کد خبر: 575263
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۵:۰۶:۱۴
| |

اظهارات دبیر ستاد امر به معروف درباره استفاده از دوربین برای ثبت بدحجابی؛ در سوئیس و آمریکا برای شناسایی سگ بدون قلاده از دوربین استفاده می‌کنند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از استفاده از دوربین در طرح جدید این ستاد برای مبارزه با بدحجابی گفته و دباره نمونه های جهانی آن تاکید دارد:*نمونه استفاده از دوربین این است که الان در کشورهای اروپایی مثل سوئیس و امریکا اگر سگ بدون قلاده بیرون بیاید جریمه های سنگین می کنند .

اظهارات دبیر ستاد امر به معروف درباره استفاده از دوربین برای ثبت بدحجابی؛ در سوئیس و آمریکا برای شناسایی سگ بدون قلاده از دوربین استفاده می‌کنند
کد خبر: 575263
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۵:۰۶:۱۴

فوت مهسا امینی در مرکز گشت ارشاد ، شوک بزرگی در جامعه ایجاد کرد و انتقادها و اعتراضات بسیاری را برانگیخت که هنوز هم ادامه دارد . از آنجا که از مدتی قبل ، ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ، به شدت در زمینه لزوم برخورد با بدحجابی ، فعال شده بود و طرح هایی بحث برانگیز نیز ارائه داده بود ، در معرض نقد بیشتر و تندتر رسانه ها و افکارعمومی قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، مهمترین بخش‌های گفت‌و‌گوی سید علی خان محمدی، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر را در ادامه می‌خوانید:

*فوت خانم مهسا امینی حادثه تلخی بود ، پیشنهاد ما این است که سریع تر به جوانب آن بپردازیم. متاسفانه در حوادثی که پیش می آید، این مسئولان مربوطه نیستند که روایت اول را در اختیار مردم می گذارند. باید بلافاصله فیلم این حادثه را در اختیار مردم قرار دهند تا ببینند. یکی از درخواست های اساسی مان این است که دادستانی با کسانی که در فضای مجازی افکار عمومی را متشنج می کنند باید برخورد شود.

*در این حادثه باید افکار عمومی توجیه شود و با کسانی که امنیت روانی مردم را بر هم زدند، برخورد شود. مسئله بعدی این است که اگر طرح ستاد اجرایی شود می تواند جلوی چنین حوادثی را بگیرد. ما می خواهیم با افراد خاطی برخورد جدی صورت گیرد و وزارت کشور هر چه سریع تر اقدامات قانونی قاطع انجام دهد.

* ۳۲ دستگاه وظیفه دارند در ارتباط با عفاف و حجاب کار کنند. این دستگاه ها وظیفه داشته اند در حوزه عفاف و حجاب کار کنند، چرا کارنکرده اند؟! طرح ستاد اتفاقا این نیست که گشت ارشاد اقدامی انجام دهد، یعنی مواجهه حضوری و علنی با مردم نباید صورت بگیرد. نمونه هم آن طرح ناظری است که فراجا دارد انجام می دهد که مواجهه حضوری ندارد و تا کنون درگیری ای بین ماشین ها صورت نگرفته است. این طرح پیامکی است ولو اینکه اگر پیامکی هم به اشتباه ارسال شود ولی اصل این جریان مواجهه غیر حضوری است. طرح جامع عفاف و حجاب ستاد مشخص است و در سایت ستاد نیز موجود است. حال جوان ۲۲ ساله ای قربانی عدم فرهنگ سازی است که ۳۲ دستگاه های فرهنگی وظیفه داشتند آن را ترویج کنند. صدا و سیما تاکنون در حوزه عفاف و حجاب چقدر فرهنگ سازی کرده و چقدر در باره نقش عفاف و حجاب برنامه روی آنتن فرستاده است؟دستگاه های فرهنگی دیگر چه اقداماتی در این زمینه انجام داده اند؟

گشت ارشاد

*از نظر ما الان فرصتی است که باید مطالبه شود زیرا ۳۲ دستگاه و مجموعه های فرهنگی بر اساس مصوبه ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی بودجه می گیرند تا با ۳۳۰ وظیفه ، در این زمینه کار کنند. این وظایف علاوه بر حوزه سلبی و قانونی، وظیفه فراجا را در این زمینه مشخص کرده، همچنین وظایف و اقدامات راجع به فرهنگ سازی در این زمینه نیز مشخص است. ما نمی توانیم به فراجا بگوییم در برابر جرم مشهودی که در جامعه می بیند ، به عنوان ضابط قضایی و در چارچوب قانون و شرع، اقدام خود را انجام ندهد. ما نمی توانیم به مردم بگوییم امر به معروف نکنید ، مبادا ، جایی به کسی بربخورد. نظر ما این است که این دستکاه ها به طور هماهنگ با یکدیگر وظایف خود را پیش ببرند، همان طور که صدا و سیما، وزارت ارشاد و میراث فرهنگی و گردشگری در حوزه فرهنگ سازی وظیفه دارند اقداماتی انجام دهند، در کنار آن ها، دستگاه هایی مثل دستگاه های قضایی، ضابطین قضایی و فراجا هم باید وظایف خود را انجام دهند.اینها اگر هماهنگ با هم نباشند این مشکلات ایجاد می شود .

*ستاد با فعالیت گشت های ارشاد در سطح شهر ، به شکل کنونی مخالف است. مسئولیت اماکن و نظارت روی مغازه ها ، نظارت بر روی حمل و نقل عمومی همه مشخص است. الان خانمی که سوار ماشین می شود چه اعتقادی به حجاب داشته باشد یا نداشته باشد، راننده تذکر می دهد و می گوید من جریمه می شوم لطفا رعایت کنید. همین امر می تواند در اماکن هم ایجاد شود.

*وسیله حمل و نقل عمومی اگر هنجار شکنی کند، مطابق پلاک خودرو، جریمه می شود لذا با شخص راننده برخوردی صورت نمی گیرد. در مغازه نیز اگر کسی در مغازه کشف حجاب کند، مغازه دار باید پاسخگو باشد. در ادارات نیز رئیس اداره نسبت به مسائل فرهنگی باید پاسخگو باشد. این ها روش های بدون درگیری است که در نهایت شخص خود را ملزم به رعایت قانون می کند . آخرین مرحله نیز در انظار عمومی از طریق دوربین هاست. آقای اشتری در مصاحبه ای گفتند ۸۱ درصد کشف حجاب در ماشین ها اصلاح شده است.ما در این طرح اشاره کرده ایم جرم باید تبدیل به تخلف شود و بر اساس قانون برای تخلف جزای نقدی گذاشته شود.

*فراجا در طرح «ناظر یک» این موضوع را مورد ملاحظه قرار داده است؛ یعنی کسانی که چند بار جریمه شده اند و باز هم دارند ادامه می دهند، برای آن ها پرونده قضایی تشکیل می شود، یعنی با کسی که تعمدی هنجار شکنی می کند، برخورد قضایی می شود.

خانمحمدی

*در بحث فرهنگ سازی نوع نگاه به مقوله عفاف و حجاب را باید تغییر دهیم و قوانین را به روز کنیم، بارها اعلام کرده ایم هم به رئیس جمهور و هم به ریاست مجلس، که خلاء قانونی داریم و مجلس شورای اسلامی به جای صدور بیانیه، خلاء قانونی در این حوزه را مرتفع کند. آیا تاکنون یک وزیر به دلیل مسائل فرهنگی استیضاح شده است؟ چرا باید در کف جامعه مردم را با هم درگیر کنیم، این بخاطر عدم اجرای قانون است. در شیراز همسر و فرزند شهید مورد ضرب و شتم قرار می گیرند، اینجا هم برای این دختر خانم (مهسا امینی) این اتفاق رخ داد. ادعا داریم با طرح جامع مبارزه با فساد، مسئله حجاب در کشور ساماندهی می شود. صدا و سیما چند فیلم در خصوص حجاب و عفاف ساخته ؟ در حالی که علیه آن چندین فیلم ساخته شده است؟ معمولا در فیلم ها خانم چادری، یک خانم عقب مانده ای است و یا وقتی به دادگاه می خواهد برود، چادر سر می کند. آیا یک خانم محجبه در تلویزیون، اینگونه باید نمایش داده شود؟ فراجا را تنها در میدان رها کرده ایم، و به آن گفته ایم طبق قانون باید با جرم مشهود مقابله و برخورد بکنی. در جلسات مختلف هم از فراجا می خواهیم به ماموریت هایی از این دست ادامه دهد. به نظر من آن ۳۲ دستگاه باید فعال شوند و از آن ها باید بخواهیم کارنامه خود را دراین زمینه اعلام کنند. تا همین چند وقت پیش وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ما شورای امر به معروف نداشت، به وزیر هر چه می گوییم انگار خود را به خواب زده است و نمی دانیم داستان چیست؟ وی اصلا اهتمامی به امر به معروف و نهی از منکر نداشت. یکی از جاهای آسیب پذیر در کشور ما همین مراکز سر راهی و هتل ها هستند.

*چه بخواهیم و چه نخواهیم این طرح ها دارد در کشور اجرا می شود، اما ساماندهی و اخذ خروجی مناسب از آن اهمیت دارد. بحث ما این است قوانین وجرایم باید به روز شده و نوع مواجهه با مردم دقیق تر شود. امروز حتی در ادارات برای کارمندان قابل قبول است که کارمند اداره نباید با آرایش در محل کار خود حاضر شود. ما بحث اماکن را هم داریم و در این بحث ، مجموعه ای که به مردم خدمات می دهد باید پاسخگوی حوزه عفاف و حجاب باشد . ضمنا از دوربین ها هم می توان برای شناسایی متخلفان استفاده کرد.این دوربین ها به صورت هوش مصنوعی می تواند کد ملی طرف را بیاورد .

گشت ارشاد

 

*دوستان مجموعه ها خیلی مایل نیستند که این موضوع علنی شود.در تهران سازو کار این اقدام ، وجود دارد . الان کشور به سمت آن رفته است و مکانیزم آن را چیده است .می شود از این ظرفیت استفاده کرد ضمن اینکه گشت ارشاد هزینه دارد، اگردر این زمینه نظارت ها به این شکل پیش برود، امنیت آن فضای روانی هم بهتر برقرار شود.

 

*نگویید گشت ارشاد حذف می شود بگویید موضوع این است که طرح جامع پروژه ستاد به صورت جایگزین می آید که ۱۱ عرصه را در بر میگیرد و همه عرصه ها نیزدر مسائل اجتماعی دیده شده است .آن می تواند با یک مکانیزم الکترونیکی و نوین بیاید و در نظارت عمومی مورد استفاده قرار گیرد.یعنی ما بیاییم نظارت عمومی را نوین کنیم و به روز رسانی شود .۳۰ ،۴۰ سال پیش برخوردها یک جور بوده است و الان طبیعی است که علم پیشرفت کرده و مسائل و امکانات جدید پیش آمده و از طریق دیگر می شود نظارت عمومی صورت بگیرد .

*نمونه استفاده از دوربین این است که الان در کشورهای اروپایی مثل سوئیس و امریکا اگر سگ بدون قلاده بیرون بیاید جریمه های سنگین می کنند .این حوزه هایی است که در بحث آسیب های اجتماعی دنیا به آن رسیده است .

*بالاخره آن کسی که یک تخلف را چند بار تکرار کند پرونده تشکیل و برخورد لازم صورت خواهد گرفت.جریمه ها در همین حوزه فرهنگ سازی می آیند ،چرا ما از پول بیت المال استفاده کنیم .از همین محل جریمه ها برای فرهنگ سازی در حوزه عفاف و حجاب استفاده می شود .یعنی اگر کسی در جامعه هنجار شکنی می کند باید هزینه آن را بپردازد.
 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • علی ارسالی در
    جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱

    یه کلاس آموزشی برای این فرد بذاریم. البته بعیده با این آی کیو کلاس اثرگذار باشه.
    ابن آقا، هنوز با تکنولوژی، میزان سرور مورد نیاز برای اینکار، کیفیت دوربین، الگوریتم تشخیص چهره و ...هیچ گونه آشنایی نداره. دوست عزیز، فیلم تخیلی کمتر نگاه کن. واسه خودت می‌گم. داداش تو کارت ملی نمیتونی تولید کنی بعد میخوای دیتابیس ۸۵ میلیون نفری تشکیل بدی و الگوریتم تشخیص چهره با دقت عجیب و غریب درست کنی. خداییش اگه تونستی چنین کاری بکنی، من به عنوان مرد، چادر سرم میکنم

    • ناشناس ارسالی در
      شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

      شما اغتشاش‌نکن، چادر از سر مردم نکش، نمی‌خواد چادر سرت‌کنی. خدا ازت راضی باشه.

    • سلآممم ب مردمذعزیزم ارسالی در
      شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

      سلآم شیرین باشه زبانت حرف دل مردم زدی ....چرا گرونی ها رو پیگیری نمیکنید .....چرا اقتصاد رو درست نمیکنید ....دزدی ها خیابونی ...و امثال اینها ....چسپیدین به حجاب اجباری .....مثل خدمت اجباری ....جمع کنید س ی. ا س. ت ک ث ی ف ت و ن رو ...گشت ارشاد باید حذف بشه .....وگرنه با کل مردم سریع بعد روبرو می‌شویم.....عرب ها افغان ها رو بندازین بیرون از مملکت ....چرا از نیرو فلسطینی و عرب و لبنانی ....استفاده میکنید مردم رو بزنند حروم لقمه ها

    • مهی ارسالی در
      شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

      آفرین به تو صد آفرین

    • سامان ارسالی در
      شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

      دمت‌گرم.حال کردم.

  • حرف حق ارسالی در
    جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱

    تو اونجاها مردم شرایط برابری دارند هیچ کس ملزم به پوشش اجباری نیست هر کی اختلاس کنه خود مردم محاکمه میکنند هیچ کس فرزندان خودشو به خارج از کشور نمیفرته که بعدش به همون کشور مرگ بفرسته برو خجالت بکش پول مردم و رو با این چرتو پرتاها به باد دادید اکثریت مردم نمیخوان یعنی برو دنبال کارت

    • ترانه ارسالی در
      شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

      شنیدن کی بود مانند دیدن، اونجا این چیزایی که شما میگید نیست، همه جا مشکلات زیادی دارند، ولی ملزم به رعایت قانون هستند البته مردم عادی نه قشرثروتمند، فقط مرغ همسایه غاره

  • ناشناس ارسالی در
    جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱

    عجب مثال جالبی؟!!!!!؟ آیا این درسته که انسانها را با سگان مقایسه کنیم؟!؟ مثال دیگه ای یافت نمیشد یا اینکه در سطح گنجایش مغز شما نبود؟!؟ آیا ادب اسلامی همینه؟!؟ اینجور حرف زدن را میخواهید با گشت ارشاد به مردم یاد بدهید؟!؟ ولا از یک فرد معمم بعیده این جور حرف زدن.

    • ناشناس ارسالی در
      شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

      جسارت نشه
      منظور ایشان برهنگان بودن نه‌مردم شریف ایران

    • سارا ارسالی در
      شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

      چرا همش نظرات مخالف پخش میکنید نظرات موافق هم منتشر کنید
      درود بر دبیر ستاد امر به معروف خدا قوت بهتون تا بهتر و بیشتر به وظایف خودعمل کنید
      همچنین تشکر بابت مثال کاملا بجایی که زدید جماعت بی حجاب و بد حجاب در کشور ما همان جماعت سگ گردان در کوچه و بازار هستند بنابراین موضوع آمریکا دوربین سگ و قلاده را بهتر درک میکنند

    • ناشناس ارسالی در
      شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

      فقر‌فرهنگی‌‌است....

  • Aa ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    اول ممنون که مادران و فرزندان کشور را با سگ مقایسه کردی
    دوم چرا جرم اختلاس آنقدر پایین است که هر آقازاده ای یا منسوبین آنها میلیاردها میبرند وگرنه مردم عادی یک وام جز هم که نمی توانند بگیرند.

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    حتی این آقا مقایسه کردنم بلد نیس میخواد ارشاد کنه اولا سگ بی قلاده ربطی به گرفتن جون انسان نداره دوما اون که متشنج کرد فضای جامعه رو خودتون بودین

  • علی ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    خاک توسرت بامثال زدنت من ناراحتیم ازاینه

  • عادل ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    مثال بسیار زشتی زدی

  • محمد ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    مشکل این است که سگ به مقرراتی که صاحبش وضع می‌کند وفادار است اما زنهای خیابانی و ولگرد که کشف حجاب می‌کنند به هیچ قانون و مقرراتی پایبند نیستند

  • زری ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    خیلی از مردم دیگه از دروغ خسته شدن واین کشورداری رو نمیخان به زور نمیشه کسی رو مسلمان کرد وبا حجاب ،این نظام فرسنگ‌ها با اسلام محمدی فاصله داره تازه با دروغ داره اون رو خدشه دار می‌کنه مردم از این چیزا خستن،

  • موسی ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    خرتر از ریس دبیرامرمعروف نیست ، دست از سر مردم بردارید

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    لعنت خدا بر قشر بی سوادی که هدایت یک ملت رو به عهده میگیرن.... همین امثال شماها باعث شدین مردم بریزن بیرون.....آخه زن رو با سگ مقایسه میکنی احمق بی عقل.... کجا بزرگ شده ای نادان؟!....

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    فولاد غارت کردن هیچکی صداش درنیومد برا حجاب خودتون پاره کزدید؟!

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    آفرین خیلی مثال خوبی بود😊
    اگر سگ‌نباشند که برهنه نمی‌چرخند!!
    گذشته از شوخی طرح‌های خیلی خوبی‌است اگر اجرایی شود. جریمه برای همه‌ی صاحبان مشاغل که به برهنگان خدمات ارائه می‌دهند.
    ارزش انسان در برهنگی نیست.

  • حق ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    احسنت برشما جریمه کنید تابرطبق قانون اساسی عمل شود کشوراسلام جایی برای هرزگان نیست کاش طرحی برای مردان بی ناموس هم اجرامی شدکه به دختران مردم نگاه چپ نکنن احسنت به شمادرسراسرشهرهای ایران دوربین قراردادین ازاونهااستفاده کنید

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    آلاله اکبر به این همه شعور ‌، اومدین آدما رو با سگ بدون قلاده و با قلاده مقایسه می‌کنین؟؟؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    خاک توسرمن ومیهنم که حتی مثال دوربین شناسایی سگ بدون قلاده رابرروی بانوان مامیگذاریدبخاطرتارموی بانوان چقدر دستگاه دولتی درکارندبه گفته خودتان۳۲چقدرازبیت المال برای این دستگاهای اجرایی خرج میشودآیانتیجه داشته من که یک شهروند ودوتادختردانشجودارم اعلام میکنم نتیجه برعکس شده

  • ایرانی ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    کشورهای دنیا در تلاش برای تامین و افزایش رفاه و شادتر کردن مردمشون هست اینا هنوز از قید بند تار مو زنان رها نشده اند چقدر افکار پستی در این مملکت قالب شده است.

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    خیلی عجیب است که شخصیت انسانی و مقام زن را با سگ و عدم حجاب را با قلاده سگ مقایسه کرده است‌.
    باید برای جامعه ای که این شخص با این ادبیات گفتاری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آن است از صمیم قلب و با تمام وجود گریست.
    مطمئن باشید اجبار و الزام نمودن شهروندان در مسایل اعتقادی و شخصی باعث لجاجت و نفرت عمومی میگردد و جامعه را از درون دچار فساد و تباهی میکند که از درون چنین جامعه ای خاوری ها، شیخ الاسلامی ها، طبری ها و غیره با ظواهری اسلامی و درونی شیطانی پرورش خواهند یافت.
    امیدوارم که نظر این حقیر را منعکس کنید.

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    ما رو با سگ مقایسه نکنید
    به جای این چرت و پرتی ها به فکر اختلاس های هزار میلیاردی باشید
    یه قلاده ببندید به خودتون که با موی زن تحریک نشید

  • افسانه ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    دختران مردم رو با سگ بدون قلاده مقایسه میکنین؟؟؟!! وای بر شما ،با این ادبیات و هوش پایین و شخصیت ،،،حقوق هم میگیرین ؟؟؟ بین مردم و بانوان محجبه ،،بین مردم و پلیس ، فاصله انداختین مردم رو چند دستا کردین ،بخاطر حجاب فاطمه زهرا فرزند مردم رو کشتین ،،غیر قابل بخشش شدین

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    جمع کنید تا خشم مردم بخوابد .

  • مراد ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    اری من هم شنیده ام حتی برای آخوند های که اونجا هستند با دوربین از اونها فیلم برداری میکنند

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    ممنونم.،دستت درد نکنه.،چه قیاس جالبی.،اینقدر با الطافت مارو شرمنده نکن گلم.....

  • مهدی ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    آره خوب، مسئولین تا دروغهاشونو باهم هماهنگ کنن دیر میشه و خبر خودش به بیرون درز پیدا میکنه
    مثل موضوع هواپیمای اوکراینی

  • همشهری ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    علت ایحاد حس حقارت در زن ایرانی و توهین به زن ؛ از سمت مغزهای زنگ زده برای چیست؟ تشبیه قلاده سگ و حجاب برای زن . قاموس شما چیه؟؟

  • امیر ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    از این حیوان های انسان نما بعید نیست تو خونه خودشون واسه کنترل اعضای خانواده‌شون از این کارا بکنن

  • فردیا ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    تو جامعه ای که اختلاس و رانت و فساد اقتصادی به اوج خود رسیده و رقم های فساد حیرت اوراست،امر به معروف در موضوع کوتاهی مانتو یا شال نازک چه تعریفی داره؟قبول کنید که اتاق فکر هایتان بی اساس و بی محتواست.

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    اینکه به جای درگیر شدن جریمه بشن خوب هست شاید بخاطر ندادن هزینه اضافی همون پوشش اسلامی رو انتخاب کنند ملی مثلی که زدید در شان یک فرد درس خوانده نبود والا یک فرد بی سواد که حتی کلاس اول رو هم نخوانده شعورحرف زدنش که چی بگه چی نگه بیشتر جنابعالی هست اینگونه حرف زدن توهین به خانم ها است

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    اگر خواستید حجاب رو اجباری کنید ،اول باید بتونید موضوع بی بند و باری بچه های اقازاده ها و نماینده ها و ....که همه شون در فضای مجازی پست میگذارند رو متقاعد و ملزم به حجاب کنید.اونها از حقوق پدرانشون استفاده میکنند و این حقوق از حق و حقوق ما بچه های شهدا ست.

  • ... ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    مثل جریان خر وخاتون مولانا
    کدو رو ندیدی با این مثال زدنت

  • عمو ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    لطفا سطح زندگی مردم در سوییس و آمریکا را هم ببینید بعد مثال بزنید
    آخه چی را با چی مقایسه می کنید
    بیسواد

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    بله دیگه تو ایران سگ ها و زن ها از هیچ حقوقی برخوردار نیستند و باهم برابر تلقی می شن وگرنه این چه مقایسه ای هست ؟
    برای اختلاسگران و مردان چشم چران هم دوربین بگذارید.
    برای تبعیض ها و سهمیه های مختلف در کنکور و استخدام و .... دوربین نمی گذارید؟!

  • میم بی صاحاب ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    چقدر زیبا، زنان کم حجاب با سگ بدون قلاده مقایسه شدند، یعنی همین کافیه که ثابت کنه ایشون چقدر لایق منصب داری هستن، دیدگاه ایشونه یا نظام؟

  • اسمعیل ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    در آمریکا واروپا از دوربین برای سگ بی قلاده استفاده می کنند اینجا برای زن بی‌حجاب یباره بگو زن بی حجاب سگ بی صاحبه. این طرز برخورد جالب نیست

  • محمد ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    اینجا هم میتونی این مثال رو واسه ناموس خودتون بزنید..هرچند حیف سگ که رو شما جیره خورای خشک مغز بزارن

  • مهی ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    یعنی چی که میگن زن بی‌حجاب باعث فساد میشه ، بنظر من الان از زمان شاه فساد بیشتره با این که اونوقت خیلی ها بی حجاب بودند، همین آخوندا آنقدر حجاب حجاب کردن پلس و تحریک کردن این وضع و خودتون درست کردید

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    برای دولت واختلاس گرا خودتون دوربین بزار وبچه هاتون پولشم بزار برای فقرا بیشتر درمیاد

  • مهی ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    دلتان برای فلسطینی ها میسوزه ، اونا حداقل بدست اسرائیل کشته میشن شما که بچه های مردم را و کشور خودتونو ، خودتون میکشید

  • مهی ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    کاش بدونید فقر و گرونی بیشتر از بی حجابی باعث فساد میشه ، چرا به اون کار ندارید

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    تو که ایرانیها رو مثل سگ میدونی یه روز مثل سگ بهت غلاده میبندن میان تو خیابون که شناسایی نشی فقط صبر کن داره فرا میرسه حتی برای سگی مثل تو غلاده هم ارزش نداره ببندی تو رو مثل سگ

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    چقدر بیشعور هستین مردم رو با سگ‌مقایسه میکنین

  • محمدی ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    بنده خدا ترسیده این داستان جمع بشه از نون خوردن بیفته . نه عزیز جان نترس این اتفاق نیفته

  • اسد ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    آقایان ( امر بمعرف و نهی از منکر) چند روزی غیبت داشتید امیدوارم حالتون خوب باشه نگرانتون بودیم

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    چرا وجود ندارید برید این کشت رو بالا شهر مستقر کنید، چون اونجا به دختر یه صاحب کمپانی بزرگ گیر بدی اب و اجداد تو نابود میکنه. این قانون فقط قانون مردم ضعیفه جامعه است.... تو هم اخوی که داری خودتو وایه حجاب جر میدی... اگر راست میگی برو با اختلاسگران مبارزه کن تا خفت کنن.... گرفتی.... پس درشو ببند

  • داود ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    خیلی کم چنین متن های بی معنی را میخونه ولی تیتر اول نشان از این می‌دهد که شما هم سگانی هستید که دنبال مردم می‌دوید که برای زنده ماندن دولت لقمه نانی به شما بدهد که از گرسنگی تلف نشید بی هنر ترین قشر جامعه شما هستید

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها