کد خبر: 580150
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

کمال‌الدین پیرمؤذن، نماینده سابق مجلس:

وقت بازگشت به قانون اساسی است

کمال‌الدین پیرمؤذن گفت: اکنون موقع آن است که از هر جهت به قانون اساسی بازگشت کنیم.

وقت بازگشت به قانون اساسی است
کد خبر: 580150
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ۱۵:۰۰:۰۰

کمال‌الدین پیرمؤذن، نماینده سابق مجلس در یادداشتی با عنوان «نگاه به درون» در روزنامه اعتماد نوشته است: اکنون موقع آن است که از هر جهت به قانون اساسی بازگشت کنیم. انتظار این است، سازمان سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور به یک مدیریت جمعی با اشتراک عموم هموطنان و شهروندان که یگانه راه معقول هر نوع بقای قدرت و پیشرفت است در تعیین سرنوشت خویش تغییر یابد.

انتظار می‌رود که فضای کشور بر اساس سرشت و طبیعت موجود جامعه ما و هر جامعه متمدن دیگری که بر تنوع و تکثر استوار است، به فضایی چندصدایی تحول یابد و حاکمیت شعار و احساس و حرکت و هیجان‌های تندروانه  به تعقل جمعی، مسالمت، تحمل، تسامح (تسامع) و تساهل بسپارد و ضمن پرهیز از افراط و تفریط‌های نیندیشیده موجود، راه توحید و وحدت اجتماعی و انسجام ملی و پیوند عاطفی یا قراردادی بین اقشار و اقوام و گروه‌بندی‌های اجتماعی  در پیش گرفته شود و به جای منازعات سیاسی، خودحق‌پنداری، انحصارگری و تنگ‌نظری‌های قدرت‌گرایانه بر سر تصاحب و انحصار قدرت و سیطره یک گروه خاص کم‌توان، فکر بالا بردن توان اقتصادی و تولیدی کشور که تنها پشتوانه هر نظام مقتدر است جایگزین گردد و به هر حال تکوین و تعالی اقتدار ملی با اعطای کامل حقوق شهروندی و بازگشت راستین به قانون اساسی و بازی دادن عموم اقوام، جریان‌ها، بانوان و جوانان کشور و... هدف قرار گیرد.

امید آن است پس از تجربه مخرب و بسیار پرهزینه سیاست‌های رایج موجود و شعارهایی چون محو کشورها و گره زدن سرنوشت کشور فقط و فقط به دو کشور چین و روسیه و حمایت تمام قد از اقدامات روسیه در اوکراین، استرداد و استیفای منافع ملی و تعامل با کل دول دنیا و در اولویت قرار گرفتن اقتصاد ایران و ایرانی و اعطای عموم حقوق شهروندی آنان در راس برنامه‌ها قرار گیرد و یک چند نگاه به درون را شعار خود سازیم و سر خود گیریم و به بازنگری و بازسازی در افکار و بینش‌ها، اخلاق و رفتار اقتصادی و اجتماعی و روابط و مناسبات سیاسی و اجتماعی خود بپردازیم.

ما باید تا زمانی که حداقل با همسایگان وابسته و غیروابسته خود، به حدودی از تعادل تاثیرگذار قوا و روابط سالم نایل نشویم، سخنان و شعارهای جاه‌طلبانه، جلوگیری از تسخیر و تخریب ناپسند سفارتخانه‌های آنان در ایران بزرگ اسلامی و پرهیز از تنش و خشونت را ملاک عمل خویش قرار دهیم.

با پرهیز از ریخت و پاش، تاکید بر تولید هر چه بیشتر و فراهم آوردن ظرفیت‌های اشتغال برای لشکر جوان انبوه بیکاران و تعامل با جهانیان را مجدانه پیگیری و حق انتقادات و اعتراضات را پاس بداریم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • باران ارسالی در
    دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱

    یکم دیره. قانون اساسی باید بازنگری بشه چون پاسخگوی نیاز و مطالبات مردم این زمان نیست.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها