کد خبر: 580003
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۰۸:۲۰:۲۰
| |

انسیه خزعلی، معاونت زنان ریاست جمهوری:

در یک سال گذشته برابر 4 سال دولت‌های پیشین، برای زنان و خانواده اقدام شده

معاونت زنان ریاست جمهوری می‌گوید: در یک سال گذشته برابر چهار سال دولت‌های پیشین برای زنان و خانواده اقدام شده و این مطلب را با سند می‌گویم؛ در جایی گفتم که حاضرم در این زمینه تحدی کنم و مقایسه صورت گیرد.

در یک سال گذشته برابر 4 سال دولت‌های پیشین، برای زنان و خانواده اقدام شده
کد خبر: 580003
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۰۸:۲۰:۲۰

انسیه خزعلی، معاونت زنان ریاست جمهوری دولت سیزدهم گفت: ما در دو ساحت ساختاری و عمومی شاهد طیف وسیعی از اقدامات در این معاونت بوده‌ایم که در راستای رسالت حضور اجتماعی زنان بود و در بخش ساختاری پس از هشت سال محجوریت جامعه زنان در تصمیم‌گیری‌ها، احیای دوباره ساختار پست مشاوران زنان و خانواده در دستگاه‌ها که همطراز با معاون وزیر و مدیرکل است گام کوچکی نبود همچنین انتصاب زنانی در شوراهای عالی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی از سوی رئیس جمهور امری مبارک و برای نخستین بار است.

به گزارش ایرنا، بخش هایی از گفت و گوی خزعلی را در ادامه می خوانید:

*موارد بسیار دیگری که سال گذشته معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در راستای ماموریت‌های خود انجام داد در فعالیت‌های اجتماعی بانوان موثر است که از جمله آن حمایت از نخبگان و فعالان اجتماعی است اگرچه معتقدم هنوز فاصله و راه بسیاری تا رسیدن به وضعیت مطلوب و ایده‌آل وجود دارد.

*ما در فضای کنشگری سیاسی جامعه زنان با وجود همه بهبودها نسبت به قبل از انقلاب، دچار ضعف کمی و کیفی در درون کشور هستیم؛ به طور قطع ما نیز معتقدیم این عرصه در فضای عمدتا مردانه سیاست‌ورزی ایران باید بهبود یابد.

*حال گویا در چنین شرایطی کنش‌گری پویا و فعالانه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در شبکه مسائل جامعه زنان به مذاق عده‌ای خوش نیامده است زیرا همواره بر سر احقاق حقوق جامعه زنان و خانواده مصر بوده و هستیم.

*هدف‌گیری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از سوی دشمن و کار مداوم و پیوسته برای اتهام و دروغ بستن به این معاونت و ساماندهی وسیع فیک‌نیوزها برای تخریب حوزه زنان و خانواده همه نشان از آن دارد که این معاونت در ریل صحیح خود قرار گرفته و به شدت دشمن را خشمگین کرده است. اساسا حرف درستی است که قطار ایستاده را سنگ نمی‌زنند بلکه این قطار در حال حرکت است که سنگ می‌خورد.

*در یک سال گذشته برابر چهار سال دولت‌های پیشین برای زنان و خانواده اقدام شده و این مطلب را با سند می‌گویم؛ در جایی گفتم که حاضرم در این زمینه تحدی کنم و مقایسه صورت گیرد؛ بسیاری از ماموریت‌های برنامه ششم که رها شده بود یا با کندی پیش می‌رفت فعال شده، سرعت گرفته و بسیاری از ترک فعل‌های دولت قبل در حال جبران است.

*پوشش‌دهی‌های بیمه‌ای که در یک سال اخیر اتفاق افتاده چه برای زنان باردار چه برای زایمان و دوران شیردهی وحتی فرزندان تا پنج سال و چه به صورت ویژه و با درصد بالا برای زوجین نابارور بیانگر نگاه دولت به مسئله خانواده و حمایت‌های ویژه جهت تحکیم و تقویت بنیان آن است.

*متاسفانه برخی عادت کرده‌اند با دروغ‌هایی که جلب توجه می‌کند معیشت خود را بگذراند. در طول بیش از ۴۰ سال صدها زن در مناصب مدیریتی، نمایندگی و مشاوره ایفای نقش کرده‌اند. ا

*گر بررسی کنید درصد نسبت فامیلی آنان بسیار ضعیف است البته نمایندگی که از طریق انتخابات است و ربطی به این موضوع ندارد این مطلب در انتصاب‌ها بسیار ضعیف‌تر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها