کد خبر: 579638
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ ۱۱:۵۷:۴۳
| |

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا:

استفاده از سلاح هسته‌ای تاکتیکی، اشتباه فوق‌العاده جدیی خواهد بود

رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی به روسیه هشدار داد که استفاده از سلاح هسته‌ای تاکتیکی، اشتباه فوق‌العاده جدی خواهد بود.

استفاده از سلاح هسته‌ای تاکتیکی، اشتباه فوق‌العاده جدیی خواهد بود
کد خبر: 579638
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ ۱۱:۵۷:۴۳

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به رغم تکذیب روسیه در استفاده از سلاح هسته‌ای مدعی شد مسکو در صورت استفاده از این سلاح، مرتکب اشتباه فوق العاده جدی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بایدن پس از دریافت دز پنجم واکسن کرونا، به خبرنگاران گفت: امروز زمان زیادی را صرف صحبت کردن درباره استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای کردم.

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد چنانچه روسیه از سلاح هسته‌ای تاکتیکی استفاده کند، مرتکب اشتباه فوق العاده جدی خواهد شد.

بایدن ادامه داد: نمی‌توان تضمین کرد که تهدید روسیه درباره به کار گیری بمب‌های کثیف، هشداری دروغ باشد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ۳۰ شهریور ماه دستور بسیج سیصد هزار نیروی ذخیره روسیه را صادر کرد.

پوتین غرب را متهم کرد که می‌خواهد روسیه را نابود کند و تاکید کرد که از "همه ابزارهای موجود" برای محافظت از روسیه استفاده خواهد کرد و این می‌تواند شامل سلاح‌های هسته‌ای هم باشد.

سرگئی ناریشکین مدیر سرویس اطلاعات خارجی (SVR) فدراسیون روسیه روز دوشنبه گفت که تلاش و تمایل رژیم کنونی اوکراین برای در اختیار داشتن تسلیحات هسته‌ای از روزی که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در یک کنفرانس امنیتی در مونیخ صحبت کرد، آغاز شده است.

ناریشکین هشدار داد که که جهان نباید اجازه دهد که کی‌یف به سلاح هسته‌ای دست یابد.

منابع معتبر ناشناس در کشورهای مختلف اعلام کردند کی‌یف درصدد یک اقدام تحریک آمیز مرتبط با انفجار به اصطلاح «بمب کثیف» در اوکراین است تا روسیه را به استفاده از سلاح هسته‌ای متهم کند.

یک بمب کثیف، مواد منفجره متعارف را با مواد رادیواکتیو ترکیب می‌کند.

چنین بمبی معمولا از دینامیت یا سایر مواد منفجره برای پخش گرد و غبار رادیواکتیو یا دود استفاده می‌کند تا باعث آلودگی رادیواکتیویتی شود.

منابع مزبور استدلال کردند که هدف از این اقدام تحریک آمیز، متهم کردن مسکو به استفاده از سلاح کشتار جمعی در میانه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین و آغاز یک کارزار جهانی ضد روسی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها