جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس:

پیشنهادی جدی و عادلانه به ایران داده‌ایم؛ پاسخ دهد

وزیر خارجه انگلیس مدعی شد: پیشنهادمان را به ایران داده ایم. اکنون توپ در زمین ایران است و ایران باید به این پیشنهاد پاسخ دهد.

پیشنهادی جدی و عادلانه به ایران داده‌ایم؛ پاسخ دهد
کد خبر: 583697
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ۱۳:۲۰:۰۰

جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس در گفتگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط ایران را به «فروش پهپاد به روسیه» متهم کرد و گفت:«ما به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای متعهد باقی خواهیم ماند. اکنون نوبت ایران است به پیشنهادی که ماه گذشته داده شده، پاسخ دهد».

به گزارش شفقنا، بخش های از گفت و گوی وزیر خارجه انگلیس با الشرق الاوسط را در ادامه می خوانید:

*از ایران می خواهیم به مردمش گوش دهد. هنگامی که مقامات ایران اقدامات غیرقابل قبولی انجام می دهند، ما با صراحت تمام آنها ونهادهایشان را تحریم می کنیم.

*یک ناو انگلیسی محموله تجهیزات موشک های ایران را رهگیری کرده است. به اتخاذ اقداماتی جهت منع اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه و اعمال تحریم هایی علیه افراد این کشور ادامه خواهیم داد.

*ما در ماه گذشته یک توافق معتبر را جلوی ایران گذاشتیم اما تهران هنوز پاسخی نداده است. در مرحله انتقالی (بعد از ارائه این پیشنهاد تاکنون) شاهد اقدامات ایران علیه زنانی بوده ایم که در دفاع از حقوق خود برخاسته اند. علاوه بر این شاهد صدور پهپاد به روسیه بوده ایم. پهپادهایی که علیه اهداف مدنی در اوکراین استفاده شده است.

*پیشنهادمان را به ایران داده ایم. اکنون توپ در زمین ایران است و ایران باید به این پیشنهاد پاسخ دهد.

*پیشنهادی که به ایران داده ایم جدی و عادلانه است. ایران در مورد آن به شکل مناسب رفتار نمی کند. پیام من به مقامات ایران این است که تصمیم در دست آنهاست تا یه صورت مثبت در این فرایند حضور داشته باشند. پیشنهاد خوبی است و ایران باید در آن مشارکت مثبت کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها