‌ها
کد خبر: 597475
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۲۱:۴۰:۴۳

در روزی که آیت‌الله خامنه‌ای از ضرورت توجه انقلابی به نقطه‌ضعف‌ها گفتند و دلار رکورد شکست، اعتمادآنلاین، مهم‌ترین خبرهای روز را برای‌ شما مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

درباره ضعف‌ها و قوت‌ها

آیت‌الله خامنه‌ای، امروز با گروهی از مردم آذربایجان دیدار کردند و از جمله تاکید کردند که جمهوری اسلامی به بن‌بست نرسیده، چراکه دشمنان برای به‌شکست‌کشاندن جمهوری‌اسلامی همچنان هزینه می‌کنند.

ایشان گفتند: «کمبودها و ضعف‌های ما کم نیست، بعضی‌هایش را مردم احساس می‌کنند. گرانی هست، تورم هست، کاهش ارزش پول ملی هست، ضعف‌های دیگری هم داریم در بخش‌های مختلف»، اما در ادامه افزودند: «منتها شما با نگاه انقلابی به ضعف‌ها نگاه کنید، چرا با نگاه ارتجاعی نگاه می‌کنید؟»

ایشان گفتند دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای کشور در نشان دادن نقاط قوت نظام ضعف دارند.

دلار رکورد زد

قیمت دلار اما در بازار آزاد رکورد تازه‌ای را شکست: قیمت هر دلار آمریکا روز چهارشنبه، ۲۶ بهمن‌ماه، را با عدد ۴۶ هزار و ۲۵۰ تومان آغاز کرد و ساعاتی بعد با ثبت رکوردی جدید به بالای ۴۷ هزار تومان هم رسید.

پهپاد ایرانی

ستاد فرماندهی نظامی مرکزی آمریکا، سنتکام، روز چهارشنبه از سرنگونی یک پهپاد ساخت ایران در شمال شرقی سوریه به دست نیروهای آمریکایی حاضر در این منطقه خبر داد.

منشور حداقلی

۲۰ تشکل‌ مستقل صنفی و‌ مدنی داخل کشور یک «منشور‌ مطالبات حداقلی» با ۱۲ مطالبه درباره تدوین و منتشر کرده‌اند که تحقق این خواست‌ها را «نخستین فرمان و نتیجه‌ی اعتراضات بنیادین مردم ایران» دانستند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، اتحاد بازنشستگان، کانون مدافعان حقوق بشر، اتحادیه آزاد کارگران ایران، سندیکای کارگران شرکت نیشکر‌هفت تپه، اتحادیه تشکل‌های دانشجویی دانشجویان متحد، شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت و بیدارزنی از جمله تشکل‌هایی‌اند که این منشور را امضا کرده‌اند.

نقشه پنهانی دارند

میخائیل اولیانوف، مذاکره‌کننده ارشد روسیه در مذاکرات احیای برجام مدعی شد که به نظر می‌رسد آمریکا و سه قدرت اروپایی درباره فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی «یک برنامه پنهان دارند.»

قصه‌ بندی‌های شهر

از اوین خبر رسید سام رجبی از فعالان محیط‌زیستی زندانی به مرخصی آمده است و مژگان ایلانلو، مستندسازی که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به زندان بلندمدتی محکوم شده بود، آزاد شده است.

اما از اوین خبر دیگری هم داشتیم؛ حکم ۹سال زندان برای سعید مدنی فعال سیاسی ملی ‌مذهبی و جامعه‌شناس سرشناس تایید شده است.

 

و سرانجام این‌که درباره مسمومیت‌های سریالی دختران قمی بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، گفته مسمومیت بسیار خفیفی بوده که عارضه‌ای را برای کسی ایجاد نکرده است

او در عین حال افزوده است که «جمع‌بندی ما این است که عامل این مسمومیت میکروبی نیست» و افزود که کمیته ویژه‌ای را تشکیل داده که در این زمینه تحقیق کند.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش هم «شایعات» را عامل بروز اختلال و تعطیل بعضی مدارس قم قلمداد کرده و گفته است که قرار است همه مدارس باز شود- البته خانواده‌های دانش‌آموزان مسموم‌شده نگرانند و حرف‌شان چیز دیگری است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها