کد خبر: 575286
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۰۸:۱۰:۰۰
| |

گفت‌گو با مردم و نیروهای امنیتی در تجمعات اعتراضی تهران:‌

تصمیم اشتباه را دستگاه دیگری می‌گیرد، کتکش را پلیس می‌خورد/ گشت ارشاد اشتباه است

سروان نیروی انتظامی با بیان اینکه «گشت ارشاد اشتباه است و نمی‌توانم تصور کنم کسی به دخترم تعدی و به زور سوار ون کند» گفت: تصمیم اشتباه را دستگاه دیگری می‌گیرد، کتکش را پلیس باید بخورد.

تصمیم اشتباه را دستگاه دیگری می‌گیرد، کتکش را پلیس می‌خورد/ گشت ارشاد اشتباه است
کد خبر: 575286
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۰۸:۱۰:۰۰

خبرنگار روزنامه اعتماد با حضور میدانی در اعتراضات مردمی با دو طرف ماجرا گفت‌وگو کرده و از نگاه آنان اعتراضات را روایت کرده است. 

در ابتدا با جوانی ۱۹ ساله با نام میترا مصاحبه کرده که دانشجوی سال دوم مهندسی صنایع دانشگاه شریف است و در پاسخ به این پرسش که آیا موافق رفتارهای خشن در پیگیری مطالبات مدنی است گفته: «من همراه با دوستان و همکلاسی‌هایم از ابتدای رخداد در تجمعات اعتراضی حاضر بودم. مطمئن باشید که مردم از خشونت بیزارند و رفتارهای خشن از سوی مطالبه‌کنندگان واقعی نیست. اصلا مگر می‌شود که برای نفی خشونت از رفتارهای خشن استفاده کرد. ما به خیابان آمده‌ایم که جلوی رفتار خشن را سد کنیم، چطور ممکن است با خشونت بشود خشونت را کنار زد.»

در ادامه این گزارش یک سروان نیروی انتظامی در پاسخ به این سوال که «آیا فکر نمی‌کنید، این نوع برخوردها برآمده از رفتارهای غلط قبلی و راهبردهای اشتباه باشد؟» گفته: «همیشه پلیس قربانی این تصمیمات اشتباه است. تصمیم اشتباه را دستگاه دیگری می‌گیرد، کتکش را پلیس باید بخورد. اما اون آقا و خانومی که تصمیمات اشتباه را می‌گیرند، هیچ‌ وقت پاسخگوی اشتباهات خود نیستند. گشت ارشاد اشتباه است، من خودم دختر جوان دارم، نمی‌توانم تصور کنم که کسی به او تعدی کند و به زور در ون سوارش کند. ولی وقتی دستگاه‌های مسوول تصمیمی را می‌گیرند، پلیس چاره‌ای جز اجرا ندارد.» 

در بخش دیگری از گزارش روزنامه اعتماد تاکید شده است در هر جریان اعتراضی ممکن است برخی افراد و جریانات به دنبال سوءاستفاده باشند، اما اطلاق اغتشاشگر به مجموعه افرادی که به دنبال استیفای مطالبات خود هستند، فایده‌ای جز افزودن بر مشکلات نخواهد داشت. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • مسعود ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    پلیس مایه ی اقتدار وامنیت جامعه است باید به این زحمتکشان احترام گذاشت.

  • شهروند ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    دولت باید به مسائل اخیراتفاقات،عمیق،فکر،رسیدگی،پشت گوش نیندازند.ازخواب شیرین،بیایتدبیرون.

  • ایرانی ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    یعنی الآن داری میگی همینطور تجمعات وتخریبها ادامه داشته باشه؟؟؟!!! خط میدی ؟برو بابا

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها