کد خبر: 590223
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ۲۰:۱۶:۴۰
| |

تحریم چند فرد و نهاد مرتبط با داعش توسط آمریکا و ترکیه

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد ایالات متحده و ترکیه بصورت مشترک چند فرد و نهاد مرتبط با گروه تروریستی داعش را تحریم کردند.

تحریم چند فرد و نهاد مرتبط با داعش توسط آمریکا و ترکیه
کد خبر: 590223
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ۲۰:۱۶:۴۰

ند پرایس روز پنجشنبه به وقت محلی از تحریم چند نهاد و فرد مرتبط با گروهک تروریستی داعش خبر داد. این تحریم ها از سوی آمریکا و ترکیه اعمال شده است.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: آمریکا و ترکیه چهار فرد و دو نهاد در یک شبکه تامین کننده مالی داعش را تحریم کردند تا توانایی این گروه برای تامین مالی عملیات های خود را مختل کنند.

این مقام آمریکایی افزود: آمریکا اعضای این شبکه را بر اساس اختیارات مبارزه با تروریسم خود تحریم کرده است. همزمان، مقامات ترکیه دارایی‌های اعضای این شبکه را مسدود کرده اند.

وی همچنین اضافه کرد: بروکان الخاتونی موسس این شبکه؛ محمد عبدالحمید و عمر عبدالحمید دو فرزند این فرد و یک تسهیل کننده مالی داعش به نام لعی جاسم حمادی الجبوری به دلیل حمایت از این گروه تروریستی تحریم شده اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توضیح این تحریم گفت: این چهار نفر از طریق نهادهای مالی مستقر در ترکیه از جمله وادی الرفیدین و شام اکسپرس، که آمریکا آنها را امروز تحریم کرده است، انتقال پول به داعش را تسهیل می کردند.

به گفته وی، تمام دارایی ها و منافع افراد و نهادهای فوق در آمریکا مسدود می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها