رئیس جمهور:

می‌گویند قصد براندازی نداریم؛ ما شما را می شناسیم / به معاندین رحم نخواهیم کرد

هرجا که موفقیتی بوده به سخنان رهبری گوش داده شده است

رئیس جمهوری گفت: چرا به ما از کانال‌های مختلفی پیام می‌دهید که ما آماده گفتگو هستیم و ما قصد براندازی نداریم، در حالی که ما شما را می شناسیم.

می‌گویند قصد براندازی نداریم؛ ما شما را می شناسیم / به معاندین رحم نخواهیم کرد
کد خبر: 588976
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ۰۹:۴۱:۰۰

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری صبح امروز در مراسم تشییع ۲۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس در مقابل دانشگاه تهران، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: فاطمه اطهر (س) الگویی برای بشریت است. سیره او پیش روی ما است؛ اگرچه شناخت شخصیت ایشان کاری بسیار سخت ‌گران است.

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهور اضافه کرد: برای ما انسان‌ها شناخت سیره فاطمه زهرا (س)، قول او، فعل او و زندگی او کاملاً قابل دستیابی است. صدیق کسی است که تمام زندگی او صدق باشد و گفتار و کردارش یکدیگر را تصدیق کند.

 رئیسی با بیان اینکه نشان صداقت حضرت فاطمه زهرا (س)، شهادت است، افزود: فقط به خدا می‌اندیشد و به سوی او حرکت می‌کند. فاطمه اطهر (س) یک شخصیت بزرگ، اثرگذار و تحولگرا در تاریخ است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنچه که همواره در عزای فاطمی باید بخواهیم، بینش، تحلیل درست و شنیدن درست است. جاهلیت مدرن، همان جاهلیت قدیمی است با تاثیرگذاری گسترده رسانه. حضور فاطمه زهرا (س) می‌خواست جامعه دچار جاهلیت نشود.

 رییسی با بیان اینکه امروز در جهان، فساد، بی‌عدالتی و فرعونی‌گری حاکم شده است، گفت: اغتشاشات اخیر جنگ احزاب بود و همه در آن حضور داشتند. سلطنت‌طلبان، منافقین و مستکبران در این جنگ نقش‌افرینی می‌کردند. قرآن به ما هشدار می‌دهد که مراقب شایعه‌ساران و فضاسازان باشید که قصد انحراف جامعه اسلامی را دارند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: امام و رهبری به وظیفه رهبری خود عمل کردند؛ چه در ریل گذاری و سیاست گذاری و چه هشدار دادن نسبت به اتفاقات آینده. کاستی ها مربوط به قوا و دستگاه‌های اداری است و امام امت به خوبی عمل کردند.

رئیسی تاکید کرد: دشمن به خاطر اینکه نظام را بزند، عمود این نظام را می‌زند زیرا این نظام به وجود او برپاست. در هر کجا که موفقیت می‌بینید، مربوط به آن است که به سخنان رهبری گوش داده شده است. مردم باید عملکردها را بررسی کنند و این نگاه منصفانه است. ما امروز در محضر شهدا و خانواده معظم شهدا به خاطر عنایتشان به نظام و این مملکت  خدا را شاکریم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز در جایگاه اقتدار در بسیاری از حوزه‌ها هستیم گفت: در همه حوزه‌ها،‌کشور پیشرفت‌های زیادی کرده و دلیل عصبانیت دشمن این پیشرفت‌ها است و تمام تلاش‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی مفتضحانه شکست خورده است.

وی خطاب به دشمنان گفت: چرا به ما از کانال‌های مختلفی پیام می‌دهید که ما آماده گفتگو هستیم و ما قصد براندازی نداریم، در حالی که ما شما را می شناسیم. 

رئیسی با تاکید بر اینکه آغوش ملت برای کسانی که دچار فریب شده‌اند باز است ولی به معاندین رحم نخواهیم کرد گفت: دشمن همه توان خود را به کار گرفت تا مانع پیشرفت ایران شود اما امروز اذعان می کنند که تمام فشارهایشان با شکست مواجه شده است. امروز دشمن با ملتی که اراده کرده پیش برود، مواجه است. ملت ایران به رهبری امام خامنه‌ای تصمیم گرفته است پیش برود. ما حق عقب گرد نداریم و جوانان این پیشروی را ادامه می‌دهند. ما از شهدا آموختیم که با امید زندگی کنیم و از فاطمه (س) آموخته‌ایم باید در مقابل دشمن ایستادگی کرد.

وی گفت:‌ وضعیت مردم فلسطین را در دیروز و امروز ببینید. دیروز برای فلسطینی‌ها در کنار میزهای سازمان‌های آزادی‌بخش تصمیم می‌گرفتند اما امروز ابتکار عمل به دست فلسطینی و مجاهدین فلسطینی در میدان است. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها