کد خبر: 592998
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۱۸:۰۰:۰۰
| |

پیشنهاد روزنامه جمهوری اسلامی به بزرگان و طلاب حوزه؛ به دولت نامه بنویسید و از بودجه اعلام بی‌نیازی کنید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: بزرگان حوزه علمیه پیشقدم شوند و با نگارش نامه‌ای به دولت و مجلس، نسبت به ردیف بودجه‌ای که برای دستگاه‌های مختلف حوزه‌های علمیه در نظر گرفته شده اعلام بی‌نیازی کنند.

پیشنهاد روزنامه جمهوری اسلامی به بزرگان و طلاب حوزه؛ به دولت نامه بنویسید و از بودجه اعلام بی‌نیازی کنید
کد خبر: 592998
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۱۸:۰۰:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی با تاکید بر ضروذت مستقل بودن حوزه‌های علمیه به طلاب و بزرگان حوزه پیشنهاد داده با نگارش نامه به دولت خواستار حذف ردیف بودجه شوند.

به گزارش جمهوری اسلامی، هر ساله در فصل مطرح شدن بودجه کل کشور در مجلس شورای اسلامی فهرستی از ردیف‌های بودجه دستگا‌ه‌های مختلف فرهنگی از جمله حوزه علمیه به رسانه‌ها و به ویژه فضای مجازی راه می‌یابد. افکار عمومی با دیدن این فهرست به این تصور نادرست می‌رسد که این پول به طلاب داده می‌شود و هر روحانی در هرجا که باشد از آن سهمی دارد، غافل از اینکه این پول بودجه دستگاه‌های بی‌خاصیتی است که به رسم بوروکراسی امروزی به جیب عده‌ای کارمند پشت ‌میز نشین می‌رود. 

این روزنامه پیشنهاد داده است: بهترین اقدام اینست که بزرگان حوزه علمیه پیشقدم شوند و با نگارش نامه‌ای به دولت و مجلس، نسبت به ردیف بودجه‌ای که برای دستگاه‌های مختلف حوزه‌های علمیه در نظر گرفته شده اعلام بی‌نیازی کنند. این اقدام، اعتقاد و اعتماد مردم به روحانیت را صد چندان خواهد کرد و توده مردم با هدایا و وجوه شرعیه خود هزینه‌های حوزه‌های علمیه را همچون گذشته تامین خواهند نمود. این اقدام، هم اسلامی است، هم انقلابی، هم مردمی و هم شجاعانه. آیا بزرگان حوزه از چنان شجاعتی برخوردار هستند که به این پیشنهاد عمل کنند؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها