کد خبر: 579472
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۳ ۱۲:۳۶:۴۰
| |

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه:

انتشار مستند در مورد آتش‌سوزی اوین رسواکننده شایعات بود

سخنگوی قوه قضائیه گفت: مستندی هم در این رابطه منتشر شده است و بصورت گویا، مبرهن و مستدل قابل رویت و جوابگوی ابهامات است که ابهام افکنی شگرد رسانه‌های بیگانه است و این مستند رسواکننده شایعات بود.

انتشار مستند در مورد آتش‌سوزی اوین رسواکننده شایعات بود
کد خبر: 579472
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۳ ۱۲:۳۶:۴۰

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که آیا تصاویر دوربین‌های مداربسته زندان اوین در خصوص حادثه آتش‌سوزی مورد بررسی قرار گرفته آخرین اطلاعات کشف شده از این اطلاعات چیست، گفت: لازم است اینجا از همه رسانه‌ها در جهت اطلاع‌رسانی شفاف و ضابطه‌مند به سهم خودم تشکر کنم. از رسانه ملی هم ممنونیم که در موضوع تلاش دارند این اطلاع‌رسانی بصورت شفاف صورت بپذیرد.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از اظهارات ستایشی در این خصوص را درا دامه می خوانید:

*حجم زیاد اسناد نیاز به تحلیل دارد. وقتی داده از آشوب‌طلبی آشوبگران ارائه می‌شود نیاز به بررسی دارد و این بررسی زمان بر است. مستندی هم در این رابطه منتشر شده است و بصورت گویا، مبرهن و مستدل قابل رویت و جوابگوی ابهامات است که ابهام افکنی شگرد رسانه‌های بیگانه است و این مستند رسواکننده شایعات بود. پاسخ از بعد رسانه‌ای محکم بود.

*پرونده‌هایی در دادسرای ناحیه ویژه امور جنایی تشکیل شده و افراد شناسایی شدند و کسی از دست قانون فرار نخواهد کرد و افراد تفهیم اتهام شده‌اند و در ایام پیش رو نتیجه تصمیمات به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید. در این حادثه ٨ نفر فوت شدند و برای ٢۵ نفر تا امروز پرونده تشکیل شده است که امکان دارد در ادامه برخی افزایش یا کاهش پیدا کنند.

*نسبت به موضوع بازداشتگاه اوین چند نکته ویژه وجود دارد، عده‌ای از زندانیان که درگیر این حادثه بودند، صدمه دیدند و اگر مراقبت لازم صورت نمی‌گرفت، صدمات بیشتر بود و این‌ها از آشوب‌طلبان شکایت کردند.

*نکته بعدی این است که به لحاظ برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی سارقان صورت گرفت تا برای فرار آشوب کنند هیچ زندانی موفق به خروج از زندان نشد. ژ

*در این حادثه متاسفانه ٨ نفر از افرادی که با روان مردم بازی کردند، فوت شدند که ما علیرغم همه مشکلات ایجاد شده از سوی این افراد، برای فوت‌شان متاسف هستیم.

*در ساعات ابتدایی کار، تمام زندانیان در آن بند به جای متناسب منتقل شدند و موجبات تماس این افراد با خانواده‌ها فراهم شد. بلافاصله پس از استقرار در جای جدید پزشکان مستقر شده و تمام مددجویان را مورد معاینه قرار دادند و در لحظه اطلاع‌رسانی صادقانه و سریع و شفاف را انجام شد اما متاسفانه ابهام‌پراکنی از سوی رسانه‌های خارجی و متاسفانه برخی رسانه‌های داخلی صورت گرفت که ما موضوع وجود مین و پرتاب شی خارجی را به شدت تکذیب کردیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها