کد خبر: 578747
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۸ ۱۰:۳۱:۰۲
| |

انسیه خزعلی، معاونت زنان و امور خانواده نهاد ریاست جمهوری:

حجاب یک مسئله فرهنگی است نه سیاسی/ با زنان بازداشت شده در اعترضات دیدار کردم

معاون زنان رئیس‌جمهور با حضور در زندان اوین تهران، با زنان بازداشت شده در اعتراضات اخیر دیدار کرد.

حجاب یک مسئله فرهنگی است نه سیاسی/ با زنان بازداشت شده در اعترضات دیدار کردم
کد خبر: 578747
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۸ ۱۰:۳۱:۰۲

اعتراضات اخیر در کشور باعث شد تا بسیاری از خبرنگران و فعالین اجتماعی و هنری و همچنین مردم عادی بازداشت شوند. در این بین تعداد زنان بازداشت شده نیز چندان کم نیست. حالا معاون زنان رئیس جمهور از بازدید از بند زنان زندان اوین خبر داده است.

به گزارش ایلنا، انسیه خزعلی، معاونت زنان و امور خانواده نهاد ریاست جمهوری درباره زنان بازداشت شده در اعتراضات اخیر صحبت‌هایی انجام داده که مهم‌ترین بخش‌های آن را در ادامه می‌خوانید:

*بازدیدی از بند نسوان زندان اوین داشتم.با بیشتر خانم‌ها در این بند صحبت‌هایی داشتم. همراهان من هم با این خانم‌ها صحبت کردند. هر فردی که می خواست با من صحبت کند با او صحبت کردم و حرف‌هایش را زد و مطالبش را عنوان کرد.

*تلاش کردم علل و انگیزه بسیاری از مسائلی که پیش آمده است را از زبان خودشان بشنوم؛ بعضی‌های‌شان اظهار می‌کردند بی گناه هستند.

*رایزنی کردیم آن‌هایی که کم تقصیر هستند و یا سابقه ندارند بتوانند زودتر آزاد شوند که به بحمدالله این کار انجام شد.

*پیگیر مسئله «لایحه حمایت از زنان دربرابر خشونت» هستیم که بحمدالله مراحل خوبی را طی می‌کند. در حال حاضر هم جلسات نهایی‌اش در حال برگزاری است و نماینده ما هم در آنجا مشارکت دارند که امیدوارم هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

*فرهنگ عفاف و حجاب و زیست عفیفانه یکی از برنامه‌های دولت در رده‌های مختلف چه در مدارس و چه دانشگاه‌ها جز مسائل فرهنگی ما است. 

*همه ارگان‌های که در مسائل فرهنگی وظیفه دارند باید در این مسئله باتوجه به مسئولیت و وظیفه‌ای که به آن‌ها سپرده شده است دخالت داشته باشند چرا که فرهنگ‌سازی از مهم‌ترین کارهایی است که در بحث عفاف و حجاب صورت می‌گیرد.

*مسئله حجاب پیش از این‌که مرتبط با مسائلی باشد که در حال حاضر با آن مواجه هستیم و سیاسی شده، مسئله فرهنگی است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها