کد خبر: 590116
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ۰۸:۴۵:۰۰
| |

​احمد مازنی، نماینده مجلس دهم:

اگر بنا بر زندان باشد خیلی‌ها از خبرنگاران جلوترند مثل کسانی که وعده رفاه، ارزانی و گشت‌ارشاد مسئولان داده‌اند

​احمد مازنی نوشت: اگر بنا بر بازداشت، محاکمه و زندان باشد خیلی‌ها از خبرنگاران جلوترند. مثلا کسانی که سال 1400 به مردم وعده رفاه، ارزانی، توافق خوب، تورم تک‌رقمی و گشت ارشاد مسوولان داده‌اند نباید پاسخگو باشند؟

اگر بنا بر زندان باشد خیلی‌ها از خبرنگاران جلوترند مثل کسانی که وعده رفاه، ارزانی و گشت‌ارشاد مسئولان داده‌اند
کد خبر: 590116
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ۰۸:۴۵:۰۰

«جای روزنامه‌نگاران زندان نیست» عنوان یادداشت احمد مازنی برای روزنامه اعتماد است که در آن آمده: هر روز که خبر بازداشت یک خبرنگار را می‌شنوم، دلم می‌شکند. بین بنده و امثال بنده که با بسیاری از این عزیزان در مجلس ارتباط داشتیم و به عنوان خبرنگار پارلمانی سازمان‌ها با نمایندگان در ارتباط بودند، نوعی ارتباط عاطفی برقرار است.  همچنین به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی در سال سوم و عضو کمیسیون فرهنگی و رییس کمیته فرهنگ، هنر و رسانه در چهار سال نمایندگی مجلس دهم، با بسیاری از خبرنگاران و اصحاب رسانه در ارتباط بودم و این ارتباط تا حدودی بعد از اتمام دوره نمایندگی ادامه دارد. 

خدا می‌داند با این میزان ارتباط نسبت به دختران و پسران جوان خبرنگار احساس پدری را دارم که فرزندانش در زندانند! آیا مقامات محترم قضایی، اجرایی و مجلس یازدهم هیچ احساس عاطفی نسبت به این جماعت ندارند؟ اینها معایب شما را به شما و مردم عرضه می‌کنند، حق‌شان زندان است؟ ‌گیریم که یک جاهایی اشتباه می‌کنند، حق‌شان بازداشت است؟ اگر وزیر ارشاد واقعا وزیر ارشاد بود نباید اجازه می‌داد اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه این همه مورد بی‌مهری قرار بگیرند. اگر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس یک جو اهمیت داشتند نباید در قبال نوع تعامل حاکمیت با خبرنگاران و هنرمندان سکوت می‌کردند.

 آقای قاضی، آقای نماینده، آقای وزیر! با خبرنگاران و هنرمندان گفت‌وگو کنید! به آنها احترام بگذارید! و از قصور و تقصیرهای احتمالی آنها بگذرید. اگر بنا بر بازداشت، محاکمه و زندان باشد خیلی‌ها از خبرنگاران جلوترند. مثلا کسانی که سال 1400 به مردم وعده رفاه، ارزانی، توافق خوب، تورم تک‌رقمی و گشت ارشاد مسوولان داده‌اند نباید پاسخگو باشند؟ و قبل از آنها جماعتی که برای فتح صندلی‌های سبز بهارستان وعده حکمرانی خوب داده‌اند و اکنون نه کاری برای مردم می‌کنند و نه با کناره‌گیری، باری از دوش مردم برمی‌دارند نباید مورد بازخواست قرار بگیرند؟ کسانی که با نفوذ در ارکان نظام، سنگرهای نظام را خالی کرده و بی‌حرمتی‌ها را متوجه عمود خیمه نظام کرده‌اند نباید به ملت معرفی شوند؟ راستی اگر در پی شناسایی خط نفوذ هستید چرا همین خط را دنبال نمی‌کنید؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها