کد خبر: 580965
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۳ ۱۶:۴۰:۰۷
| |

کاظم صدیقی، خطیب نماز جمعه تهران:

گفتمان عمومی مردم ایران «مرگ بر آمریکا»‌ است

خطیب نماز جمعه تهران گفت:آمریکایی‌ها توطئه‌های زیادی را علیه ملت ایران به کار بستند چرا مردم ایران اینقدر از آمریکایی‌ها نفرت دارند؟ چرا در فرهنگ و گفتمان عمومی مردم ایران «مرگ بر آمریکا»‌ گفته می‌شود.

گفتمان عمومی مردم ایران «مرگ بر آمریکا»‌ است
کد خبر: 580965
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۳ ۱۶:۴۰:۰۷

کاظم صدیقی،خطیب نماز جمعه این هفته تهران،  در خطبه سیاسی نمازجمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: آمریکایی‌ها توطئه‌های زیادی را علیه ملت ایران به کار بستند چرا مردم ایران اینقدر از آمریکایی‌ها نفرت دارند؟ چرا در فرهنگ و گفتمان عمومی مردم ایران «مرگ بر آمریکا»‌ گفته می‌شود.

مهم‌ترین بخش‌های اظهارات وی را در ادامه می‌خوانید:

*امروز سیزدهم آبان‌ ماه و روز ملی مبارزه با استکبار است، روزی که در آن حادثه عظیمی اتفاق افتاد و دارای سه نکته عبرت‌آموز است. عبرت اولی که از سیزدهم آبان‌ماه باید جوانان و دانش آموزان به آن توجه داشته باشند این بود که جمعی از دانش آموزان به دست دژخیمان رژیم پهلوی با حمایت از رژیم سفاک آمریکا کشته شدند.

*بعد از پیروزی انقلاب نیز در چنین روزی جمعی از دانش آموزان ولایی لانه جاسوسی را که آن زمان سفارت آمریکا بود تسخیر کردند. امام ما از این تسخیر به عنوان انقلابی دیگر یاد کردند. بعد تسخیر و بررسی اسناد و مدارک موجود در این سفارتخانه مشخص شد که آنجا سفارتخانه نبوده بلکه جاسوس‌خانه‌ای برای آمریکا بوده و چه توطئه‌ها و نقشه‌هایی را علیه ملت ایران تدارک دیده بودند.

*از فتنه‌ها و آشوب‌هایی که اخیر اتفاق افتاده چندین هدف قابل تامل است؛ اول این‌که آنها انسجام و اتحاد ملت را هدف قرار گرفتند و سعی داشتند تا قومیت‌ها را بشورانند و مردم را در برابر یکدیگر قرار داده و نوعی جنگ داخلی راه بیندازند، اما در این آشوب نیز مردم با جمعیت میلیونی به خیابان‌ها آمده و بار دیگر وحدت و انسجام را به نمایش گذاشته و قاطعانه اعلام کردند که پاسخ آنها به حرکت دشمن و جنایات آنها «خیر» است.

کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر

*نوع حضور دانش آموزان در محضر انقلاب دیدنی بود چه صفا و چه عشقی شکل گرفته بود؛ عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. ما باید قدر جوانان خود را بدانیم. جوانان ما صاحب قدرت تشخیص هستند و دوست را از دشمن تشخیص می‌دهند. خود ملت بابصیرت بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند.

*رهبری به دانش آموزان تاکید داشتند که باید به ظرفیت‌های کشور توجه شود. یکی از این ظرفیت‌ها استعداد بالای جوانان ما است که نتیجه آن در پیشرفت در حوزه‌های مختلف مشخص است. ما دیدیم که دشمن یک دروغ ساخت و آن را پروراند سپس کشته سازی را پیش گرفت تا حقیقت را پنهان کند. ما شاهد همه نوع بی‌انصافی، بی‌رحمی و بی‌قانونی بودیم. توجه ما باید به ظرفیت‌های داخل کشور باشد. کشور ما امکانات زیادی دارد؛ ان‌شاءالله دولت مردمی با به کار بستن این امکانات به زودی موانع را برطرف کرده و مردم شاهد روزهای اعجاب‌آوری خواهند بود.

*بالابردن درجه بصیرت در برابر حجم سنگین تبلیغات دشمن و توجه به جهاد تبیین بسیار حائز اهمیت است. افرادی که پول گرفتند و یا با بیگانگان در ارتباط بوده حساب‌شان با بقیه‌شان جدا است. دستگاه قضایی برخورد قاطع با این افراد را شروع کرده و محاکمه‌ها نیز آغاز شده است. قانون پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به این افراد می‌دهد. حضرت آقا فرمودند که نظام جهانی در حال تغییر است در این تغییر جایگاه ایران حائز اهمیت است مرحله اول انتقال قدرت از استکبار غربی به آسیاست. بدهی‌های آمریکا و اختلافات داخلی در آن و درماندگی اروپایی‌ها و گرسنگی در مدارس انگلیسی‌ها آنها را درگیرر کرده آسیا وارث قدرت خواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها