کد خبر: 573549
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ۱۱:۰۴:۵۵
| |

علاءالدین بروجردی، رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی:

ایرادات تروئیکا به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست

در هر شرایطی ما راه خود را بر اساس مواضع اعلام شده ادامه می‌دهیم

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران دراین که براساس منافع ملی خودش و قواعد بازی کار را به اتمام برساند جدی است، گفت: تیم مذاکره کننده ما منطقی و اصولی است و واقعا سیاست دولت حل مشکل و توافق است اما ایرادات مطرح شده از سوی تروئیکا به هیچ وجه قابل پذیرش نیست .

ایرادات تروئیکا به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست
کد خبر: 573549
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ۱۱:۰۴:۵۵

علاء الدین بروجردی، رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تحلیل خود از بیانیه اخیر تروئیکای اروپا و با توجه به این که به نظر می رسد اروپا چرخش مواضع دارد، گفت: این واقعیت مهم را باید پذیرفت که اروپا در تصمیم گیری‌های خود فاقد استقلال است و به شدت تحت تاثیر نظرات آمریکا از یک طرف و رژیم صهیونیستی از سوی دیگر است. 

به گزارش ایسنا، بخش هایی از گفت و گوی بروجردی را در ادامه می خوانید:

*جمهوری اسلامی ایران بدون تردید و صرفا براساس منافع ملی خودش عمل می‌کند، تیم مذاکره کننده ما منطقی و اصولی است و واقعا سیاست دولت حل مشکل و توافق است، اما توافق براساس منافع متقابل و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران. بنابراین  ایرادات مطرح شده از سوی تروئیکا به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و صرفا به معنی عدم وصول توافق نهایی است و صورت حساب چنین عدم وصول توافق را باید بخش مهمی  از آن به پای اروپایی ها و تصمیمی که به عنوان نظر اعلام کرده اند، گذاشت.

*یکی از عواملی که آمریکایی‌ها می‌خواهند سبک و سنگین کنند  بحث انتخابات است. اروپا هم تابعی از آمریکا است. تصمیم مستقلی نمی تواند اتخاذ کند، اروپا در دهه‌های گذشته نشان داده فقط یک تابع است نه بیشتر. 

*لابی صهیونیستی در انتخابات آمریکا یکی از قوی ترین لابی‌هاست و طبیعتا تاثیرگذار هم می باشد، آن ها نقش خودشان را ایفا می‌کنند  با وجود این جمهوری اسلامی ایران در این که براساس منافع ملی خودش و قواعد بازی کار را به اتمام برساند جدی است. در هر شرایطی ما راه خود را بر اساس مواضع اعلام شده ادامه می دهیم، نمی توانیم دست بسته نظاره گر تضییع حقوق ملت‌مان باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها