آیت الله سعیدی، امام جمعه قم:

زن تراز انقلاب اسلامی فرهنگ لیبرال را به چالشی جدی کشانده است

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: زن تراز انقلاب اسلامی، مرزهای جغرافیایی و فرهنگی را درنوردیده و به منزله یک شاخص تمدنی، فرهنگ لیبرال را به یک چالش جدی کشانده است.

زن تراز انقلاب اسلامی فرهنگ لیبرال را به چالشی جدی کشانده است
کد خبر: 592423
|
۱۴۰۱/۱۰/۳۰ ۱۳:۲۵:۳۸

آیت‌الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر قم که در مصلی قدس برگزار شد، در خصوص ویژگی‌های منافقان عنوان کرد: منافق ناخرسندی خدا و اهل بیت (ع) را باور ندارد، دین و دین مداری در نظر منافق، یک افسانه است.

به گزارش فارس، وی افزود: ارتباط با دشمنان اسلام، فروش و گزارش اطلاعات، افکار و اسناد سیاسی و نظامی مسلمانان به دشمنان، به این معناست که منافقان حتی به فکر مردم هم نیستند؛ خدای متعال که از ظاهر و باطن همه آگاه است، مومنان را از راه وحی و پیامبران از حیله‌ها و نیرنگ‌های منافقان آگاه کرده است.

خطیب جمعه قم با اشاره به کلام امیرالمومنین علی (ع) در وصف متقین، بیان کرد: افراد با تقوا بین دو حالت خوف و شادی به سر می‌برند، خوف از این دارند که نکند غفلت بر آنها عارض شده و از خدای متعال غافل شوند، و از اینکه فضل و رحمت الهی نصیب‌شان می‌شود، شاد هستند.

وی در خصوص مناسبت‌های مختلف پیش رو در هفته آینده گفت: شنبه اول بهمن ماه، خاطره سال ۱۳۶۵ در ذهن مردم زنده می‌شود؛ مخصوصاً هنگامی که گروه سرود مدرسه شهید قطب راوندی پس از اجرای سرود در سینما تربیت، وقتی در حال بازگشت بودند در مینی‌بوس توسط موشک هواپیماهای دشمن بعثی به شهادت رسیدند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به آغاز ماه مبارک رجب المرجب و فرارسیدن میلاد امام باقر (ع) ابراز کرد: پنجشنبه شب ۶ بهمن و چهارم ماه رجب، معروف به لیلة الرغائب است؛ در این شب فرشتگان الهی بر زمین نازل می‌شوند تا رحمت الهی را به جامعه بدهند و برای این شب نماز و اعمالی را سفارش شده که در کتاب مفاتیح الجنان آمده است.

وی در رابطه بحث جهاد تبیین، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر پایه حکمت و نورانیت علاوه بر ترسیم نقشه راه، پیشرفت همه جانبه مادی و معنوی ملت ایران و بسیج همه ظرفیت‌ها و امکانات و بهره‌مندی ویژه از منابع انسانی تاکید دارند؛ راهبرد این امر نیز جهاد تبیین است. دشمنان با فتنه برانگیزی، به‌کارگیری جنگ ادراکی و شناختی و با دروغ پردازی و شایعه‌سازی می‌خواهند حقایق را وارونه جلوه دهند و شکست خود را با ایجاد مانع برای پیشرفت ایران، جبران کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قم تاکید کرد: یکی از صفحه‌های درخشان نظام جمهوری اسلامی ایران، رشد شخصیت زن تراز بر اساس آموزه‌های اسلام نام محمدی و مکتب اهل بیت(ع) با محوریت حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت زینب کبری (س) و حضرت معصومه (س) است.

وی اظهار کرد: امروز زن دانا و توانا و کوشا و پویا، در عرصه‌های مختلف فرهنگی، تربیتی، اجتماعی، مدیریتی و اقتصادی، در کنار حفظ بنیاد خانواده و حفظ عزت و کرامت و عفت پاکدامنی، به منزله یک الگوی مورد توجه زن معاصر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: زن تراز انقلاب اسلامی، مرزهای جغرافیایی و فرهنگی را درنوردیده و به منزله یک شاخص تمدنی، فرهنگ لیبرال را به یک چالش جدی کشانده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز زنانی که در حوزه و دانشگاه، مدارج علمی را طی کرده‌اند، زنان بانشاط و فعال در عرصه سیاسی و مدیریتی، با رشد معنوی در اوج عقلانیت و فرزانگی، به‌عنوان یک الگو در جامعه ما هستند؛ با این وضع این زمان در خانواده و از تربیت فرزندان برومند غافل نشده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها