کد خبر: 591405
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۴ ۱۸:۴۰:۰۰
| |

ریشه‌یابی روزنامه کیهان باز بحران گازی کشور؛ کم‌کاری دولت روحانی است!

روزنامه کیهان نوشت: تعطیلی پروژه مهم ذخیره‌‌سازی گاز برای فصول سرد، در دولت دوم روحانی و مدیریت زنگنه بود که موجب ناترازی در تولید و مصرف گاز زمستانی شد. عدم اهتمام کافی به سوآپ گازی با برخی همسایگان مثل ترکمنستان، از جمله کم کاری‌های دولت قبل است.

ریشه‌یابی روزنامه کیهان باز بحران گازی کشور؛ کم‌کاری دولت روحانی است!
کد خبر: 591405
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۴ ۱۸:۴۰:۰۰

روزنامه کیهان که در ماه‌‌های اخیر روزی نبود درباره «زمستان سرد اروپا» گزارشی نداشته باشد، بالاخره به بحران گازی کشور اذعان کرد اما دولت حسن روحانی را مقصر اعلام کرد!

به گزارش کیهان، برخی مدیران ارشد در دولت سابق، وعده‌های فریبکارانه تروئیکای اروپایی و آمریکا در برجام را جدی گرفته و ضمن امضای توافق آب و هوایی پاریس، تعهد دادند که استفاده از ذخائر سوخت فسیلی در کشور را گسترش نداده بلکه کاهش دهند. غرب ادعا می‌کرد پس از امضای برجام توسط ایران، به گسترش استفاده از انرژی هسته‌ای به عنوان جایگزین سوخت‌های فسیلی کمک خواهد کرد. نتیجه این روند در کنار ادعاهایی مانند کثافت کاری دانستن تاسیس پالایشگاه، موجب عقب افتادن ایران در زمینه گسترش زیر ساخت‌های بهره‌برداری از ذخائر نفت و گاز شد و این در حالی است که کشورمان می‌توانست به صادر کننده بزرگ گاز تبدیل شود. اما دولت وقت با محدود کردن شرکت‌های ایرانی و جواب کردن شرکت‌های سرمایه‌گذار شرقی (چین و....)، فرصت هشت ساله توسعه زیر ساخت‌ها را هدر داد. 

کیهان در ادامه نوشت: اتفاق تلخ بعدی، تعطیلی پروژه مهم ذخیره‌‌سازی گاز برای فصول سرد، در دولت دوم روحانی و مدیریت زنگنه بود که موجب ناترازی در تولید و مصرف گاز زمستانی شد. عدم اهتمام کافی به سوآپ گازی با برخی همسایگان مثل ترکمنستان، از جمله کم کاری‌های دولت قبل است.

.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها