کد خبر: 589624
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

اسماعیل کوثری، نماینده تهران در مجلس:

سردار سلیمانی درجنگ سال ۲۰۰۶ عملیات محیرالعقول و شاهکاری انجام داد/ تل‌آویو به عنوان یک هدف استراتژیک نظامی، به دنبال حاج‌قاسم می گشت

نماینده تهران درباره سردار سلیمانی می گوید: ایشان درجنگ سال ۲۰۰۶ رژیم اشغالگر قدس علیه حزب الله، عملیات محیرالعقول و شاهکاری را به ثمر رساند که بر اساس آن اسراییلی ها به عنوان یک هدف استراتژیک نظامی، به دنبال ایشان می گشتند.

سردار سلیمانی درجنگ سال ۲۰۰۶ عملیات محیرالعقول و شاهکاری انجام داد/ تل‌آویو به عنوان یک هدف استراتژیک نظامی، به دنبال حاج‌قاسم می گشت
کد خبر: 589624
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۰۹:۰۰:۰۰

اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس یازدهم می گوید: حاج قاسم خصوصیات بارزی از جمله اخلاص ،صداقت و شجاعت را داشت و در نهایت یک سردار مخلص و شجاعی بود که از ابتدای شروع جنگ تحمیلی در صحنه دفاع مقدس حضور داشت و مسئولیت پذیرفت، به شکلی که در سن ۲۵ سالگی تیپ ۴۱ ثارالله را در عملیات فتح المبین وارد نبرد کردند و در نهایت در عملیات های مختلف حضور بسیار فعال، شایسته و اثرگذاری داشتند.

به گزارش خبرآنلاین، بخش هایی از گفت و گوی سردار کوثری را در ادامه می خوانید:

  • در نهایت اینچنین شد که تا پایان هشت سال دفاع مقدس ثابت قدم و آن‌چنان مصمم و محکم بودند که هر روز در جهت ارتقاء یگان خود که برخاسته از مردم خوب استان کرمان ، سیستان بلوچستان و حتی از استان هرمزگان بود، فرماندهی می کردند.
  • شهید سلیمانی با رفتارهای بسیار حساب شده و سنجیده، و شایسته خود، نیروها را جذب می کردند. شایستگی اخلاقی و علمی به ویژه در کاربرد اصول فرماندهی درست، باعث شده بود تا نیروها علیرغم خطراتی که در منطقه وجود داشت، بیشتر تمایل داشته باشند در جبهه بمانند تا به مرخصی و شهر و دیار خود بروند.
  • تلاش شهید برای حفظ جان نیروها، با اعمال آخرین تاکتیک ها و استراتژی های جنگی، ارتباط نیروها با ایشان را از رابطه فرمانده - و نیروی تحت امر یا فرمانده ارشد و نیروی مادون فراتر برده و تبدیل به یک رابطه دلادل، و عاشقانه کرده بود.
  • از این رو رویکرد ایشان در فرماندهی، فراتر از اعمال اصول فرماندهی، متقابلا به منش عاشقانه و عارفانه متکی بود. به همین دلیل دستورات ایشان، با جان و دل مورد پذیرش نیروها قرار می گرفت.
  • در عملیات هایی که من به‌عنوان رزمنده لشکر ۲۷ محمد رسوال الله تهران بودم، ایشان به عنوان فرمانده کرمان، سیستان و بلوچستان و بخشی از هرمزگان مشاهده می کردم بسیار مصمم و با صلابت تمام، ماموریت می پذیرفت؛ و در نهایت با پیروزی این ماموریت ها را پشت سر می گذاشت.
  • اطلاعات دریافتی از صحنه عملیات در برابر دشمن، حاکی از آن بود که در عملیات های کربلای یک، کربلای پنج، والفجر هشت و قدیر و یا والفجر ده و مرصاد، ایشان به همراه نیروهایش، با ثابت قدمی و ایستادگی بی نظیر، باعث وحشت دشمن شده بودند.
  • به طور قطع در حوزه داخلی نیز از تجربیات او استفاده بسیار زیادی به عمل آمد. به عبارت دیگر حماسه سازی های شهید سلیمانی تنها در بعد جنگ با دشمن خارجی به ظهور نرسید؛ ایشان همین مسیر را در برابر اشرار و قاچاقچیان سیستان و جنوب استان کرمان درجهت برقراری امنیت برای منطقه و به ویژه مردم آن دیار با تدابیر سنجیده دنبال کرد. هرچند اشرار و قاچاقچیان در این مناطق پایگاه هایی را برای خود ایجاد کرده بودند، اما ایشان با نیروهای تحت امر توانستند آن‌ها را برچینند.
  • پس از برقراری امنیت در آن مناطق که به مدت ۴ تا ۵ سال به طول انجامید، مسئولیت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به ایشان واگذار شد. در عملیات برون مرزی، تحت سپاه قدس، ایشان به سرعت برحوزه خود مسلط شد تا جایی که در اقدامات برون مرزی، در افغانستان، لبنان، عراق، سوریه و سایر مناطق بسیار موفق بودند. یکی از دستاوردهای بزرگ ایشان در مبارزه با داعش و اخراج آنان از منطقه بود.
  • ایشان درجنگ سال ۲۰۰۶ رژیم اشغالگر قدس علیه حزب الله، عملیات محیرالعقول و شاهکاری را به ثمر رساند که بر اساس آن اسراییلی ها به عنوان یک هدف استراتژیک نظامی، به دنبال ایشان می گشتند. تصمیمات بجا و شایسته ایشان در جنگ ۳۳ روزه، باعث شگفتی سیاستمداران، نظامیان آمریکایی و رژیم غاصب صهیونیستی شد. طراحی زیرکانه و استراتژیک ایشان داعش را به ستوه آورد؛ دشمن آنچنان عصبانی بود که بالاخره ترامپ قمار باز توطئه شهادت ایشان را اجرایی کرد.
  • ایشان در برابر غم بچه یتیمی غمگین می شد و اشک می ریخت، در همان حال، در مقابل تمام زورگویان می ایستاد؛ شیوه ای که حکایت از ولایت مداری و الگو گرفتن از آقا علی ابن ابی طالب (ع) و ولی امر مسلمین می کرد. به حمدالله پس از شهادت، مردم با بدرقه و مشایعت با شکوه خود، اینچنین از خدمتگزار خود قدردانی به عمل آوردند. و ان شاالله بتوانیم ادامه دهنده راه این عزیز باشیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها