کد خبر: 581892
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۰ ۰۹:۴۷:۲۵
| |

جهانبخش، فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی:

بیش از ۸۰ درصد کامنت‌گذاران علیه نظام، آی‌پی عربستان و آلبانی داشتند

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: طی یک بررسی تخصصی صورت گرفته، بیش از ۸۰ درصد کامنت گذاران علیه جمهوری اسلامی در شبکه‌های اجتماعی آی پی عربستان سعودی و آلبانی داشتند.

بیش از ۸۰ درصد کامنت‌گذاران علیه نظام، آی‌پی عربستان و آلبانی داشتند
کد خبر: 581892
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۰ ۰۹:۴۷:۲۵

سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: دشمن در ناآرامی‌های اخیر دنبال پیاده سازی سیاست‌های خصمانه خود بود که در همین راستا و طی ۲ ماه گذشته، ۵۸۰ قبضه سلاح غیرجاز در آذربایجان‌غربی کشف شد که نشانگر عزم دشمن برای ایجاد ناامنی در کشور است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: بیش از ۳۲۰ قبضه از این سلاح‌های مکشوفه از نوع شورشی است که با هدف ناامنی و استفاده در اغتشاشات وارد کشور شده بود.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: پلیس در برابر اعتراض و گفتمان سعه صدر کافی و تحمل لازم را دارد ولی با اغتشاش‌گران خیر! اگر عده‌ای جان و امنیت مردم را بازیچه دست خود قرار دهند با آنان برخورد می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در اغتشاشات اخیر اشنویه، گروهی شناسایی شد که پس از تیراندازی به سوی پلیس، تحریک پلیس را هدف اصلی خود قرار داده بودند که پس از ناکامی، در صدد تیراندازی رگباری به سمت مردم برآمدند که با هوشیاری پلیس دستگیر و عملیات تروریستی آنان خنثی شد.

سردار جهانبخش، با اشاره به اینکه ۹۹ درصد نسخه اغتشاشات در آذربایجان‌غربی با هوشیاری مردم، تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی پیچیده شده است، گفت: تنها یک درصد آن هم اغتشاشات فکری رخ داده در فضای مجازی باقی مانده است.

وی با بیان اینکه دشمن از ایران واحد و قدرتمند در هراس است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی دشمن از اغتشاشات تجزیه طلبی و ایجاد شکاف‌های قومیتی بود.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی، با اشاره به تمرکز دشمن در گمراه کردن افکار عمومی به واسطه بهره مندی از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، گفت: طی یک بررسی تخصصی صورت گرفته، بیش از ۸۰ درصد کامنت گذاران علیه جمهوری اسلامی در شبکه‌های اجتماعی آی پی عربستان سعودی و آلبانی داشتند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های معاند در تلاش برای هرگونه سوءاستفاده و دروغ‌سازی علیه جمهوری اسلامی ایران هستند، بیان داشت: در قتل خانم «نسیم صدقی» که در یک اختلاف خانوادگی کشته شد، دشمنان با دورغ پردازی تلاش کردند آن را به اعتراضات ربط دهند و در این راستا آبرو و آزرده خاطر شدن خانواده مقتول برای آنان هیچ ارزشی نداشت.

سردار جهانبخش، گفت: رسانه‌های معاند در اغتشاشات اخیر نشان دادند با تزریق دروغ به افکار عمومی به دنبال ترویج خشونت و تروریسم در جامعه ایران هستند که همین امر از محبوبیت آنان به شدت کاسته است.

وی، با تاکید بر ضرورت شفاف سازی حقایق برای مدیریت افکار عمومی، تصریح کرد: در همین راستا رسانه‌ها باید راوی گر حقایق در سطح جامعه باشند تا مردم به ویژه جوانان و نوجوانان تحت تاثیر دروغ‌های بدخواهان ملت ایران قرار نگیرند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه آذربایجان‌غربی در بسیاری از مولفه‌ها جز استان‌های امن کشور است، اظهار داشت: آذربایجان‌غربی در سرقت، قتل، آدم ربایی، شرارت، مشکلات اخلاقی، جرایم مالی، نزاع و درگیری، تصادفات منجر به فوت، آلودگی به مواد مخدر و سلاح از استان‌های امن کشور است.

وی با بیان اینکه جرایم خشن در استان طی ۷ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد کاهش یافته، گفت: جرایمی همچون سرقت به عنف نیز کاهش ۳۰ درصدی داشته که آمار قابل توجهی می‌باشد.

سردار جهانبخش، ادامه داد: آذربایجان‌غربی در مواردی همچون آلودگی به مواد مخدر نیز رتبه ۲۹ کشوری را دارد که همین مورد یکی از مولفه‌های امنیت در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه سرقت در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش دارد، اضافه کرد: متاسفانه سرقت خودرو با ۴۳ درصد افزایش بیشترین آمار را در این حوزه به خود اختصاص داده است که البته بیش از ۹۰ درصد آن کشف می‌شود.

وی گفت: خودروهای پراید با مدل ۸۶ به پایین بیشترین سرقت‌ها را در حوزه خودرو به خود اختصاص داده که از ایمنی پایین این مدل خودرو نشات می‌گیرد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی، در رابطه با سرقت خودرو در استان، ابراز داشت: افرادی که خودروی آنان در تصادفات یا هرگونه حادثه دیگر از بین رفته باید نسبت به ابطال سند آن اقدام کنند چرا که خرید و فروش سند در چنین مواردی می‌تواند منجر به سوء استفاده افراد سودجو برای سرقت خودروی شهروندان شود.

وی در ادامه با بیان اینکه طی هفت ماه گذشته بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار تماس با پلیس ۱۰۰ استان انجام شده، یادآور شد: ۳۰۲ هزار تماس منجر به اعزام نیروی عملیاتی شده و صورتجلسه شده و مابقی نیز با راهنمایی یا مصالحه برطرف شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی، متوسط حضور پلیس در صحنه را ۱۵ دقیقه اعلام کرد و افزود: البته این میزان در ماموریت‌های فوریتی به زیر ۱۵ دقیقه می‌رسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها