کد خبر: 581566
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۷ ۱۲:۵۱:۴۳
| |

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه:

1024کیفرخواست در خصوص درگیری های اخیر صادر شده / صبر ما موجب به شهادت رسیدن تعدادی از نیروهای حافظ امنیت شد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: با اجازه آقای القاصی مهر آمار کیفرخواستهای درگیریهای اخیر را افزایش می‌دهیم؛ طبق آخرین آمار هزار و ۲۴ کیفرخواست صادر شده است.

1024کیفرخواست در خصوص درگیری های اخیر صادر شده / صبر ما موجب به شهادت رسیدن تعدادی از نیروهای حافظ امنیت شد
کد خبر: 581566
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۷ ۱۲:۵۱:۴۳

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه نادیده گرفتن دشمن همواره در کمین مردم است، گفت: یکی از اهداف این نشست تبیین علت صبر دستگاه قضایی به مطالبه افکار عمومی و برخورد با قاطع اغتشاشگران است. سوالی از سوی مردم مطرح می‌شود مبنی بر اینکه صبر و تحمل تا کی؟ تدابیر دستگاه قضایی و حاکمیتی از ابتدای حدوث بر آن استوار بود که ابعاد اصلی آشوب طلبی برای آحاد ملت شناخته شود. مقرر شد صبر پیشه بگیریم تا مردم صف خود را از آشوبگران جدا کنند. البته این صبر موجب به شهادت رسیدن تعدادی از نیروهای حافظ امنیت شد، دشمن درصدد بود که با به راه انداختن جنگ ترکیبی جدید و با عملیات‌های روانی،  برای افزایش خشونت‌ها اقدام کند که در نهایت موفق نشد و شکست خورد.

به گزارش ایلنا، سخنگوی قوه قضائیه درخصوص این‌که رئیس دادگستری تهران اعلام کرده است هزار کیفرخواست صادر شده است و اینکه آیا این آمار افزایش پیدا کرده است، گفت: حوزه حقیر بیان آمار نیست. اینکه بگویم هزار کیفرخواست صادر شده است یا خیر. با اجازه آقای القاصی مهر این آمار را افزایش می‌دهیم؛ طبق آخرین آمار هزار و ۲۴ کیفرخواست صادر شده است.

وی تاکید کرد: قطعا نسبت به اغتشاش‌گران و تکفیک که از روز اول از فرامین مقام معظم رهبری بود  این کار باید صورت گیرد. سپس رسیدگی عادلانه باشد و جنبه بازدارندگی، پشیمان‌کنندگی و آموزنده داشته باشد و حقی از کسی تضییع نشود .

ستایشی افزود: دادگاه‌های ما مطابق اصل ۱۶۱ علنی است مگر این که متصدی دادگاه نخواهد دادگاه علنی باشد. به تعداد متناسب حجم فرآیند که رسیدگی سریع و قاطع انجام شود فعلا ۴ شعبه دادگاه انقلاب اسلامی تهران برای این امر تعبیه شده است. همچنین یک شعبه دادگاه کیفری ۲ و یک شعبه دادگاه کیفری یک برای جرم عمومی در نظر گرفته شده است. در نظر داشته باشد اگر کسی دارای ۲ جرم در هر دادگاه شعبه یک و ۲  باشد، مرجع رسیدگی دادگاه یک است. همچنین در پردیس و ورامین یک شعبه رسیدگی دایر شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها