کد خبر: 594065
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۸ ۲۲:۰۳:۳۶
| |

مرور «اعتمادآنلاین» بر مهمترین خبرهای هشتم بهمن در چهاردقیقه:

حمله مسلحانه از تهران تا بیت‌المقدس

اعتمادآنلاین مهمترین خبرهای روز هشتم بهمن را مختصر و مفید برای شما گزارش می‌کند. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

حمله مسلحانه از تهران تا بیت‌المقدس
کد خبر: 594065
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۸ ۲۲:۰۳:۳۶

در روزی که حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان هنوز در صدر اخبار بود، حمله‌های مسلحانه دیگری هم در تهران و فلسطین روی داد.

اعتمادآنلاین، مهمترین خبرهای روز هشتم بهمن را مختصر و مفید برای شما گزارش می‌کند. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

زلزله بزرگ آذربایجان

زلزله به بزرگی 5.9 ریشتر اطراف خوی در آذربایجان شرقی را لرزاند. گزارش‌ها از خسارتهای گسترده ساختمان‌ها حکایت دارد ولی از شمار آسیب‌دیدگان احتمالی این واقعه هنوز خبر دقیقی تا زمان نوشتن این گزارش مخابره نشده بود.

پس‌لرزه‌های حمله به سفارت

اما پس‌لرزه‌های حمله دیروز به سفارت آذربایجان در تهران ادامه دارد.

وزیر خارجه کشورمان با سفیر آذربایجان در تهران نشست خبری مشترکی برپا کرد و گفت درباره انتقال پیکر دیپلمات جان باخته به آذربایجان و بازگرداندن امنیت روانی به سفارت آذربایجان با همتای آذربایجانیش در تماس است.

نیروی انتظامی هم اطلاعیه داد که درباره محافظت از امنیت مکان‌های دیپلماتیک در تهران نگرانی‌ای وجود ندارد.

از دیروز مقامات آذربایجان با تروریستی خواندن حمله به سفارت این کشور کارکنان سفارتش را از تهران فراخواند.

باز هم حمله مسلحانه

البته امروز هم تهران یک حمله مسلحانه را به چشم دید و مردی و گویا بابت اختلاف خانوادگی با همسر سابقش با کلت کمری به محل اتاق اصناف شمیرانات رفت، و در آن جا یکی از حاضران را کشت و سپس بیرون از این محل با همان کلت کمری خودکشی کرد.

تیراندازی در بیت‌المقدس

در تیراندازی یک فلسطینی 13ساله، دو اسرائیلی در بیت‌المقدس به شدت زخمی شدند. مقامات اسرائیلی این حمله را تروریستی قلمداد کرده‌اند و البته در اقدامی بی‌سابقه، دولت عربستان این حمله را به شدت محکوم کرد.

توریست‌ها نمی‌آیند

رئیس جامعه تورگردانان ایران می‌گوید اتفاقات اخیر در ایران باعث شده بسیاری از تورهای ورودی رزروهایشان را کنسل کنند و در حال حاضر هیچ رزروی برای تور نداریم. ایلنا گزارش داد: ابراهیم پورفرج گفته به نظر می‌رسد گردشگران بین‌المللی برنامه‌ای برای آمدن به ایران ندارند وبیشتر آژانس‌دارانی که در حوزه تورهای ورودی فعالند، بیکارند و گردشگران بسیار اندکی که فعلا از اروپا می‌آیند با هدف انجام کارهای اداری و تجاری به ایران سفر می‌کنند.

سیستان و بلوچستان؛ صدرنشین تورم

هفته ها است که سیستان و بلوچستان به سبب اعتراض‌های هفتگیش در صدر اخبار قرار دارد حالا بد نیست بدانیم که بنابر گزارش مرکز آمار ایران، استان سیستان و بلوچستان در دی‌ماه گذشته بیشترین تورم را درایران داشته، و همزمان تورم نقطه به نقطه سالانه ۶۶ درصدی را پشت سر گذاشته است.

بر اساس آخرین آمار، پس از سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری و کردستان تورم نقطه به نقطه (در مقایسه با سال قبل) بیش از ۵۵ درصدی را پشت سر گذاشته‌اند.

جشنواره گل زنان ایران

تیم ملی فوتسال زنان ایران در دومین بازیش در بازیهای قهرمانی آسیای مرکزی، با 16گل تاجیکستان را درهم کوبید. تیم ایران در نخستین بازی با پنج گل قرقیزستان را درهم شکستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها