کد خبر: 572990
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۶ ۱۷:۰۰:۳۲
| |

ابوالفصل عمویی، عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

احیای برجام بدون بستن پرونده پادمانی بی‌معنی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید که باز ماندن پرونده پادمانی به چالشی برای پایداری توافق هسته ای تبدیل خواهد شد.

احیای برجام بدون بستن پرونده پادمانی بی‌معنی است
کد خبر: 572990
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۶ ۱۷:۰۰:۳۲

ابوالفضل عمویی، عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص اهمیت پایان یافتن موضوعات پادمانی گفت: بسته شدن پرونده موضوعات باقی مانده همکاری های پادمانی در این مرحله به این دلیل مهم است که اگر این پرونده باز بماند به جهت شیطنت‌هایی که ممکن است شکل بگیرد باعث عدم پایداری توافق خواهد شد.

به گزارش خانه ملت، مهم ترین بخش های گفت و گو با سخنگوی کمیسیون امنیت ملی را در ادامه می خوانید:

*جمهوری اسلامی به این جهت مذاکرات را دنبال می کند که به یک توافق پایدار و سود آور دست پیدا کند  و در صورتی که به یک توافق غیر پایدار دست پیداکنیم ادامه مذاکرات از منطق خالی است به همین جهت ما فکر می کنیم باز ماندن پرونده پادمانی به چالشی برای پایداری توافق هسته ای تبدیل خواهد شد.

*در عین حال باید توجه کرد موضوعات باقی مانده مبهم است و به اینکه آژانس به گزارشات بی‌اعتبار سرویس‌های جاسوسی استناد کرده، منتقد هستیم و فکر می‌کنیم این نوع رفتارها حاصل نگاه سیاسی به جای نگاه فنی به پرونده هسته‌ای ایران است.

*ما بیشترین همکاری‌ها را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتیم و بیشترین بازرسی‌ها از کشورمان انجام شده و نزدیک یک پنجم کل بازرسی‌ها از ایران انجام شده ولی سوال اساسی این است که هرقدر همکاری را بیشتر انجام دادیم سوالات آژانس پایان نیافته لذا تاکید داریم این پرونده باید به یک نقطه جمع بندی برسد و پس از آن اگر توافقی شکل بگیرد حداقل از یکی از جنبه های ناپایداری خالی خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱

    از دل مجلس هرمی که شبیه اهرام فرعونهای مصر ساخته شده باید فرعونکهایی مثل این بیان بیرون.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها