کد خبر: 579818
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۵ ۱۲:۰۲:۰۸
| |

ابراهیم رئیسی:

دشمن نمی‌خواهد در کشور تولید برق داشته باشیم

ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح ۵ نیروگاه برق حرارتی در زنجان گفت: دشمن نمی‌خواهد در کشور تولید برق داشته باشیم.

دشمن نمی‌خواهد در کشور تولید برق داشته باشیم
کد خبر: 579818
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۵ ۱۲:۰۲:۰۸

جت‌الاسلام ابراهیم رئیسی پیش از ظهر پنج شنبه ۵ نیروگاه برق حرارتی به ظرفیت ۱۰۲۶ مگاوات را افتتاح کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، ابراهیم رئیسی در این مراسم صحبت‌های مهمی را مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید:

*یکی از ناترازی‌های کشور در حوزه برق بود و این موضوع برق خانگی، صنعتی و کشاورزی را دچار اختلال کرده بود.

*این موضوع کار دولت را سخت کرده بود تا بتواند این ناترازی را حل کند و در گام ابتدایی تلاش شد با اضافه شدن ظرفیت این کار مدیریت شود.

*در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم ۶ هزار مگاوات برق در مدار قرار گرفت و این امر با کار جهادی وزارت نیرو و سایر فعالان این صنعت محقق شده است و امروز نیز شاهد بهره‌برداری بیش از ۱۰۰۰ مگاوات در پنج استان کشور هستیم.

*۹۵ درصد این نیروگاه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و تولید داخل است در گذشته شاهد بودیم با وجود برخورداری از بالاترین کیفیت در داخل برخی تلاش داشتند تا این فناوری‌ها را از بیرون وارد کنند.

*برنامه‌ریزی برای تولید ۳۵ هزار مگاوات برق انجام شده و اکنون شاهد بهره‌برداری از ۱۰۰۰ مگاوات در پنج نقطه مختلف هستیم که کار با تجهیزات و مهندسان داخلی انجام شده است و این اقدامات جلوه‌هایی از پیشرفت در کشور است.

*کارهای انجام شده در خوزستان باید در طول بیش از سه سال انجام می‌شد اما شاهد بودیم در مدت چند ماه شهرهای خوزستان از نعمت آب بهره‌مند شدند و مدیریت در حوزه آب و برق در کشور انجام شده است.

*قطار پیشرفت در کشور در حال حرکت است و شتاب گرفته و این همان شتابی است که مردم انقلابی از ما انتظار دارند تا کارها به صورت جهادی انجام گیرد و ضمن مقابله با تهدیدها و تحریم‌ها و با حفظ اقتدار نظام کارها را به پیش ببریم.

*دشمنان می‌خواستند جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند و آن را به صفر برسانند، اما نتوانستند و صادرات نفت ایران افزایش یافت و در حوزه‌های نفت و گاز کارهای بسیاری انجام شده است.

*دشمن در تحریم‌ها و توطئه‌هایش شکست مفتضحانه‌ای خورده است و علت همه فتنه‌گری‌ها و توطئه‌های آن‌ها کند کردن پیشرفت ایران است در حالی که مشخص شد قطار پیشرفت ایران شتابان است.

*پیام حضور بنده در استان ولایتمدار زنجان برای افتتاح این نیروگاه‌ها این است که به دشمنان بگوییم به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد قطار شتابان پیشرفت کشور کند و یا متوقف شود.

*دشمن نمی‌خواهد در کشور تولید برق داشته باشیم، وضعیت آب سامان یابد، کارخانه‌ها بر مدار تولید قرار گیرند، نیروی فرهیخته در کشور پرورش یابد اما شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین پادزهر همه توطئه‌های دشمنان است.

*اغتشاشات ظلم به مردم بی‌گناهی است که زندگی و کسب و کار آن‌ها مورد آسیب و خسارت قرار می‌گیرد و برای دانش‌افزایی، صنعت و کسب و کار مزاحمت ایجاد می‌کند و خواست دشمن این است که برای پیشرفت کشور اختلال ایجاد کند.

*دیروز شاهد بودیم در حرم شاهچراغ مردم بی‌گناه که در حال عبادت بودند را به رگبار بستند و نمی‌خواهند ایران اسلامی پیشرفت کند.

*مردم در جای جای ایران اسلامی فتنه جدید دشمن را ناکام گذاشتند و باید با علم و آگاهی از مسائل بدانند دشمن چه فتنه‌ای در سر دارد و وظیفه امروز ما چیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها