کد خبر: 577228
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

تعریف عجیب کیهان از کارکرد رسانه‌ها؛ در پی نابودی دموکراسی‌اند

کیهان نوشت: امروز «رسانه» نه تنها کمکی به دموکراسی نمی‌کند بلکه علیه دموکراسی و برای نابودی آن وارد می‌شود.

تعریف عجیب کیهان از کارکرد رسانه‌ها؛ در پی نابودی دموکراسی‌اند
کد خبر: 577228
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ ۰۸:۰۰:۰۰

روزنامه کیهان در یادداشت امروز خود کارکرد رسانه‌ها را نه کمک به بسط دموکراسی بلکه نابودی آن خوانده است.

به گزارش کیهان، شاید انگیزه و هدف اولیه از راه‌اندازی رسانه، «اطلاع‌رسانی»، «گردش آزاد اطلاعات» و به قول «هابر ماس» کمک به «دموکراسی» و «تشکیل حکومت مشروع» بوده باشد اما به جرات می‌توان گفت، «اطلاع‌رسانی» و «گردش آزاد اطلاعات» امروز تبدیل به یکی از اهدافِ آن هم فرعی و کم اهمیت این تکنولوژی شده است. می‌خواهیم بگوییم، اگر فلسفه وجودی تکنولوژیِ «رسانه» در بدو ابداع، مثلا کمک به دموکراسی و تشکیل حکومت مشروع و گردش آزاد اطلاعات و....بوده، امروز نه تنها از این اهداف کاملا دور شده بلکه گاهی حتی برعکس، به ضد این اهداف هم تبدیل شده است. امروزه با بمباران اطلاعاتِ درست و غلطِ اذهان و افکار مردم با این «رسانه»، نه تنها کمکی به دموکراسی نمی‌شود بلکه علیه دموکراسی و برای نابودی آن وارد می‌شوند.

نویسنده این یادداشت در پایان از دولت خواسته سریع این فضا را سروسامان دهد: این فضا «باید» سر و سامان یابد و مخاطب این باید کسی نیست جز دولت محترم که باید بیشترین بودجه و بهترین متخصصین را برای بهبود پیام‌رسان‌های بومی و پلتفرم‌ها اختصاص داده و استخدم نماید. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • محمد ارسالی در
    دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱

    البته احتمالا کیهان خود را رسانه نمی داند! که به نظر می رسد کاملا درست باشد در واقع نوعی نرسانه است یعنی مسئول نرساندن اطلاعات است که همان ترجمه خفقان و جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات می باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها