کد خبر: 588888
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۱۶:۰۱:۰۱
| |

کریمی قدوسی با اشاره به مذاکرات احیای برجام:

آمریکایی‌ها گفتند امنیت سرمایه‌گذاری خارجی را حفظ می‌کنیم ولی اعلام نکنید

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی گفته آمریکایی‌ها گفتند که امنیت سرمایه‌گذاری‌های خارجی را حفظ می‌کنند ولی به ما گفتند رسما اعلام نکنید.

آمریکایی‌ها گفتند امنیت سرمایه‌گذاری خارجی را حفظ می‌کنیم ولی اعلام نکنید
کد خبر: 588888
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۱۶:۰۱:۰۱

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه در مورد مذاکرات برجام دو مسئله باقی مانده بود، گفت: در مورد مابقی با اروپایی‌ها و آمریکایی توافق شده است. بستن پرونده پی‌ام‌دی (ابعاد احتمالی نظامی فعالیت هسته‌ای) و ادعاهای آژانس در این زمینه و مسئله امنیت سرمایه‌گذاری‌های خارجی که بعد از توافق  وارد ایران می‌شوند که اینها تا آخر برنامه‌شان باشند و اگر توافق بهم خورد اینها دوباره نروند. اینها دو مسئله‌ای بود که باقی مانده بود و اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها برای حل این دو موضوع تقریبا چراغ سبز نشان دادند؛ یعنی آژانس گفته است که ما حل می‌کنیم و پرونده را می‌بندیم؛ آمریکایی‌ها هم گفتند که امنیت سرمایه‌گذاری‌های خارجی را حفظ می‌کنند ولی به ما گفتند رسما اعلام نکنید.

 به گزارش عصر ایران، او تاکید کرد: معتقدم با توجه به صحبتی که در اردن شده است اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به برجام برمی‌گردند. همین روزها باب گفت‌و‌گوهای ایران و ۴+۱ باز می‌شود و اگر نهایی شد آنجا آمریکایی‌ها می‌توانند در امضا مجدد شرکت کنند. اراده دولت این است که برجام احیا شود و آنها نیز شرایط ما را می‌پذیرند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها