مرتضی آقاتهرانی، رئیس فراکسیون فرهنگی مجلس:

باید بتوانیم فضای مجازی بین‌المللی را ببندیم/ اگر سفت بگیریم اینستاگرام هم همکاری می‌کند

رئیس فراکسیون فرهنگی مجلس گفت: باید بتوانیم فضای مجازی بین‌المللی را ببندیم؛ باید این کار را انجام دهیم، نرم افزارهای داخلی واقعا باید بتوانند هم با سرعت بهتر، پهنای بهتر، پاسخگویی بهتر و هوشمندسازی برنامه‌ای بیشتر و بهتر نیازهای مردم را تامین کنند.

باید بتوانیم فضای مجازی بین‌المللی را ببندیم/ اگر سفت بگیریم اینستاگرام هم همکاری می‌کند
کد خبر: 582326
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۳ ۰۸:۵۸:۴۳

مرتضی آقاتهرانی، رئیس فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، درخصوص نقص‌ها و اختلالات متعدد نرم‌افزارهای داخلی که امکان پذیرش کاربران را ندارد، گفت: ببینید وقتی که بحث تنظیم مقررات در مجلس مطرح شد برای همین بود یعنی نظر مجلس این بود که ما کاری کنیم که سکوهای برنامه‌های فضای مجازی دست خودمان باشد نه دست بیرونی‌ها، آمریکا، صهیونیست‌ها و اروپایی‌ها، ولی خیلی‌ها نگذاشتند.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی آقاتهرانی را در ادامه می خوانید:

*وقتی که این کار انجام نشد، زمانی که شما به یکباره واتس‌اپ، یا اینستاگرام و تلگرام را می‌بندید، اگر در داخل هم چیزی نداشته باشید که جایگزین آن‌ها شود، خب مشکل به وجود می‌آید، این فهمیدنش خیلی سخت نیست.

*الان هم دیر نشده است، باید وزارت ارتباطات نسبت به تقویت فضای مجازی داخل که خودکفا و ملی است، اقدامات لازم را انجام دهد. این هم برای امروز و الان نیست این را از دیرباز حضرت آقا گفتند و خواستند اما متاسفانه کمتر به این حوزه توجه شده است. من این را می‌گذارم به حساب اینکه بعضی‌ها یک مقدار دیرفهم‌اند. 

*فضای مجازی الان بزرگترین قدرت در دنیا است شما می‌خواهید از آن استفاده کنید و اجازه هم ندهید که سوءاستفاده و خرابکاری کنند، خب این راهکار دارد لذا یک‌کمی باید روی آن فکر کنیم که چه باید کرد. اگر [این فضا را] سپردید به دست بیگانه بعد نباید توقع داشته باشید از آن که به شما خدمت کند.

*باید بتوانیم فضای مجازی بین‌المللی را ببندیم؛ باید این کار را انجام دهیم، نرم افزارهای داخلی واقعا باید بتوانند هم با سرعت بهتر، پهنای بهتر، پاسخگویی بهتر و هوشمندسازی برنامه‌ای بیشتر و بهتر نیازهای مردم را تامین کنند. مانند بلد و نشان که جایگزین ویز شدند. گفتند و معلوم شد که ویز اسرائیلی است خب آمدند در برابر ویز، نشان و بلد را ایجاد کردند، این دو نرم‌افزار چون خوب عمل کردند، مردم به سمت این‌ها آمدند.

*در حوزه دیگر هم همینطور، الان روبیکا و نرم افزارهای دیگر ایجاد شده است اگر این‌ها ان‌شاءالله بتوانند از پس تامین نیاز و خواست مردم بربیایند، مردم استقبال می‌کنند.

*بحث من بیشتر درخصوص کاربر خارجی بود که به نرم افزار ایرانی نمی‌آید، آن‌ها فوق‌العاده به شما محتاج هستند یا نه؟ محتاج هستند. پس آن‌ها هم می‌آیند سراغ شما، اگر سفت گرفتید آن‌ها هم می‌آیند اما اگر شما از اول ترسیدید شما می‌روید در زمین آن‌ها.

*معتقدیم که اگر سفت بگیریم امکان دارد اینستاگرام بییاد و با ما همکاری کند، مانند آنچه که در ترکیه اتفاق افتاد و آمد طبق مقررات این کشور وارد همکاری شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها