کد خبر: 589168
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۸ ۱۹:۴۰:۰۰
| |

یک روزنامه اصولگرا:

هم آنان که در تشییع شهدای گمنام شرکت کردند مردمند و هم آنان که در اعتراضات به خیابان آمدند

روزنامه فرهیختگان نوشت: بعد از انتشار تصاویر تشییع شهدای گمنام برخی متعجبانه پرسیدند اگر جامعه ایران آن چیزی است که سه‌شنبه در خیابان حاضر شد پس آنها که در اعتراضات روانه خیابان می‌شدند چه کسانی بودند. جواب به این سوال را می‌شود این‌گونه داد که جامعه ایران هم آن است و هم این.

هم آنان که در تشییع شهدای گمنام شرکت کردند مردمند و هم آنان که در اعتراضات به خیابان آمدند
کد خبر: 589168
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۸ ۱۹:۴۰:۰۰

روزنامه اصولگرای فرهیختگان با تاکید بر وجود تکثر در کشور نوشت: هم آنان که در تشییع شهدای گمنام شرکت کردند جامعه ایرانند و هم آنان که در اعتراضات توییت زدند، استوری گذاشتند و به خیابان آمدند.

به گزارش فرهیختگان، بعد از انتشار این تصاویر (تشییع شهدای گمنام) برخی متعجبانه این سوال را از خود پرسیدند که اگر جامعه ایران آن چیزی است که روز سه‌شنبه در خیابان حاضر شد پس آنها که در ماجرای اعتراضات توییت می‌زدند، استوری می‌گذاشتند و بعضا هم روانه خیابان می‌شدند چه کسانی بودند. جواب به این سوال را می‌شود این‌گونه داد که جامعه ایران هم آن است و هم این.

این روزنامه اصولگرا سپس یادآور شده است: تصاویر متنوع از فضای اجتماعی ایران شاید موجبات تعجب برخی تحلیلگران سیاسی را فراهم کند. اما حداقل از این بعد می‌تواند این کارایی را داشته باشد که در اعتمادبه‌نفس افرادی که با ارزیابی صفر و یکی به فضای جامعه می‌نگرند، خلل ایجاد کرده و مانع از آن شود که با نوشتن کلمه مردم در اول هر پاراگراف از زبان آنها نقل نظر کنند، نتیجه مطلق بگیرند و تصمیم میلی اتخاذ کنند. 

فرهیختگان در ادامه تاکید کرده است: چه در حوزه آزادی‌های اجتماعی و چه درخصوص مساله حق اعتراض و موارد مشابه آن، اگر دولت بتواند با محور قرار دادن رواداری حداکثری، پذیرای نقد و نظرات مردم درباره تصمیم‌های مورد نظر سیاستگذاران و مجریان در آن زمینه باشد و درنتیجه این رواداری مردم را با خود همدل کند، می‌توانیم توفق آن ایده را قطعی بدانیم. اما اگر عکس آن صادق باشد و عموم مردم تصمیم‌ یا تصمیم‌هایی را نپذیرند یا حداقل با آن احساس همدلی نکنند، بی‌شک یا آن ایده محکوم به شکست است یا با استهلاک جدی و زمینه‌سازی اعتراضات اجتماعی به حیات خود ادامه می‌دهد. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها