سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد:

یک عده نخبه بی‌دین در کشور درباره گشت ارشاد نظریه می‌دهند!

معلوم نیست چرا عده‌ای به دنبال جمع آوری گشت ارشاد در کشور هستند/ نیروی انتظامی به وظیفه خود در برابر بی حجابی عمل می‌کند

امام جمعه مشهد گفت: یک عده نخبه و البته بی دین در کشور هستند که درباره گشت ارشاد نظریه می‌دهند و نظریه آنها نشان می‌دهد که با دشمن دست داده‌اند که تا این حد با دین مقابله می‌کنند.

یک عده نخبه بی‌دین در کشور درباره گشت ارشاد نظریه می‌دهند!
کد خبر: 575257
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۴:۴۰:۰۰

سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های نمازجمعه امروز مشهد بااشاره به حضور رییس جمهور در نیویورک و موضوع الحاق ایران به سازمان شانگ‌های افزود: این شرایط در زمانی به وجود آمده که کشور در حال برداشتن قدم‌های متعالی است به طوریکه با اتصال به پیمان شانگ‌های در برابر تحریم‌ها جایگاه متعالی پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: دشمن برای این که واقعیت‌های پیروزی انقلاب اسلامی را پنهان کند و این پیشرفت‌ها را برای مردم بی ارزش جلوه دهد تا مردم نتوانند لذت آن را لمس کنند قصه بی حجابی را ترویج داده و ابزار خود برای خسارت وارد کردن به کشور قرار داده است لذا مساله مقابله با بی حجابی برای همه دستگاه‌ها واجب است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع ۲ خاصیت داشت که شامل دشمن شناسی و مردم شناسی بود.

علم الهدی افزود: در مورد دشمن شناسی می‌توان گفت که در آن مقطع زمانی همه دنیا با ایران جنگ خود را آغاز کردند و به مثابه یک ملت واحده خواستند کشور ما را مصادره کنند و نظام و انقلاب را سرنگون نمایند و به کمتر از این هم راضی نبودند.

وی اضافه کرد: دشمن از ۴۰ سال قبل تا کنون با وجود ناکامی‌های متعدد و شکست‌های زیاد هنوز از هدف خود دست بر نداشته است و به کمتر از براندازی دین در کشورمان راضی نمی‌شود و در شرایط کنونی نیز دشمن همان موضع را در برابر کشور ما دارد.

او ادامه داد: خاصیت مردم شناسی دفاع مقدس نشان می‌دهد که مردم ما همچنان با مقاومت و صلابت زیاد در برابر دشمنان ایستاده اند و صحنه‌ای را رقم خواهند زد که مشابه مقاومت آنان در هشت سال دفاع مقدس و بینظیر در تمام دنیا بود به طوری که در عملیات فتح المبین یک کارشناس نظامی آمریکایی اذعان داشت که ایرانی‌ها با گوشت خود، در مقابل تانک‌های ما حضور یافتند.

امام جمعه مشهد گفت: ملت ما نسبت به دوران دفاع مقدس هیچ تغییری نکرده و ایثارگریهایش همچنان ادامه دارد و این مردم به دنبال حاکمیت دین بوده و هستند، نه این که بخواهند صرفا آب و خاک ملت را در برابر دشمن حفظ کنند بلکه می‌خواستند دین در کشور حاکم شود و ایثارگری‌های شهدا نیز همین هدف را دنبال می‌کرد.

علم الهدی با بیان این که حاکمیت دین ۲ عرصه دارد گفت: یک عرصه حاکمیت دین، ولایت فقیه و عرصه دوم حوزه عملیاتی نظام و حکمرانی دین است یعنی زمانی که حلال و حرام خدا در کشور مشخص باشد و واجبات الهی رعایت شود و منکرات از بین برود آن موقع می‌توان گفت حکمرانی دین در جامعه پا برجاست.

وی تاکید کرد: در براندازی منکرات و اجرای واجبات دینی و در عرصه عملیاتی حکمرانی دین، مهمترین موضوع، مساله حجاب است و در واقع حجاب، نشانه و پرچم حکمرانی دین است و جامعه لاابالی و زنان بی حجاب به هیچ وجه نشانه‌های حکمرانی دین در جامعه نیست و ما تجربه این موضوع را در کشور داشتیم، درست هنگامی که رضاخان به سراغ کشف حجاب اجباری رفت و شکست خورد.

امام جمعه مشهد گفت: عناصر و جریانی در کشور می‌خواهند در کشور بی حجابی را گسترش دهند که این‌ها دشمن دین هستند و برداشتن حجاب همان خط دین ستیزی است.

علم الهدی افزود: مساله حجاب از روز نخست انقلاب در کشور وجود داشته، اما مورد توجه لازم قرار نگرفته است و برخی دولت‌ها در مساله حجاب غفلت کردند و آن طور که باید به وظیفه خود عمل نکردند مثلا قانون حجاب در سال ۸۵ به تصویب رسید و ۲۰دستگاه و نهاد وظیفه اجرای آن را بر عهده گرفتند، اما هم اینک که ۱۷ سال از تصویب آن می‌گذرد دستگاه‌های مسوول چنان که باید به وظیفه خود در این زمینه عمل نکرده اند.

وی اضافه کرد: در بین این دستگاهها، تنها نیروی انتظامی وظیفه سلبی و حتی پیشگیری را بر عهده دارد که در حوادث اخیر و در موضوع بی حجابی این میزان باید هزینه بدهد آن هم دستگاهی که محور اقتدار نظام است.

امام جمعه مشهد گفت: بی حجابی، گناه و تجاهر به فسق و ابزار سلطه دشمن بر ما بوده است و ناهنجاری اجتماعی ایجاد می‌کند و زن بی حجاب به دنبال خود فساد را وارد جامعه کرده و جوان در برابر زن نیمه عریان با موی پریشان فاسد می‌شود.

علم الهدی افزود: ما در مساله حجاب چه از نظر فقهی، و چه قضایی هیچ نقطه ابهامی نداریم و قرآن نیز در چند جا به صراحت مساله حجاب و لزوم آن را بیان کرده است و معلوم نیست چرا عده‌ای به دنبال جمع آوری گشت ارشاد در کشور هستند و در این مساله نیروی انتظامی به وظیفه خود در برابر بی حجابی عمل می‌کند و به طور قطع با جوانان مجرد که نمی‌توان با زنان بی حجاب برخورد کرد لذا باید از زنان برای این موضوع استفاده کرد.

وی ادامه داد: آن وقت یک عده نخبه و البته بی دین در کشور هستند که درباره گشت ارشاد نظریه می‌دهند و نظریه آن‌ها نشان می‌دهد که با دشمن دست داده اند که تا این حد با دین مقابله می‌کنند، اما ملت ایران، ملتی مسلمان و مردم ما زهرا شناس و زینب شناس هستند و آرم و نشان حضرت زینب (س) هم مساله حجاب است. هم اکنون هم اگر شما دانشگاه فردوسی مشهد را ببینید دانشجویان و اساتید دانشگاهی زیادی با حجاب و نخبه هستند و زنان اندیشمند و نخبه در برخی تخصص‌ها با یک حجاب قوی حضور دارند.

امام جمعه مشهد گفت: عده‌ای که به عنوان سیاستمدار و نخبه مطرح می‌شوند در برخی بیانیه‌ها و اظهارات خود در باره حجاب، طرفدار جنگ با دین و حکمرانی دین در کشور شده اند و افرادی که با بیانیه‌ها و اظهارات خود در باره حجاب مطالبی را عنوان کردند فکر عاقبت خود باشند، چون عرصه امتحان سنگینی است و این افراد باید از خدا بترسند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • تورج ارسالی در
    جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱

    نیرو انتظامی وظایف دیگری ندارد !؟ برای هر چیزی به ۱۱۰ زنگ میزنی آدم را به شکایت به دادگستری حواله میدهند . در شاه عبدالعظیم کیف خانمی جلوی چشم ماموران نیروی انتظامی ربودند ولی ماموران هیچ عکس العملی نشان ندادند .و به آن زن بدبخت گفتند برو شکایت کن .

    • وحیدهونک زهی ارسالی در
      شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

      دوستان چراقبول نمیکنید، علت راه اندازی گشت ارشادیعنی به مرورتقویت به بی حجابی، گشت ارشاددونفروبگیره بازداشت کنه ده نفربی حاب میشه، زورکی میشه گرفت، امابزورداده نمیشه

  • علی ارسالی در
    جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱

    از این مبهم‌تر که نمیشه بدحجابی رو تعریف کرد؟ بدحجابی چیه؟ چقد از موی زن بیرون باشه جرمه و چقدش مجازه؟ همینو این بابا بگه کافیه.

  • ناشناس ارسالی در
    جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱

    درسته چند دهه گذشته!
    ولی سابقه جنابعالی در دوران شاهنشاهی هنوز از حافظه تاریخ پاک نشده...
    ثنا گوی (البته به قول خودتان) طاغوت بودن، سنگین تر است یا شل حجابی؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در
    جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱

    جناب علم الهدی مثل اینکه شما در این کشور زندگی نمیکنید؟!؟ وضعیت موجود حاصل تفکر جنابعالی و همفکرانتون هست.آیا خدا و پیامبر و ائمه اطهار فرموده اند که فقط و فقط بچسبید به دین مردم و بیخیال دنیای آنها بشوید؟!؟ شما که عالم هستید آیا این سخن را نشنیده اید که میفرماید هر کجا که فقر وارد شود دین و مذهب از همان در خارج میشود؟!؟ جناب علم الهدی دین فقط حجاب نیست. دین فقط پوشش زنان نیست. دین واجبات و مستحبات زیادی دارد که حجاب یکی از آنهاست. چرا به اندازه یکهزارم حجاب به بقیه اصول و واجبات دین نمیپردازید؟!؟ ما منکر حجاب نیستیم و آنرا ضروری میدانیم ولی آیا کسی را که میخواهیم حجاب یادش بدهیم نباید شکم خودش و خانواده اش سیر باشد؟!؟ نباید عدالت را در جامعه ببیند تا به حجاب هم ایمان بیاورد؟ نباید ببیند که فرزندان مسئولین هم مثل بقیه آحاد مردم زندگی میکنن؟!؟ نباید ببیند که احکام دیگر شریعت هم به نحو مطلوب اجرا و پیاده میشود؟!؟ نباید شاهد فقر و تبعیض و ریا نباشد تا به حرفتان باور داشته باشد؟!؟ جناب علم الهدی آیا نمیدانید که جدتان امیر المومنین چگونه حکومت و چگونه زندگی میکرده؟!؟ آیا شما که مدعی اجرای حکومت اسلامی و جانشینی ائمه اطهار را دارید چند هزارم درصد منش و رفتار آن بزرگواران را دارید؟!؟ آیا امیر المومنین اینگونه با مردمش برخورد میکرد؟!؟ تاریخ حرفها و ادعاها و همچنین رفتار و عمل همه را قضاوت خواهد کرد. خوش به حال آنان که در محضر خداوند سربلند باشند و از ریا به دور....

    • ناشناس ارسالی در
      جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱

      بی شک وضعیت موجود در کشور نتیجه اقدامات خاتمی ملعون و اذنابش در ادامه راه او میباشد...
      اینها که مدافع بی دینی و ادامه دهنده راه شیطانند...

    • ناشناس ارسالی در
      شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

      احسنت فقط همین

  • ناشناس ارسالی در
    جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱

    اقای علم الهدا با این افکار شما ایران به نا کجا اباد رسید ثمر این چند ده شد این رو هر چیزی دست گذاشتی همان جارا را نابود کردی. بهتر به جای این همه فرعون بار حرف زدن. کمی هم نگاه به خواسته مردم را که اغتشاش مینامی نگاه کنی. اگر قرار بود با بیانات شما درست بشه این افکارتون انقدر زیر سوال نبود

  • علی ارسالی در
    جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱

    از مردم نمیترسید از خدای مردم بترسید.از روز حساب بترسید.ریا کاری .مدیریت غلط امور مملکتی.ظلم وفساد و...اگر دنیای کسی را آباد کند شک نکنید که آخرتش را به آتش میکشد.من به شخصه نه زری دارم ونه زوری معلولی هستم آزرده خاطر.به خدا واگذارتان کرده ام.منتظر روز حساب میمانم.

  • ناشناس ارسالی در
    جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱

    چقدر این آدم باعث فراری مردم از دین شده
    اگر دین ؟دین علم الهدی است بدرد نمی خورد ترسناک

  • رزمنده قدیمی ارسالی در
    جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱

    شما خودتو به خواب زدی بیار نمی شه

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    کاش به خودتان بیایید آخرتی هست وقتی خودتون قیامت قبول ندارید وچنین شتابان به مردم ظلم میکنی از جوانهای ما چه توقعی دارید خجالت بکشید از خدا بترسید روزی برسه زیر بار ظلمی که کردید خوار و ذلیل بشید

  • محمد ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    یکی به این اقا بگه آبروی اسلام و جمهوری اسلامی را شما و امثال شما بردند بس کنید این تفکر طالبانی داعشی شما دارید

  • محمود ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    هنوز متوجه نشدی مردم معترض فقط بحثشان حجاب نیست. از گرانیها از اختلاف سطح طبقاتی. از دروغگو بودن شماها و خیلی چیزهای دیگه خسته شدن. شما میگویید مرگ بر امریکا ولی بچه های خودتون توی امریکا دارن عشق و حال میکنن. میگویید حمایت از تولیدات داخلی ولی خودتون خریدهاتون از بهترین لوازم خارجی هستش. میگویید ماشین ایرانی ولی همتون خارجی سوارید. و خیلی چیزهای دیگه. شما اول از خودت شروع کن مطمئن باش بهترین مردم دنیا مردم ایران هستن. در صورتی که شماها برادریتون و برابریتون رو به مردم ثابت کنید

  • مرتضی ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    اقای امام جمعه.. من جانباز شهر مشهدم.. امثال شما وسخنان ریا کاری شما نسبت به مردم را میبینم شرم میکنم. به اسم وبه مولایم قسم چطور شبها اسوده سر به بالین میگذارید وقتی اینهمه فقر وبدبختی مردم را میبینید ودم از حجاب میزنید.من برای این نطام پاهایم را از دست تدادم که نفرین مردم پشت سر شما وخانواده تان باشد.کاری کنید که مردم به شما اعتماد کنند. گرچه با سنی که دارید برای جوانان دیراست. این شما هستید که به بهانه گشت وارشاد ملت را مغشوش کرده اید. دشمنی در کار نیست. واقع بین باشید که مردم مظلوم خسته وگرفتارن. به نان شب شان برسید که فقر باعث هزاران تباهی است.

  • یک شهروند ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    شیاطین واجنه روی زمین چه شکلی هستند به روایت تصویر

  • فادمه ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    روی منبر عادلانه صحبت کنید.اجنبی کجا بود؟ نمیبینید مردم از فشار مسکن واجاره وغذا به قحطی افتاده اند؟ اصل دین را توضیح دهید. مردم خود جوش به خشم امده اند. نخبه ها هم بی دین نیستند اصل وقایع را که شما وامثال شما میترسید در منبر بیان کنین انها از زبان ما مردم بیان میکنند. به فکر اخرت خود وجواب خدا باشید که چه کردید با ملت مخر

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    اقای هدی اون دنیا دوست دارم ببینمت

  • نگار ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    والله ما هم مثل امثال شما وقتی شکممون پر باشه نفسمون از جای گرم در میاد. مردم رو اذیت میکنین دم از انسانیت وسادات بودن میکنین؟ خوبه که عذاب وجدان ندارین؟ بجای گشت ارشاد، یه گشتی راه بندازین ببینین کی تو اجاره خونه وهزینه های زندگیش مونده.. واقعا که...

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    کجای اسلام گفته که یک گردن کلفت خانمی را بغل کرده وبه زور به کمک یک زن ارشادی که موی آن خانم راگرفته وکشان کشان سوار ون کنند. این چه نوع ارشادی است این وحشیگریست،

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    آقای محترم تورا به خدا درباره بهای یک عدد ازسیب زمینی و گوجه فرنگی و بادنجان وبیکاری صدهزار بیکار درکشور در سخنرانی خود بگویید

  • حمید ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    همین شما نبودی چند دهه قبل دست شاه رو میبوسیدی.شما از اون دسته آدمهایی که نون رو به نرخ روز میخوره.حزب باد

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    ساکت بابا بی پولیو فقر وگرونی بی ماشینی بی خونه بودن جوان بیکارداشتن از همه امیدی به اینده نیست خودتان میلیاردی اختلاس وفرار میکنید به همین راحتی یا بچه ها وخاندانتون اونور اب هستند ما سختی بکشیم انشالله خیر دنیا واخرت هیچ وقت نبینید

  • حمید ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    شماها با این طرز تفکرتون مردم رو از دین فراری دادید

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    توچکاره این مملکت بی صاحبی

  • ایرانی ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    آقای علم الهدا شما بفرمایید به رتخ وفتخ امور عراقی‌هایی که شهر مشهد برای تخلیه خود میایند برس تا صواب بیشتری ببری حواست باشهاز خانواده خود کم کاری نکنی تا صواب بیشتری ببری

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    زنده باد گشت ارشاد
    زنده باد حضرت آیت الله ..علم الهدی

    • ناشناس ارسالی در
      شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

      شیطان پیش شما سر خم میکند
      وای بر شما

  • ابراهیم ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    ای سید بزرگوار شیپور را از سرگشادش می دمی.
    ایمان را بزور نمی شود به جامعه القا کرد.
    خداوند به پیامبرش می فرماید:اگر اخلاقت با مردم این نبود مردم از اطرافت پراکنده می شدند.
    ومی فرماید:اشدا علی الکفار رحما بینهم .
    شما برعکس رفتار می کنید. واین هم دو دلیل دارد.
    ۱- تربیت ولین بودن صبر می خواهد. که متاسفانه شما ندارید
    ۲- شما عادت کرده‌اید که بر منبر بنشینید و موعظه کنید بعد هم خوشحال باشید که من کلام خدا را رساندم و امر به معروف و نهی از منکر کردم .پس تکلیف بر من تمام است. نخیر اینگونه نیست . بدون ایجاد ترس و رعب و در فضای آزاد بگذارید مردم به شما و عملکردتان نقد کنند. وضعفهای تان را بگویند تا بدانید
    کجای کار هستید.وبفهمید چقدر به وظیفه شرعی خود عمل کرده‌اید.

  • میراحسان ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    جناب آقای علم الهدی اگر واقعا هرکس فقط در حوزه تخصصی خودش اظهار نظر کند، این مملکت از این وضع نجات می یابد، نه اینکه روحانیون به خود اجازه اظهار نظر و دخالت در هرکاری از انرژی هسته ای تا پتروشیمی و خودروسازی و صنایع و بانکداری و سیاست و .... را بدهند ولی اگر یک دانشمند رده یک جهان بخواهد در زمینه امور فقهی نظر دهد به شدت با وی برخورد کنند و بگویند در حوزه تخصصی شما نیست !!!!

  • نادرشفیعی ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    آنجه که این آقا ازآن بعنوان لذت آثار ودستاوردهای انقلاب یادمیکنه درحقیقت جایگاهیه که برای خودش فراهم شده وگرنه برای مردم تابه امروز چه لذتی داشته جزاینکه شروعش با کشته شدن مردم ادامش باهشت سال جنگ بقیه اش هم تا به امروز با تحریم وتورم و فقر وفساد سپری شده لذت واقعی درحقیقت برای امثال جنابتان بوده وهست که بخواب هم نمیدیدید به این جایگاه برسید

  • علی ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    آقای علم الهدی اینقدر که به فکر حجاب هستید که مبادا جواتان به فساد کشیده شوند اصلا به فکر مواد مخدر نیستید که اگر نیروی انتظامی کارش را درست انجام می داد الان اینهمه معتاد نداشتیم . کلا گیر دادید به حجاب در حالیکه از بی مدیریتی امثال شما حوانان این مملکت با مواد مخدر به فنا رفتند . بترسید از خدا

  • حسان ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    بهترین راه برای نابودی مردم همینه احسنت خوب سناریو یی درست کردید

  • عبدالله ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    اختلاس فولاد مبارکه چی شد اقای علم الهدا
    خداوند در رابطه با حق مردم سخن گفته که جایگاهشان جهنم است ولی تا بحال من ندیدم که گفته باشه بی حجاب به جهنم میره
    به قول حضرت امام بترسید که مردم ببنند که همه شما در جهنم هستید و مردم در بهشت

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

    باز علم الهدی پیداش شد اگه جرات داری برو توی صف معترضین بخدا تیکه تیکه ات میکنن

  • ناشناس ارسالی در
    چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱

    پولم رو دزد زد رفتم به سرباز گفتم بیا بگیر گفت برو دادگاه شکایت کن گفتم من رو سرباز ها داد رفتم کلانتری گفتن رذو زنگ بزن ۱۱۰ تا من رو پاس میدادم به هم هم دزد رفت هم پولم

  • عبدالله ارسالی در
    چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱

    نخبه الزاما نباید دین داشته باشد هر ایرانی با هر تفکری اگر دلش برای ایران تپید خودی است
    در زمان انقلاب ما با فکر شما اشنا نبودیم حالا شما سواره شدید و ما پیاده . اگر مردم نبودند خوب سال 42 پیروز میشدید چرا نشدید . اقای اعلم الهدا نمونه بارز از تفکر روحانیت هست ظاهرا

  • ناشناس ارسالی در
    چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱


    من یک آدم دیندار بودم ولی با حرفای تو و امثال تو حالم از همه چی به هم میخوره

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها