کد خبر: 573387
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ۱۲:۵۰:۱۹
| |

شهریار حیدری، نماینده قصر شیرین:

اعلام حضور ۵میلیون نفری در عراق ناشی از بی‌تجربگی دولت بود

یک نماینده مجلس گفت: اینکه وقتی اعلام می‌کنند ۵ میلیون نفر، آن‌ها هم فکر می‌کنند تمام امکانات برای این ۵ میلیون نفر آماده شده و با اشتیاق و راحتی می‌توانند بروند و بازگردند. از این جهت اینگونه اطلاع‌رسانی ناشی از بی‌تجربگی بود.

اعلام حضور ۵میلیون نفری در عراق ناشی از بی‌تجربگی دولت بود
کد خبر: 573387
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ۱۲:۵۰:۱۹

شهریار حیدری، نماینده قصر شیرین درباره وضعیت مرزهای ایران و عراق و ایجاد ازدحام و شلوغی در روزهای منتهی به اربعین گفت: پیاده‌روی اربعین چندسالی با کرونا متوقف شده بود؛ امروز به دلیل این که از یک سو مشتاقان این سفر زیاد است و از سوی دیگر  بحث مدیریت کرونا را داریم کار بسیار سخت است و نیاز به تجربه کافی و هماهنگی است.

    بیشتر بخوانید

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی حیدری را در ادامه می خوانید:

*سال‌های گذشته به دلیل تجارب زیادی که در این ارتباط بود نوسانات سال‌های قبل‌تر برطرف می‌شد از این جهت یک مقداری تجربه اثر خودش را داشت اما امسال سیل عظیمی از جمعیت به سمت مرزها رفتند به طوری که روز گذشته شاهد بودیم خدمات ضعیف، مشکل ترافیک و ازدحام جمعیت را به وجود آورد که این مسائل باعث شد یکسری نگرانی برای زائران پیش بیاید.

*پیش‌بینی حضور  ۵ میلیون نفر کار معقولانه‌ای نیست، شخصا ۳ سال دبیر ستاد اربعین بودم حداکثر ظرفیت بیش از ۲/۵ میلیون نفر نیست. سال‌های قبل دولت عراق محدودیتی نداشت و کرونایی هم وجود نداشت اما امروز دولت عراق نگران کرونا است و مسائل  سیاسی داخلی عراق وجود دارد، بنابراین ۵ میلیون نفر عدد معقولانه‌ای نیست و پیش‌بینی‌ها باید برای ۲/۵ میلیون نفر در نظر گرفته می‌شد.

*مردم بر اساس سیاست‌های دولت برنامه‌ریزی می‌کنند؛ یعنی اینکه وقتی اعلام می‌کنند ۵ میلیون نفر، آن‌ها هم فکر می‌کنند تمام امکانات برای این ۵ میلیون نفر آماده شده و با اشتیاق و راحتی می‌توانند بروند و بازگردند. از این جهت اینگونه اطلاع‌رسانی ناشی از بی‌تجربگی بود. 

*گرچه نباید نافی خدمات دولت به مردم باشیم که واقعا از یک ماه پیش کسانی که علاقمند بودند به هر شکلی در راهپیمایی اربعین حسینی چه در حوزه خدمات چه در حوزه حمل و نقل پای کار بودند اما اصل سیاست اربعین به عهده ستاد است، یعنی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند هم زمان مدیریت شود هم خدمات متناسب با جمعیت در نظر بگیرند که البته این‌ها به تجربه بازمی‌گردد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها