کد خبر: 586550
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۲۰:۲۰:۰۵
| |

انتقاد روزنامه اصلاح‌طلب از کیهان، رائفی‌پور و رسایی؛ می‌ترسیم دست‌فرمان اینها ما را به کجاها ببرد

محمدعلی وکیلی در روزنامه ابتکار نوشت: امثال کیهان، رائفی پور و رسایی مسئله را در دوگانه‌ها و مجادلات کهنه اصلاح‌طلب/ اصولگرا معنا می‌کنند. می‌ترسیم که چنین دست فرمانی و چنین مغزهای زنگ زده‌ای ما را به کجاها ببرد.

انتقاد روزنامه اصلاح‌طلب از کیهان، رائفی‌پور و رسایی؛ می‌ترسیم دست‌فرمان اینها ما را به کجاها ببرد
کد خبر: 586550
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۲۰:۲۰:۰۵

روزنامه ابتکار در سرمقاله امروز خود به قلم محمدعلی وکیلی با انتقاد از جریان‌های سیاسی مانند کیهان و رسایی که اعتراضات را به دوگانه اصلاح‌طلبان - اصولگرایان تقلیل می‌دهند نوشت: می‌ترسیم دست‌فرمان این مغزهای زنگ‌زده ما را به کجا ببرد.

به گزارش ابتکار، چالش کنونی آنچنان عمیق است که نمی توان آن را در دوگانه های اصلاح طلب/اصولگرا دسته بندی و فهم کرد. می توان گفت سقف مطالبات اصلاح طلبان، کف خواسته معترضان امروز هم نیست. درواقع جنس و سطح مطالبات چیزی فراتر از مجادلات اصلاح طلبی/اصولگرایی است. هرچند خواسته و شعار معترضین اصلاحات (خصوصاً در معنای سنتی آن) نیست اما  اگر بر مدار اصلاحات عمل و تدبیر می شد به چنین موقعیتی نمی رسیدیم. یعنی تصلب و دل ندادن به تغییرات ما را بدینجا رساند.

وکیلی در ادامه تاکید کرده است: بنابر همین فرض تعلل حکومت در شروع اصلاحات و تغییرات در فهم و حکمرانی خود شرایط را بغرنج تر و پیچیده تر می کند. اما جالب است که همچنان امثال کیهان، رائفی پور و رسایی مسئله را در دوگانه ها و مجادلات کهنه اصلاح طلب/ اصولگرا معنا می کنند. همچنان پایشان در زمین بازی گذشته گیر کرده است و تمام این مطالبات و تغییرات جدید را به توطئه اصلاح طلبان فرو می کاهند. آدمی وقتی به بضاعت فهم اینان و بسط ید اینان فکر می کند عمیقاً از آینده ایران می ترسد. می ترسیم که چنین دست فرمانی و چنین مغزهای زنگ زده ای ما را به کجاها ببرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها