جزئیات زمان از سرگیری مذاکرات برجام/ کشور واسطه تعیین می‌شود؟

نماینده مجلس یازدهم گفت: مذاکرات برجامی دی‌ماه از سرگرفته می‌شود.

جزئیات زمان از سرگیری مذاکرات برجام/ کشور واسطه تعیین می‌شود؟
کد خبر: 585414
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۱ ۱۸:۲۰:۰۰

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس یازدهم، درباره آینده مذاکرات برجامی گفت: در آینده نزدیک ما شاهد از سرگیری مذاکرات خواهیم بود چون آمریکایی ها متوجه شدند راهی جز مذاکره برای حل اختلافات شان با جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و تهدید، تحریم، فشار و صدور قطعنامه های بی پایه نمی تواند جمهوری اسلامی را وادار به عقب نشینی کند.

به گزارش نامه نیوز، مهمترین بخش های این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

  •  آمریکایی ها ناچارند به هر طریقی دوباره به پای میز مذاکره برگردند چون متوجه شدند فشارها نمی تواند منجر به دست کشیدن ایران از خواسته های به حقش شود بنابراین احتمال آنکه مذاکرات بخواهد دوباره دنبال شود خیلی زیاد است. این اتفاق به نفع خود آمریکایی ها هم است که مسائل شان را در قالب مذاکره با جمهوری اسلامی حل کنند.
  • آمریکایی ها امید داشتند از رسانه های معاند و گروهک های منافقین، تجزیه طلب و تروریستی آبی گرم شود که این اتفاق نیفتاد. کمتر از 2 سال تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی است و دموکرات ها برای آنکه همچنان در کاخ سفید بمانند نیاز دارند که دستاوردی به مردم شان نشان دهند.
  • دولت بایدن می خواهد دوباره شرایط گفتگو با ایران را در حوزه هسته ای از سر بگیرند چراکه اگر آمریکایی ها و اروپایی ها علاقمند به دنبال کردن مذاکرات هسته ای نباشند و فقط بخواهند فشار تحریم ها را علیه ایران بیشتر و ما را پشت دیوار مذاکرات معطل کنند، تهران نیز گزینه هایی را روی میز دارد که نه تنها نفعی برای آمریکایی ها نخواهد داشت بلکه آنها قطعا متضرر خواهند شد.
  • این فعال سیاسی اصولگرا درباره زمان احتمالی از سرگیری مذاکرات برجامی گفت:‌ نهایتا دی ماه دوباره مذاکرات از سرگرفته شود. آلارم ها نشان می دهد که آمریکایی ها دنبال این هستند که واسطه ای را برای دنبال گرفتن مذاکرات پیدا کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها