کمال‌الدین پیرموذن، نماینده ادوار مجلس:

هتک حرمت دانشجو حاکی از کینه و انتقام‌گیری از فرهیختگان کشور است

کمال‌الدین پیرموذن نوشت: در کنار حوادث اخیر متاسفانه بار دیگر شاهد موارد متعددی از هتک حرمت دانشجو و دانشگاه مانند تعرض شدید به کتابخانه، خوابگاه، پارکینگ و محدوده آموزشی دانشجویی بوده‌ایم که حاکی از نوعی بغض و کینه و انتقام‌گیری از فرهیختگان کشور است.

هتک حرمت دانشجو حاکی از کینه و انتقام‌گیری از فرهیختگان کشور است
کد خبر: 583789
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۲ ۱۴:۴۰:۰۰

کمال‌الدین پیرموذن، نماینده ادوار مجلس، در یادداشتی با عنوان «تکریم دانش‌اندوزان آگاهی‌بخش» برای روزنامه اعتماد نوشت: ناآرامی‌های چند روز اخیر در کشور به ویژه در دانشگاه‌ها و حتی در مدارس، شرایط قابل تاملی را ایجاد نموده است. متاسفانه به دلیل عدم توجه به برخی مطالبات بحق مردم و ناکافی بودن بسترهای مناسب برای نقد منطقی از حاکمیت، اعتراضات کوچک صنفی و اجتماعی زمینه‌ساز بحران‌ها، اغتشاشات دامنه‌دار و حتی کشتار مردم و مامور می‌شود که در مواردی، طمع بیگانگان نسبت به دخالت در امور داخلی کشور و جنگ روانی و رسانه‌ای معاندین داخلی و خارجی را هم آشکارا در پی داشته است.

علی‌رغم برخوردهای نامهربانانه با معترضین و به ویژه با دانشجویان و دانشگاه و بانوان در ماه‌های اخیر، مواجهه جنبش و نارضایتی دانشجویی با حوادث اخیر دلسوزانه، مسوولانه و عقلانی توام با هیجان طبیعی بوده است. حرکت دانشجویی نشان داد که بلوغ و عقلانیت کافی برای تفکیک روش‌های قانونمند، هر چند صریح و جدی از اقدامات نسنجیده و ماجراجویانه، را دارند.

در کنار حوادث اخیر متاسفانه بار دیگر شاهد موارد متعددی از هتک حرمت دانشجو و دانشگاه مانند تعرض شدید به کتابخانه، خوابگاه، پارکینگ و محدوده آموزشی دانشجویی بوده‌ایم که حاکی از نوعی بغض و کینه و انتقام‌گیری از فرهیختگان کشور است. حاکمیت بایستی نه‌تنها همواره شنوای انتقادات دلسوزانه آنان باشد و پاسخگوی اقدامات خود در هر جمعی باشد بلکه از کلیه فعالیت‌های دانشجویی در چارچوب قانون حمایت کند.

متهم نمودن بی‌دلیل جریانات دانشجویی منتقد و معترض، پاک کردن صورت‌مساله است که خود آن موجب و موجد  استمرار این حرکات بحران‌ساز برای توسعه علمی و منافع ملک و ملت است. دانشجویان عزیز، بی‌تردید مراقب تحرکات عناصر مشکوک بوده و نیک می‌دانند که راه اصولی دست‌یابی به نتیجه اعتراض و مطالبات‌شان و حرکت‌های مدنی بر قرارداد اجتماعی است.

همه صاحب‌منصبان و نیروهای کشور و خاصه مسوولان و متولیان دانشگاه مجدانه باید در جهت حفظ و حراست از منزلت و حرمت دانشجو و دانشگاه و همچنین ایجاد امنیت و آرامش تلاش کنند تا در سایه درایت و حوصله و تلاش آنان و دانشجویان فرهیخته و آزاده  بیش از پیش محیط دانشگاه‌ها را در جهت انجام رسالت‌های آموزشی و پژوهشی به منظور پیشرفت ایران بزرگ و ارتقای کیفیت زندگی دانشجویان و هموطنان، آماده سازند.

همگان نه‌تنها حق اعتراض، حق انتقاد دانشجویان، پزشکان و اساتید دانشگاه‌ها را باید پاس بدارند بلکه ادای احترام و تکریم نسبت به منزلت والای خردورزی و دانش‌اندوزی و آگاهی‌بخشی آنان، همواره باید سرلوحه امورات تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان کشور قرار گیرد.

بی‌تردید دانشگاه همواره در عرصه مقدرات جامعه ما، جایگاهی برجسته و تاثیرگذار داشته و البته این نقش در برهه‌های حساس و سرنوشت‌ساز ملت و کشور، فراموش نشدنی و نمایان‌تر است. حضور فعال و پرنشاط دانشگاه و نقش‌آفرینی کارسازتر آنان و به ویژه پزشکان و دانشجویان عزیز که امام راحل همواره دانشگاه را مبدا تحولات قلمداد می‌کردند به مثابه یک خواست ملی تلقی می‌شود.

پرواضح است هیچ جنبه‌ای از ابعاد علمی و فرهنگی و سیاسی منزلت دانشگاه نباید فدای جنبه دیگر شود. دانشگاه همواره بایدکانون دانش‌پژوهی، خردورزی، ژرف‌اندیشی و نقد آزادانه و روشنگری اندیشمندانه باشد و هر عامل محدودکننده و اخلالگر در این نقش‌آفرینی، مغایر مصالح نظام و کیان و منافع ملک و ملت قلمداد می‌شود.

لزوم هوشیاری هر چه بیشتر دانشجویان در موقع بیان انتقادات و اعتراضات در محیط‌های دانشجویی و محکوم ساختن هرگونه افراطی‌گری و خشونت‌آفرینی با هر نام و شعار مشهود بوده و ضرورت حفظ حرمت و شأن نهاد دانشگاه و قشر دانشجو و دانشگاهی کشور و آزاد کردن دانشجویان معترض را در همه سطوح یادآور می‌شوم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها