کد خبر: 590458
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۳:۴۰:۰۰
| |

سردار محمدرضا فلاح‌زاده، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه:

حاج قاسم در عراق ۳۲ و در سوریه بیش از ۱۰۰ عملیات علیه داعش طراحی کرد

اگر کسی حاکمیت خدا را قبول داشته باشد ولایت را هم قبول دارد

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: شهید سلیمانی در عراق بالغ بر ۳۲ عملیات را مقابل داعش طراحی و مدیریت کرد و در سوریه بیش از ۱۰۰ عملیات را طراحی، مدیریت و فرماندهی کرد تا داعش را شکست داد.

حاج قاسم در عراق ۳۲ و در سوریه بیش از ۱۰۰ عملیات علیه داعش طراحی کرد
کد خبر: 590458
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۳:۴۰:۰۰

سردار محمدرضا فلاح‌زاده، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه صبح امروز در گردهمایی یاران حاج قاسم در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان کرمان، فداکار استاندار کرمان، سردار معروفی معاون بسیج مستضعفین، امیر شعبان‌پور معاون اجرایی وزیر دفاع، سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و دیگر مسئولان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، اظهار داشت: حاج قاسم در تمام لحظات زندگی خود از شهدا یاد می‌کرد و نام آن‌ها را به زبان می‌آورد.

به گزارش تسنیم، وی در ادامه با اشاره به نحوه آشنایی خود با حاج قاسم افزود: سال ۶۳ برای نخستین بار بعد از عملیات خیبر در خور حاج قاسم را دیدم و با او رفیق شدم و می‌توان گفت شهید سلیمانی مومن واقعی درگاه خدا بود و آشنایی با او توفیق بزرگی بود که نصیب من شد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم برگرفته از مکتب پیامبر خدا (ص) و علی مرتضی (ع) است، گفت: چند اصل اساسی در رسالت پیامبر (ص) برجسته است که اولین آن ترویج اخلاق است.

وی با بیان اینکه تزکیه نفس بسیار اهمیت دارد که خداوند بر آن تاکید دارد، افزود: سه روز قبل از آنکه به سمت سوریه برویم شهید سلیمانی مسئول فرهنگی را خواست به او گفت "علما را بیاورید در جمع بچه‌ها سخنرانی کند و این‌ها اثرگذار هستند و نام بعضی علما را اسم برد" حاج قاسم به ترویج اخلاق و عرفان تاکید داشت و به دیدار علما می‌رفت.

سردار فلاح‌زاده با اشاره به اینکه علما به ما یاد دادند عبادت ۱۰ قسمت است که نه قسمت آن تلاش برای کسب روزی حلال و اداره امور خانواده است، گفت: اگر یاران پا در رکاب پیامبر (ص) و امام علی (ع) نبودند که در رکاب پیامبر بزرگوار اسلام (ص) بجنگند، کفار قریش آمده بودند کار را تمام کنند، در زمان امام راحل نیز اگر یارانی مانند شهدا و علما نبودند طاغوتیان و استکبار اجازه نمی‌دادند انقلاب اسلامی ایران به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه امام راحل کار بزرگی کرده و ارتباط خود با خدای خود را درست کرد، همه هم او را یاری کردند و در نهایت انقلاب اسلامی پیروز شد، خاطرنشان کرد: صدام آمده بود تا با حمایت قدرت‌های شرق و غرب عالم، کشور را تجزیه کند و با این هدف جنگ تحمیلی را آغاز کرد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه حاج قاسم اگر هیچ‌کار نکرد، جز مجاهدت‌هایی که در دوران دفاع مقدس در عملیات‌ها و جبهه‌های مختلف در جهت بیرون راندن دشمن بعثی انجام داد، بهشت بر او واجب است، بیان کرد: حاج قاسم جلوی سنگر کمین بود و سنگر فرماندهی او در دژ دشمن بود و هیچ‌گاه عقب نبود؛ شهید سلیمانی در آنجایی که تیر مستقیم دشمن و گلوله تانک‌ها و خمپاره‌ها بود، حضور داشت.

وی با بیان اینکه قلم توانایی آن را ندارد که حماسه رزمندگان را بنویسد و زبانی قادر نیست که بگوید حاج قاسم در طول دوران دفاع مقدس چه کرد، گفت: در روز قیامت ملائکه خدا این جان‌فشانی‌ها را شهادت خواهند داد.

سردار فلاح‌زاده با اشاره به اینکه شهید سلیمانی بعد از جنگ هشت ساله در شرق کشور در مقابل اشرار و بعد از آن در سپاه قدس، کار‌های بزرگی برای عقب راندن دشمن انجام داد، افزود: حدود ۷۵ درصد سوریه و پنج استان عراق به اشغال داعش در آمده بود و با تدبیر حکیمانه امام خامنه‌ای که توسط حاج قاسم اجرایی شد؛ داعش را از منطقه بیرون راندند.

وی با بیان اینکه حرفی از داعش گفته می‌شود، اما داعش به مراتب از صدام و صدامیان خطرناک‌تر بود؛ چرا که آن‌ها آماده کشته شدن بودند، گفت: هنر حاج قاسم این بود که یک ارتش اعتقادی‌تر را به مصاف داعش ببرد؛ حاج قاسم زینبیون، فاطمیون و حیدریون و ... را مقابل داعش باطل برد و آن‌ها را شکست داد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه در یک کلام نام عملیاتی را می‌گوییم و رد می‌شویم، اما نمی‌دانیم در این عملیات‌ها چه بر حاج قاسم گذشت تا فاتح دشمن شد، افزود: شهید سلیمانی در عراق بالغ بر ۳۲ عملیات را مقابل داعش طراحی و مدیریت کرد و در سوریه بیش از ۱۰۰ عملیات را طراحی، مدیریت و فرماندهی کرد تا داعش را شکست داد.

وی با بیان اینکه عملیات در "بوکمال"، پیروزی اسلام بر کفر بود؛ این عملیات یک عملیات ساده نبود، تصریح کرد: غلبه اسلام بر کفر در "بوکمال" رقم خورد؛ پایان حکومت داعش توسط حاج قاسم اعلام شد و تمام طرح آمریکا بر سیطره بر سوریه و منطقه شکست خورد.

سردار فلاح‌زاده با اشاره به اینکه حاج قاسم باعث شد اسرائیل فرار کند و جبهه مقاومت آماده هجوم علیه رژیم صهیونسیتی است، گفت: حاج قاسم باعث شد تمام طرح‌های آمریکایی و اسرائیلی در منطقه با شکست روبه‌رو شود.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه آن‌ها آماده بودند خاورمیانه جدید را ایجاد کنند و حاج قاسم مقابل این طرح‌ها ایستاد، افزود: همه شاهد بودیم که آمریکا در افغانستان فرار را بر قرار ترجیح داد و مفتضحانه بیرون رفت.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی تاکید داشت، آمریکا شیطان بزرگ است و رژیم صهیونسیتی ذیل آمریکا عمل می‌کند، بیان کرد: آمریکا دچار ضعف است که جنگ ترکیبی را آغاز کرده است؛ چرا که سیاست و اقتصاد خود را از دست داده و دیگری حرفی از آمریکا خوانده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه فروپاشی رژیم صهیونسیتی سرعت گرفته است که با تدبیر مقام معظم رهبری و همراهی جبهه مقاومت در حال انجام است، گفت: اولین نشانه مومن قبول حاکمیت خدا است و اگر کسی حاکمیت خدا را قبول داشته باشد ولایت را هم قبول دارد.

سردار فلاح‌زاده با اشاره بله اینکه حاج قاسم به معنای واقعی به خداوند ایمان داشت؛ ایمانی ثابت و استوار، افزود: دومین ویژگی مهم حاج قاسم خدامحوری او بود؛ شهید سلیمانی برای خدا کار می‌کرد و نیتی غیر خدا نداشت.

وی با بیان خاطراتی از شهید سلیمانی گفت: در جبهه حلب حاج قاسم از من اخبار جبهه را گرفت و بعد گفت "برای خدا کار کنید و برای خدا استقامت کنید" و واقعیت این است که او برای میز کار نمی‌کرد و یک مرد الهی و ملکوتی بود.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه حکمت بر قلب و دل حاج قاسم جاری بود و حرف و قدم، غضب و عطوفت او الهی بود و برای همین عزیز خدا و مردم شد، افزود: شهید سلیمانی در تمام پیروزی‌های مقابل دشمن یک بار منیت نکرد و همه چیز را از خدا می‌دانست.

وی با بیان اینکه در آخرین جلساتی که با شهید سلیمانی داشتیم، مسئول سیاسی صحبت کرد که در نظرسنجی‌ها حاج قاسم در اوج محبوبیت مردم است و حاج قاسم سریع گفت "آقا این صحبت‌ها را نکنید" و بعد سرش را پایین انداخت، ادامه داد: شهید سلیمانی بسیار مردمی بود و راه‌اندازی جبهه مقاومت و توسعه حزب‌الله و انصارالله با ویژگی مردمی بودن حاج قاسم محقق شد.

سردار فلاح‌زاده با اشاره به اینکه امام انقلاب را با مردم به پیروزی رساند و جنگ را با مردم اداره کرد و شهید سلیمانی به تاسی از مکتب امامین انقلاب مردمی بودن را سرلوحه کار خود قرار داد، گفت: در جنگ اقتصادی نیز اگر از توان مردم در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم، قطعاً پیروز خواهیم شد و مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه شهید سلیمانی با مردم متواضع بود و به مردم حس دلسوزانه داشت، ادامه داد: از سوی دیگر دشمنان را حقیر می‌شمرد، چرا که تمام قدرت را از خدا می‌دانست.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم در تمام برنامه‌ریزی‌ها مشورت می‌کرد، اما در نهایت خودش جمع‌بندی می‌کرد، افزود: حاج قاسم از دشمنان شناخت کامل داشت، بصیرت بالایی داشت و به خوبی دشمن را می‌شناخت.

سردار فلاح‌زاده با بیان اینکه وقتی حاج قاسم گفت "تا سه ماه دیگر بساط داعش را جمع خواهیم کرد"، به او گفتم "حاجی! کاش گفته بودی به‌زودی"، گفت "ابوباقر! خدا بزرگ است" گفت: حاج قاسم بار‌ها تا مرز شهادت پیش رفت و مردم برای همین او را دوست داشتند که خودش جلو و در خط مقدم بود و مردم پشت سرش حرکت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم به موقع تصمیم می‌گرفت و برای به نتیجه رساندن کار تلاش می‌کرد، افزود: مهمترین ویژگی حاج قاسم شهادت‌طلبی او بود؛ شهید سلیمانی عاشق شهادت بود و به هر که می‌رسید از او می‌خواست که برای شهید شدنش دعا کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها