کد خبر: 585423
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ۰۷:۱۷:۱۲
| |

الیاس حضرتی، مدیر مجموعه رسانه‌ای اعتماد:

انتظار بود رئیسی به شکل غیرگزینشی و بدون مانع بین مردم کردستان حضور می‌یافت

الیاس حضرتی نوشت: انتظار می‌رفت رئیس‌جمهور (در سفر به کردستان) در بین مردم به شکلی غیر گزینشی و با هدف شنیدن خواسته‌های بحق‌شان بدون هیچ مانعی، ولو که توام با خشم و رنجدیدگی و زبان تند باشد حضور به هم ‌می‌رسانید.

انتظار بود رئیسی به شکل غیرگزینشی و بدون مانع بین مردم کردستان حضور می‌یافت
کد خبر: 585423
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ۰۷:۱۷:۱۲

«چند نکته درباره سفر آقای رئیسی به کردستان» عنوان سرمقاله روزنامه اعتماد به قلم الیاس حضرتی است که در آن آمده: سفرهای استانی رییس‌جمهور اصولا و به ذات، کار پسندیده‌ای‌است حتی اگر بسیاری از دوستان و هم‌طیفان فکری و جناحی بنده با آن مخالفت داشته باشند و آن را تبلیغاتی و بی‌نتیجه و سطحی بپندارند. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سفرهای استانی خروج از کانالیزه شدن است. در تاریخ و در جهان هم وجود داشته است که رهبران یا روسای جمهور، به شکلی بسیار نامحسوس کانالیزه می‌شوند یعنی فقط از مسیرهای خاص به آنها خبرها داده می‌شود و مطالب رسانه‌ها هم حتی گزینشی در قالب بولتن‌هایی به آنها ارایه می‌شود.

سفرهای استانی تکمیل‌کننده فعالیت رسانه‌های آزاد است. تجربه رودررو با مردم و شنیدن مصائب زندگی و معضلات‌شان دستاوردی دوسویه دارد. این دیدارها هم به مردم یادآوری می‌کند که رییس‌جمهور خادم آنهاست و هم به رییس‌جمهور یادآوری می‌کند که مردم فقط قشرهای تریبون‌دار نیستند. با اوصافی که ذکر شد، نفس سفرهای استانی مقامات اجرایی بالاخص رییس‌جمهور درخور توجه است و در این دوره خاص، این سفر خاص به مراتب اولی از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است.

علاوه بر اهمیت افتتاح پروژه آبرسانی به مناطق کم‌آب که در نوع خود خوب و به ‌موقع بود، انتظار می‌رفت ایشان در بین مردم به شکلی غیر گزینشی و با هدف شنیدن خواسته‌های بحق‌شان بدون هیچ مانعی، ولو که توام با خشم و رنجدیدگی و زبان تند باشد حضور به هم ‌می‌رسانید و با صبوری و سینه فراخ گوش جان می‌سپرد و خیلی فوری با دستور صریح و اقدامات عاجل درصدد دلجویی از آسیب‌دیدگان حوادث اخیر برآمده و پیشنهاد چهارگانه هیات اعزامی رهبری به سیستان را در کردستان هم پیاده و اجرا می‌کرد، تا این سفر حالت تشریفاتی و صوری به خود نگیرد.

ای کاش جناب رییسی در همین سفر انتصاب مدیران بومی کرد اهل سنت را در دستور قرار می‌داد که جزو خواسته‌های بحق این مناطق است و در قدم بعدی امکان حضور اهل سنت در قدرت در سطحی ملی هم فراهم شود. 

جا دارد ایشان بلافاصله دستور اعزام هیاتی اجرایی متشکل از بازرگانان و تولید‌کنندگان و کارآفرینان خصوصی، خصولتی و دولتی را به کردستان صادر کند تا فضایی برای سرمایه‌گذاری که در دل خود اشتغالزایی را هم دارد فراهم شود و همچنین هیات مذکور گزارش پیشرفت را مستقیما به شخص رییس‌جمهور یا معاون اول اعلام کنند.

و در وهله آخر کمیته‌ای با ریاست معاون اول ترتیب دهد که با برنامه‌ریزی بخش دیگری از خواسته‌های مردم عزیز کردستان که تقویت زیرساخت‌های توسعه و گسترش ظرفیت‌های مادی و معنوی نظام اقتصادی- اجتماعی به جبران کاستی‌ها و کمبود سرمایه‌گذاری در گذشته با رویکرد تبعیض مثبت است را در میان‌مدت انجام و بخش دیگر که تعریف یا بازتعریف سیاست‌های استراتژیک نظام سیاسی در خصوص چرایی و چگونگی توسعه در همه عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی با نگاهی غیرامنیتی در این مناطق را با برنامه‌ریزی دقیق در بلندمدت به سرانجام رساند و با نگاه ویژه موانع احتمالی را سریعا رفع کند.

ما به عنوان رسانه، آمادگی بازتاب شفاف و واقعی پیشرفت‌های احتمالی در این مناطق را نیز خواهیم داشت و در صورت تعلل و دیرکرد مدیران، نقدهای برّایی را منتشر خواهیم کرد.

امیدوارم این سفر شروع دوباره و پرانگیزه‌ای برای شخص رییس‌جمهور در راستای برقراری ارتباط با طیف وسیع و متنوع اقشار جامعه ایران باشد تا با شناسایی دقیق و واقعی مطالبات بتواند از حجم نارضایتی‌ها بکاهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها