کد خبر: 578211
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۶:۲۱:۳۶
| |

روزنامه همشهری:

در ۲ سال اخیر به طور متوسط هر روز سه‌ونیم تجمع اعتراضی برگزار شده

روزنامه همشهری نوشت: بررسی اخبار تجمعات در 2سال‌گذشته حکایت از آن دارد که در سال 1400 دست‌کم 1500 تجمع (قانونی یا غیرقانونی) و در سال1399 نیز حداقل حدود هزار تجمع (قانونی یا غیرقانونی) با ابعاد و میزان جمعیت متفاوت در شهرهای مختلف کشور برگزار شده است.

در ۲ سال اخیر به طور متوسط هر روز سه‌ونیم تجمع اعتراضی برگزار شده
کد خبر: 578211
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۶:۲۱:۳۶

روزنامه همشهری در گزارشی تعداد تجمعات اعتراضی اقشار و صنف‌های مختلف را ۲۵۰۰ تجمع در طی دو سال تخمین زد که با یک حساب سرانگشتی می‌توان نتیجه گرفت در این دو سال هر روز ۳ونیم تجمع اعتراضی برگزار شده است.

به گزارش همشهری، اگرچه آمار رسمی از سوی مراجع ذیربط در این زمینه منتشر نشده، اما بررسی اخبار تجمعات در 2سال‌گذشته حکایت از آن دارد که در سال 1400 دست‌کم 1500 تجمع (قانونی یا غیرقانونی) و در سال 1399 نیز حداقل حدود هزار تجمع (قانونی یا غیرقانونی) با ابعاد و میزان جمعیت متفاوت در شهرهای مختلف کشور برگزار شده که قریب به‌اتفاق آنها نیز بدون دخالت نیروهای انتظامی و با مسالمت پایان یافته و قشرها و اصناف گوناگون تجمع‌کننده توانسته‌اند خواست‌ها و مطالبات‌شان را به مسئولان مربوط منتقل کنند.

با نگاهی به تجمع‌های برگزار‌شده در 2 سال‌گذشته درمی‌یابیم که مردم و اصناف معترض با تجمع درمقابل استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، مجلس، قوه‌قضاییه و همچنین وزارتخانه‌های مربوطه، اعتراض خود را بدون هیچ فشار و محدودیتی با مقام‌های مربوط مطرح کرده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها