جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی:

دیگر وقت دلجویی، همگرایی و وحدت است/ آتش افتاده در خانه‌مان را خاموش کنیم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: الان به نظر من وقت دلجویی، همگرایی و وحدت است و ما باید زمینه چالش و اختلاف را حل کرده و این آتشی که در خانه ما افتاده را خاموش کنیم.

دیگر وقت دلجویی، همگرایی و وحدت است/ آتش افتاده در خانه‌مان را خاموش کنیم
کد خبر: 582644
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ۱۲:۴۵:۰۰

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی در خصوص سفر هیأت نمایندگی مقام معظم رهبری به استان سیستان و بلوچستان در پی حوادث اخیر این استان، گفت: ببینید اگرچه این سفر دیر انجام شد اما به‌نظر من کار ارزشمندی بود. اینکه پیام محبت، دلجویی و عفو رهبری و همچنین پیام توجه ایشان به حل مشکلات سیستان و بلوچستان به مردم می‌رسد، امیدبخش است.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی جهان آبادی را در ادامه می خوانید:

*درخصوص‌ آثار این سفر فعلا یک تعدادی از بازداشت شده‌ها آزاد شدند.توقعی که مردم دارند این است که کشته شدن تعدادی از مردم در زاهدان، خاش و کلا سیستان و بلوچستان واقعاً به صورت جدّ بررسی شود.

*با عواملی که در شورای تامین، در نیروی انتظامی یا در بخش‌های مختلف چه با قصور، چه با کم‌کاری، چه با اشتباه و یا به عمد کارهایی را کردند که زمینه این چالش بزرگ برای مردم و نظام ایجاد شده برخورد شود و اگر کسی متقابلاً از گروهک‌های تجزیه‌طلب و یا گروه‌های معاند بوده نیز با آن‌ها هم برخورد صورت گیرد.

*توده مردمی که تظاهرات کردند، مردمی هستند که اعتراض دارند و دچار مشکل و آسیب شده‌اند و از سوی دیگر کسانی که در بخش‌های امنیتی یا انتظامی آسیب دیدند؛ مثلا از مردم عادی کسانی مثلا مغازه‌شان آتش گرفته یا خسارتی وارد شده از این‌ها هم باید دلجویی شود، هم حقوق‌شان احقاق شود و مورد توجه باشند.

*به هرحال ما یک خانواده هستیم، نمی‌شود در یک خانواده وقتی که اتفاقی می‌افتد همه ما تسلیت می‌گوییم و همراهی می‌کنیم مانند شاهچراغ اما در یک استان حتی کسی تسلیت هم نمی‌گوید و حتی کسی حاضر نمی‌شود که بپذیرد این‌ها کشته شدند و این‌ها را منتسب می‌کنند به گروه‌های تجزیه‌طلب و گروه‌های مسلح که حرف نادرستی بود این مسائل و مشخص هم شد.

*الان به نظر من وقت دلجویی، همگرایی و وحدت است و ما باید زمینه چالش و اختلاف را حل کرده و این آتشی که در خانه ما افتاده را خاموش کنیم.

*من فکر می‌کنم اقدام مقام معظم رهبری اقدام شایسته‌ای بوده، همه ما قدردان این اقدام هستیم و ان‌شاءالله پیامدهای مثبتی برای مردم داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها