کد خبر: 577717
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۱ ۰۸:۴۹:۱۴
| |

حمایت یک نماینده مجلس از حمله نیروهای امنیتی به دانشگاه شریف

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی، از حمله نیروهای نظامی به دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران حمایت کرد.

حمایت یک نماینده مجلس از حمله نیروهای امنیتی به دانشگاه شریف
کد خبر: 577717
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۱ ۰۸:۴۹:۱۴

مرگ نهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشد، آغازی بود بر اعتراضات مردم در شهرهای مختلف ایران، اما فقط مردم شهرها نبودند که شروع به اعتراض کردند بلکه دانشجویان و دانش آموزان نیز به جمع معترضان پیوستند. اما در این بین 2 حادثه بیشتر از همه به چشم آمد و مورد توجه قرار گرفت و آن هم حوادث دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران بود که با ورود نیرو‌های امنیتی، منجر به دستگیری برخی از دانشجویان شد.

به گزارش نامه نیوز، محمدرضا احمدی عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره وضعیت دانشگاه‌ها در میانه اعتراضات با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است. او می‌گوید: چه در جامعه دانشگاهی باشد چه در جامعه دیگری، کسی حق هنجارشکنی ندارد. در سیستم دانشگاهی کشور، اگر فرد یا افرادی بخواهند هنجارشکنی را بین نخبگان راه بیندازند یا مزاحم تحصیل یا مزاحم اساتید شوند، حتماً باید با متخلفان برخورد کرد.

نماینده رشت می‌گوید: اگر گروهی بیایند بین نخبگان و فضای علمی کشور، هنجارشکنی کنند، رییس دانشگاه که نمی‌تواند یقه آن افراد را بگیرد. از این‌رو، باید عده‌ای وارد صحنه شوند و با افرادی که برای نخبگان، دانشجویان و اساتید مزاحمت ایجاد کردند، برخورد و سپس این چالش ایجاد شده را پیگیری کنند.

احمدی می‌گوید: البته در مورد ورود نیروهای امنیتی به محوطه دانشگاه، در جریان موضوع نیستم، اما اگر هنجارشکنی شده باشد باید با افرادی که این فضا را ایجاد کردند، برخورد کرد.

او می‌گوید: ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه مشروع بوده است. نیرو‌های حراست دانشگاه، وظیفه‌شان این است که جلوی هنجارشکنی را بگیرند. بد و خوب در هر قشری وجود دارد. نخبگان حال حاضر و اساتید، هرگز دنبال هنجارشکنی نیستند. دانشجویان دنبال تحصیل و علم هستند. حال دانشگاه باید پاسخ دهد که این افراد چه کسانی بودند. البته هنجارشکنان در هر قشری وجود دارند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: فردی می‌تواند به دلایل مختلف، هنجارشکنی کند، اما اگر در مقابل هنجارشکنان سکوت کنیم، آن‌ها مانع از پیشرفت علم می‌شوند. حتماً حراست دانشگاه را برای کنترل این اوضاع گذاشتند که با اقلیتی که باعث بازماندن اکثریت از تحصیل می‌شوند، برخورد و آن‌ها را در اختیار مراجع قضایی بگذارند.

وی می‌گوید: وزیر علوم اعلام کرد کسانی که دخالت خاصی نداشتند و در موج اعتراضات قرار گرفته بودند و دستگیر شده بودند، آزاد شدند، ولی آنان که لیدر و عامل اصلی اغتشاش بودند، باید با برخورد قانونی روبرو شوند؛ چه استاد باشد و چه دانشجو. حالا شاید جرم فردی این‌قدر سنگین باشد که از دانشگاه اخراج شود و یکی دیگر، جرمش سبک‌تر باشد و با یک تعهد مشکلش حل شود. باید براساس جرم صورت گرفته، برخورد قاطع شود. اگر استاد یا دانشجو، مستحق اخراج باشند، باید اخراج شوند. در کشور ما، قانون همه چیز را مشخص کرده است. در برخورد با استاد، دانشجو و هر فرد عادی، قانون داریم. حال قانون می‌گوید که تذکر باشد یا تعهد یا تنبیه.

احمدی در واکنش به اعتراض ده‌ها دانشگاه سراسر کشور گفت: اعتراض اشکال ندارد، اغتشاش است که ایراد دارد و این موضوعی است که رهبر معظم انقلاب هم گفته بودند. در اعتراض، خواسته و مطالبه‌ها گفته می‌شود، ولی اینکه در دانشگاه، برخی در و پنجره بشکنند یا خرد کنند، اغتشاش است. شاید بعضی‌ها جوگیر شدند و اعتراضشان به اغتشاش تبدیل شده و به نظر من، با لیدر‌های اصلی این اغتشاشات باید برخورد جدی شود. اگر برخورد شود، راه اعتراض از اغتشاش جدا خواهد شد بنابراین عملکرد وزیر علوم چه در مدت مسئولیتش و چه در اتفاقات اخیر، خوب و قابل تایید است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱

    یکی یکی هدفها مشخص میشوند

  • ۰ ارسالی در
    پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱

    مردم نام این بیسوادهای معلوم الحال خود فروخته را به خاطر خواهد سپرد . وعده مردم و این اراذل اشغال گر مجلس ، روز اول پس از آزادی

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها