کد خبر: 523137
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ۰۹:۲۸:۳۸
| |

آصفری،نماینده مردم اراک:

تحریم‌ها باید در عمل لغو شود/ راستی‌آزمایی فرآیندی زمان‌بر است

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: غربی‌ها باید در عمل تحریم های جمهوری اسلامی ایران را لغو کنند و ما هم باید این موضوع را راستی آزمایی کنیم که فرآیندی زمان‌بر است.

تحریم‌ها باید در عمل لغو شود/ راستی‌آزمایی فرآیندی زمان‌بر است
کد خبر: 523137
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ۰۹:۲۸:۳۸

اعتمادآنلاین| محمدحسن آصفری با بیان اینکه باید در مذاکرات آینده از غربی‌ها تعهدات لازم گرفته شود، گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام، کشورهای اروپایی همه تعهدات برجامی خود را زیر پا گذاشتند و بر این اساس باید در دور آینده مذاکرات حتماً از کشورهای اروپایی تعهدات لازم گرفته شود و آنان باید به وعده‌های خود پایبند باشند.

به گزارش مهر،وی تاکید کرد: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران این بار باید دقت عمل بیشتری داشته باشد و در ابتدا باید کشورهای غربی یک گام بردارند و سپس ایران هم یک گام برمی‌دارد و ما باید از تجربیات گذشته درس عبرت بگیریم و نباید به صورت یک طرفه تعهد دهیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: در دولت روحانی، ما به غربی‌ها بیش از اندازه اعتماد کردیم و نتیجه این تفکر آن شد که ایران همه تعهدات خود را انجام داد اما آنان به تعهدات خود عمل نکردند و برجام تبدیل به یک جاده یکطرفه شد. بنابراین این بار نباید بدون گرفتن تضمین به غربی‌ها اعتماد کنیم.

آصفری تاکید کرد: ایران به تمام تعهدات خود عمل کرد و پایبند به توافق بود، اما غربی‌ها بدعهدی کردند و بر این اساس، در مذاکرات آینده آنان باید تحریم‌های ایران را به صورت کامل لغو کنند و نشان دهند که این بار می‌خواهند به وعده‌های خود عمل کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن است که همه تحریم‌ها رفع شود و بنابراین کشورهای غربی باید در مذاکرات آینده با این مسئله موافقت کنند تا نتیجه مذاکرات اثربخش باشد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره شرایط بازگشت آمریکا به برجام، گفت: همان‌طور که آمریکا به صورت یک جانبه و بدون انجام مذاکره از برجام خارج شد، باید به همان صورت هم به برجام بازگردد، تحریم‌های را باید در عمل لغو کند و از سوی دیگر باید ایران امکان راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها را داشته باشد که راستی آزمایی فرایندی زمان‌بر است.

آصفری با بیان اینکه خنثی‌سازی تحریم‌ها یکی از راه‌های حل مشکلات اقتصادی کشور است، اظهار داشت: ایران نباید همه فرصت خود را صرف مذاکرات کند و لازم است که در کنار انجام مذاکرات، با تقویت ارتباط با کشورهای همسو و منطقه و توجه به ظرفیت‌های داخلی خودمان در جهت خنثی‌سازی تحریم‌ها گام برداریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها