کد خبر: 588829
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۱۸:۲۰:۰۰
| |

توصیف جدید روزنامه اصولگرا از توانایی هسته‌ای ایران؛ فعلا قصد تولید بمب اتم نداریم!

روزنامه وطن امروز نوشت: ایران توانایی تولید بمب اتم را دارد ولی فعلا قصدی برای این کار ندارد.

توصیف جدید روزنامه اصولگرا از توانایی هسته‌ای ایران؛ فعلا قصد تولید بمب اتم نداریم!
کد خبر: 588829
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۱۸:۲۰:۰۰

روزنامه اصولگرای وطن امروز در گزارشی ادعایی عجیب درباره توانایی هسته‌ای ایران و متفاوت با آنچه مقامات ارشد نظام مطرح کرده‌اند، مطرح کرده است. این روزنامه تاکید کرده ایران توانایی تولید بمب اتم را دارد ولی فعلا قصدی برای این کار ندارد. این در حالی است که پیشتر مقامات ارشد نظام تاکید داشته‌اند تولید بمب اتم حرام است و جمهوری اسلامی هیچگاه قصد تولید آن را ندارد.

به گزارش وطن امروز، آیا مذاکرات هسته‌ای در برزخ قرار گرفته است؟ این پرسش شاید مهم‌ترین موضوعی است که این روزها فضای سیاست بین‌الملل را به خود مشغول کرده است. پرسش مزبور همچنین با این مساله که دولت آمریکا خواهان احیای برجام است یا خیر ارتباط مستقیمی دارد.

این روزنامه در بخش دیگری از این گزارش به توانایی هسته‌ای ایران اشاره و تاکید کرده است: پیام نهایی دیپلماتیک در تهران و همایش سومین گفت‌وگوهای منطقه‌ای صادر شد؛ جایی که در آن اعلام شد ایران توانایی تولید بمب اتم را دارد ولی فعلا قصدی برای این کار ندارد. طرفین مذاکرات حالا با زورآزمایی‌ای که در این 3 ماه انجام داده‌اند احتمالا با دست پر به مذاکرات بازمی‌گردند. ایران در مقابل پروژه ایجاد ناامنی، دست به تقویت مؤلفه‌های سخت خود زده است. موارد مربوط به توسعه هسته‌ای و موشکی، در کنار قدرت مانور ایران در معادله جنگ اوکراین باعث شد ایران موازنه قدرت در پاییز را به سود خود تمام کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها