کد خبر: 574778
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۰:۴۵:۱۱
| |

روایت «اعتماد» از تظاهرات اعتراضی دیروز مردم علیه گشت ارشاد

روزنامه اعتماد نوشت: مشاهدات خبرنگار «اعتماد» از صحنه اعتراضات بیانگر آن است که این تجمعات نه در راستای فراخوان رسانه‌های ماهواره‌ای بلکه در مسیر پیگیری مطالبات مردم برای پایان دادن به برخی رفتارهای تند در گشت‌های ارشاد و رخداد تلخ مهسا امینی برگزار شد.

روایت «اعتماد» از تظاهرات اعتراضی دیروز مردم علیه گشت ارشاد
کد خبر: 574778
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۰:۴۵:۱۱

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «تظاهرات علیه گشت ارشاد» روایت رسانه های اصولگرا و منتسب کردن این تظاهرات به فراخوان رسانه های ماهواره ای را رد و مشاهدات خبرنگارش را منتشر کرد.

روز گذشته خبر رسید که در تهران و برخی شهرهای کشورمان تجمعات اعتراض‌آمیزی در اعتراض به فاجعه رخ داده برای مهسا امینی، همچنین گشت ارشاد برگزار شده است. خبری که ابتدا در شبکه‌های اجتماعی و بلافاصله پس از آن در خبرگزاری‌های رسمی کشور بازتاب پیدا کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: ساعت حول و حوش 19و 26دقیقه بود که خبرگزاری ایسنا خبری را در خصوص برگزاری تجمعات اعتراض‌آمیز در برخی مناطق تهران مانند خیابان حجاب، بلوار کشاورز و پارک لاله مخابره کرد. مطابق معمول چنین مواقعی که این خبرگزاری تلاش می‌کند، تصویری غیرشفاف از رخدادها ارایه کند، این‌ بار هم تلاش کرد این تجمعات را به فراخوان شبکه‌های ماهواره‌ای مرتبط کند. اما بر خلاف  گزارش این خبرگزاری مشاهدات خبرنگار «اعتماد» از صحنه اعتراضات بیانگر آن است که این تجمعات نه در راستای فراخوان رسانه‌های ماهواره‌ای بلکه در مسیر پیگیری مطالبات مردم برای پایان دادن به برخی رفتارهای تند در گشت‌های ارشاد و رخداد تلخ مهسا امینی این تجمعات را برگزار کردند. مطالبه‌ای که پیش از این بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران دلسوز کشور در خصوص آن هشدار داده و از مسوولان اجرایی خواسته بودند که نسبت به ارتکاب رفتارهای سلبی در موضوعات فرهنگی و اجتماعی حساسیت‌های عمومی را مورد توجه قرار دهند. اما به این هشدارهای کارشناسی توجهی نشد تا جایی که نهایتا باعث وقوع رخداد تلخ فوت مهسا امینی و جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شد.

در پایان این گزارش نیز تاکید شده است: حواله دادن مطالبات عمومی مردم به رسانه‌های ماهواره‌ای، در واقع پاک کردن صورت مساله است؛ رویکردی که متاسفانه طی سال‌های اخیر به کرات از سوی برخی سیاستگذاران و تصمیم‌سازان در پیش گرفته شده است.به گزارش خبرنگار «اعتماد» جمعی از مردم در جریان این تجمع خواستار پایان دادن به رفتارهای خشن گشت ارشاد بودند و نسبت به برخی رفتارهای خشن انتقاد می‌کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها