کد خبر: 573532
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ۰۹:۴۸:۴۲
| |

محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور:

از هیچ فرد متخلفی در دولت حمایت نمی‌کنیم

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: وزیر راه و شهرسازی کارش را با دولت ادامه خواهد داد و تمام تمرکز وی بر سامان‌دهی وضعیت حمل و نقل زائران اربعین است.

از هیچ فرد متخلفی در دولت حمایت نمی‌کنیم
کد خبر: 573532
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ۰۹:۴۸:۴۲

محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره این‌که نمایندگان مجلس استیضاح سه وزیر ورزش، صمت و راه و شهرسازی را مطرح می‌کنند، آیا در این مورد با معاون پارلمانی رئیس جمهور صحبتی شده است یا خیر، گفت: در حال حاضر که مجلس تعطیل است نمایندگان نظری دارند و ممکن است تعدادی امضا هم جمع کنند اما تا زمانی که اعلام وصول در مجلس صورت نگیرد ما این‌ها را جدی نمی‌گیریم. باید اعلام وصول شود و به ما ابلاغ گردد. البته هر جا بشنویم نمایندگانی بحث سؤال و استیضاح را مطرح می‌کنند با آن‌ها صحبت می‌کنیم که اگر ابهامات، شبهات و یا اشکالاتی وجود دارد حل و فصل شود وزرا هم آمادگی دارند و جلسه می‌گذارند.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی حسینی را در ادامه می خوانید:

*تکفیک وزارت راه و شهرسازی از یکدیگر می‌تواند کار خوبی باشد. زیرا کارها در این وزارت‌خانه بسیار سنگین است چرا که بحث راه و شهرسازی خودش یک مسئله است و بحث مسکن مساله دیگری است که باید در هر دو زمینه اقدامات متناسب صورت گیرد. منتظر هستیم کمیسیون عمران به نتیجه برسد و  این تفکیک به صورت یک طرح در مجلس اعلام شود و ما بعدا در دستور کار قرار دهیم. 

*درباره تفکیک و یا ادغام وزارت‌خانه‌ها در شرایطی که دولت با مشکلاتی در زمینه بودجه مواجه است اگر تفکیک هم صورت بگیرد تاکید بر این است از همان امکاناتی که وجود دارد اعم از نیروی کار و ساختمان‌هایی که در گذشته بوده استفاده کنند؛ بله، بار مالی دارد اما این بار متنابه‌ نیست.اگر ضروت داشته باشد و مجلس هم به این نتیجه برسد در دولت ما هم درباره‌اش بحث می‌کنیم اما در حال حاضر چنین چیزی نیست.

*وزیر راه و شهرسازی واقعا بیمار بودند و اینکه  می گویند برای اینکه ایشان در خصوص عملکرد مشاورش که بنا بر اتهاماتی بازداشت شده است پاسخگو نباشد  بهانه‌ای بیش نیست و چنین چیز درست نیست.نمایندگان هر سوال و ابهامی داشته باشند ایشان پاسخ می‌دهند نه تنها ایشان هر وزیری در دولت لازم باشد پاسخگو هستند. اشاره کردم این روزها مجلس تعطیل است و بعد از بازگشایی هر سوالی دارند، می‌توانند بپرسند. دولت از هیچ فرد متخلفی حمایت نخواهد کرد. 

*همکاری رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در وضعیت خاص جسمانی او ادامه دارد. ایشان در حال حاضر در جلسات هیات دولت شرکت می‌کنند و پیگیر کارهای وزارت‌خانه هستند و در برنامه تلویزیونی هم توضیح دادند. آقای قاسمی در حال حاضر تمام هم و غم خودشان را روی حمل و نقل زائران اربعین گذاشته‌اند زیرا افراد زیادی به این مراسم می‌روند و بحث حمل و نقل مسئله حادی است و روی این قضیه متمرکز هستند و کارشان را انجام می‌دهند.

*در خصوص کاهش سهمیه بنزین در کارت سوخت و طرح مجدد شایعات مربوط به افزایش قیمت بنزین،  به هیچ وجه قرار نیست این طرح اجرا شود و رئیس‌جمهور تاکید دارد که نباید هیچ تصمیمی که منجر به افزایش تورم در کشور می‌شود، گرفته شود. این موضوع اهتمام دولت بوده و در این زمینه دقت دارد تا قیمت‌ها کنترل شود. قطعا اگر بنزین بخواهد با افزایش قیمت مواجه شود تبعات فراوانی در کشور به همراه خواهد داشت. به همین دلیل با توجه به قاچاق سوختی که در کشور صورت می‌گرفت، تدابیری صورت گرفت که به وسیله کارت سوخت قاچاقی انجام نشود.

*علت کاهش سهمیه بنزین در کارت سوخت به منظور جلوگیری از قاچاق بوده که روی این موضوع هم تاکید شده است. دولت تلاش می‌کند، تا آنجا که مقدور است قیمت‌ها افزایش پیدا نکند. 

*دولت برای جلوگیری از کسری بودجه دارد برنامه دارد و در این موضوع بودجه به گونه‌ای بسته شده که شاهد کسری بودجه نباشیم. دولت در سال گذشته بدهی‌هایی که بابت اوراق و صندوق‌ها و دستگاه‌ها وجود داشت را پرداخت کرده و از بانک مرکزی هم استقراض نکرد به همین منظور دولت به شکل جدی تلاش می‌کند در زمینه جلوگیری از کسری بودجه به صورت جدی عمل کند تا کمتر درگیر مشکلات باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها