کد خبر: 577718
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۱ ۰۹:۰۴:۴۶
| |

ورود تانک به شهر سنندج واقعیت دارد؟

استاندار کردستان حضور هواپیمای جنگنده و توپ و تانک در وسط شهر سنتدج را تکذیب کرد.

ورود تانک به شهر سنندج واقعیت دارد؟
کد خبر: 577718
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۱ ۰۹:۰۴:۴۶

در وقایعی که شنبه و یکشنبه هفته اخیر در کردستان به‌ ویژه در سنندج به وقوع پیوست شایعات عجیبی درباره حضور تانک و هواپیمای جنگنده در سنندج جو روانی زیادی به وجود آورد.

به گزارش همشهری، استاندار کردستان به تشریح وضعیت کنونی سنندج و شهرهای دیگر کردستان پرداخته است که در ادامه مهمترین بخش های ان را می خوانید:

 

*فضایی که در رسانه‌های مجازی از سنندج ترسیم شده آنقدر غیر واقعی است که مانند تفاوت شب و روز است. حتی اگر رسانه‌ها دراین باره تردید دارند می‌توانند بیاییند و خود وضعیت کردستان به ویژه سنندج را رصد کنند.

*ما حداقل در طول ۳ شب گذشته هیچ تجمعی در استان کردستان نداشته‌ایم. نه فقط در سنندج بلکه در هیچ یک از شهرهای دیگر هم تجمعی نداشتیم. 

*فضایی که در موردش گفته‌اند توپ و تانک به وسط شهر آمده کاملا غیر واقعی است. شرایط عادی است و  بازار فعالیت خود را ادامه می‌دهد، مردم در تردد هستند و هیچ مسئله‌ای نداشتیم.

*البته ما در شنبه و یکشنبه گذشته اعتراضاتی را شاهد بودیم.

* گفته شده هواپیمایی در فرودگاه نشسته و مهمات آورده است! اینها همه توهمات خیلی خنده‌داری است که صحت ندارد.

*در مناطقی که تجمعات مردمی بود، بیش از ۱۴۰ تا  ۱۵۰ نفر از نیروهای  انتظامی و بسیج، با پرتاب سنگ مصدوم شدند اما  هیچ اقدام و عکس‌العملی انجام ندادند.

*شنبه و یکشنبه تحرکات در سنندج دیگر مردمی نبود و افراد مسلح به دنبال  سوءاستفاده از این فضا بودند. با این وجود دوستان ما کاملا خویشتن‌داری کردند.

استان کردستان علیرغم همه فضاسازی‌ها، کمترین میزان تخریب را داشته است. تقریبا می‌توان گفت که هیچ جایی تخریب اساسی نداشته و تنها در حد شکستن شیشه بانک‌ها بوده است. 

*دشمن سعی کرد تا با استفاده از این فضا به کشته‌سازی گسترده‌ای دست بزند، اما مانع شدیم البته متاسفانه چند نفری کشته شدند.

*آمار کشته شدگان محدود بود. تقریبا ۵ نفر از ابتدای آغاز تجمعات و اعتراضات از نزدیک مورد اصابت گلوله جنگی قرار گرفتند.

*البته آمار دقیقی از کشته‌شدگان ندارم ولی دستگیری‌ها گسترده بوده است. بسیاری دستگیرشدگان دور نخست تجمعات که در محل تجمعات حضور داشتند، با تعهد آزاد شده‌اند.

*حتی در همین شنبه و یکشنبه گذشته خودروها را به کوکتل مولوتوف و گالن‌های بنزین برای ایجاد آتش‌سوزی گسترده تجهیز کرده بودند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱

    وقتی به خانه های مردم هم شلیک میکنید و وحشیانه دست به سرکوب هموطنان کرد زده اید آوردن توپ و تانک هم قطعا درست است.

  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱

    حضرات شدن مثل برره اگه بگن تانک نبردن قطعا بردن

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها