درخواست یک روزنامه از زنان؛ حالا که گشت‌ارشاد نیست نگذارید بی‌حجابی افراطی به وجود آید

روحانیونی که به آنها توهین می‌شود شاکی‌تر از مردمند

روزنامه اطلاعات نوشت: حال که دیگر گشت ارشاد در کار نیست و مأموری هم به حجاب کسی گیر نمی‌دهد با مشاهده برخی پوشش‌های افراطی که انصافاً‌ در شأن خانواده و فرهنگ ایرانی هم نیست نباید گذارد که چنین شود.

درخواست یک روزنامه از زنان؛ حالا که گشت‌ارشاد نیست نگذارید بی‌حجابی افراطی به وجود آید
کد خبر: 582623
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ۱۸:۴۰:۰۰

روزنامه اطلاعات در یادداشتی با عنوان «مبادا اخلاق را ببازیم» از زنان خواسته حالا که گشت‌ارشاد نیست جلوی شکسته شدن هنجارهای عرفی و اخلاقی را بگیرند و از سوی دیگر پویش «عمامه‌پرانی» انتقاد کرده است.

به گزارش اطلاعات، از مدت پیش مشخص بود که گشت ارشاد و حتی این نحوه تأکید بر حجاب اجباری نقض غرض است... حال که دیگر گشت ارشاد در کار نیست و مأموری هم به حجاب کسی گیر نمی‌دهد با مشاهده برخی پوشش‌های افراطی که انصافاً‌ در شأن خانواده و فرهنگ ایرانی هم نیست نباید گذارد که چنین شود حتی اگر قصد اعلام مخالف یا برخورد سیاسی و لجبازی هم در کار باشد، در هر صورت می‌تواند تا حدی ادعای طرفداران تصلب و انسداد را در نظام تصمیم‌گیری تائید و راه را بر حرکت‌های اصلاحی ببندد.

نویسنده در ادامه خواسته: لذا جامعه زنان با فرهنگ این سرزمین باید نشان دهند که خود پاسدار هنجارهای عرفی و اخلاقی جامعه هستند که خوشبختانه همین حال نیز اکثریت قریب به اتفاق آنان ظرفیت بالای خویش را نشان دادند. 

اطلاعات سپس از پدیده «عمامه‌پرانی» انتقاد کرده و نوشته: اکثراً روحانیونی که در مقام توهین و تحقیر قرار می‌گیرند باید آنان را مصداق آن ضرب‌المثل دانست که هم چوب را می‌خورند و هم پیاز را. خیلی ساده و روشن باید گفت دوستان اشتباه گرفته‌اید. حسابی هم…. جدای بخشی از این گروه که به مناصب قدرت رسیده و بعضاً مکنتی به هم زده و از مردم تا حد زیادی فاصله گرفته‌اند، بسیاری از این قشر زندگی حتی کمتر و پائین‌تر از طبقه متوسط جامعه دارند و ده‌ها درد در سینه دارند و بغض در گلو نهفته‌اند و بعضاً از همه شاکی‌ترند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها