کد خبر: 574943
|
۱۴۰۱/۰۶/۳۰ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

تقی آزاد ارمکی، جامعه‌شناس:

گشت ارشاد به پایان خود نزدیک می‌شود؛ اصولگرایان هم منتقدند

تقی آزاد ارمکی گفت: گشت ارشاد به نقطه پایان خود نزدیک می‌شود. تاسف‌آور این است که چرا این تحولات به اجبار (و نه اختیار) رخ می‌دهند و از قبل پیش‌بینی صورت نمی‌گیرد.

گشت ارشاد به پایان خود نزدیک می‌شود؛ اصولگرایان هم منتقدند
کد خبر: 574943
|
۱۴۰۱/۰۶/۳۰ ۱۴:۰۰:۰۰

مرگ مهسا امینی در بازداشتگاه خیابان وزرا اعتراضات گسترده‌ای به دنبال داشته است. در این میان شعارهایی که این بار در تجمعات و تظاهرات مردمی مطرح می‌شود با اعتراضات گذشته تفاوت دارد. 

به گزارش روزنامه اعتماد، تقی آزاد ارمکی، جامعه‌شناس در گفتگویی تحولات برآمده از مرگ مهسا امینی را در عرصه اجتماعی و عمومی بررسی کرده که مهمترین بخش‌های آن را در ادامه می‌خوانید: 

*گشت ارشاد به نقطه پایان خود نزدیک می‌شود. تاسف‌آور این است که چرا این تحولات به اجبار (و نه اختیار) رخ می‌دهند و از قبل پیش‌بینی صورت نمی‌گیرد.

*مثل ماجرای حضور زنان در ورزشگاه‌ها، سیستم به دلیل اجبار فیفا ناچار شد تن به حضور زنان در ورزشگاه‌ها بدهد. در ماجرای گشت ارشاد نیز ماجرای فوت دختر نازنین ایرانی(مهسا امینی) نوعی اجبار را شکل داده است.

* دانشجویان و دانشگاهیان هم بعد از مدت‌ها وارد کنشگری عمومی شده‌اند.

*دولت اساسا اعتنایی به دانشگاه‌ها ندارد و می‌خواهد نیروی طرفدار برای خود بسازد. اما کرونا نقش دانشگاه را تغییر داد.

* اگر طنین این مطالبه (زن، زندگی، آزادی) به اندازه‌ای گسترش پیدا کند که قلمروهای تازه‌ای را در بر گیرد، باید منتظر حوادث تازه‌ای در کشور باشیم.

*کاری که صدا و سیما می‌کند، فرقی با رویکرد ایران اینترنشنال ندارد. هر دو تنها به دنبال بمباران تبلیغاتی هستند. هیچ‌کدام به دنبال شفاف‌سازی نیستند. 

*گفت‌وگوهای عمیق را در هر دو رسانه هم نمی‌بینند. در حالی که باید لایه‌های موضوع از منظر علمی، طبقاتی، اقتصادی، سیاسی و...بررسی شود. 

*رسانه آزاد تلاش می‌کند دیالوگ‌های متفاوتی را شکل دهد نه اینکه فقط بمباران تبلیغاتی کند.

*رویکرد امروز صداوسیما حتی طرفداران اصولگرایان را نیز قانع نمی‌کند. در خوش‌بینانه‌ترین حالت، مخاطبان قبلی‌شان را حفظ می‌کنند و مخاطب جدیدی جذب نمی‌کنند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها