کد خبر: 596848
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ۲۱:۲۰:۲۶
| |

روزنامه هم میهن:

از اعتراضات اخیر درس گرفته و به مطالبات زنان توجه بیشتری شود

روزنامه هم میهن نوشت: یکی از مهمترین علل ناسازگاری و اعتراض زنان شکاف انتظارات و واقعیت در حقوق زنان است. بهتر است از اعتراضات اخیر درس گرفته شود و توجه بیشتری به مطالبات آنان شود.

از اعتراضات اخیر درس گرفته و به مطالبات زنان توجه بیشتری شود
کد خبر: 596848
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ۲۱:۲۰:۲۶

روزنامه هم میهن اظهار امیدواری کرده که از اعتراضات اخیر درس گرفته و به مطالبات زنان توجه بیشتری شود.

به گزارش هم میهن، مسئله این است که جامعه ایران از حیث ذهنیت توسعه‌یافته‌تر از عینیت آن شده است، به‌ویژه زنان، با آموزش و جلو زدن از مردان، پیشگام این تحول هستند. ولی در عرصه عینی و حقوق، همچنان درجا زده‌اند و حتی در مواردی پسرفت هم داشته‌اند، مثل ازدواج کودکان. اتفاقا نکته‌ای را که سیاستگذاران حکومتی متوجه نیستند این است که افزایش طلاق که ناشی از ناسازگاری زن و مرد در نهاد خانواده است، تا حدی متاثر از این است که زنان خواهان حقوق به نسبت برابر با مردان هستند و خود را لایق این حق می‌‌دانند، ولی قوانین موجود آن را به رسمیت نمی‌شناسد، در نتیجه هم در ازدواج تعلل و هم در طلاق تعجیل و هم در فرزندآوری تردید می‌کنند.

این روزنامه سپس تاکید کرده است: بنابراین حمایت قانون از امنیت زنان، در حقیقت حمایت از امنیت جامعه است. دیگر نمی‌توان خانواده را یک حوزه کاملا خصوصی دانست و از دخالت در آن پرهیز کرد. یکی از مهمترین علل ناسازگاری و اعتراض زنان همین شکاف انتظارات و واقعیت در حقوق زنان است. اکنون هم لایحه مزبور پس از سال‌ها فراز و فرود مثل لوایح مشابه دیگر در دستور کار مجلس قرار گرفته است، هرچند با وجود چنین مجلسی نمی‌توان انتظار داشت که مطالبات زنان آن‌گونه که شایسته است مورد توجه و تصویب قرار گیرد، ولی این قدر را می‌توان تذکر داد که بهتر است از اعتراضات اخیر درس گرفته شود و توجه بیشتری به مطالبات آنان شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها