کد خبر: 572912
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۶ ۱۰:۱۲:۵۹
| |

محمدمهدی عبدخدایی، دبیرکل حزب جمعیت فداییان اسلام:

حاکمیت یکدست نتایج خوبی به دنبال دارد

خاتمی در حرف با نظام مخالف بود اما در عمل رعایت می‌کرد ولی آیت الله هاشمی کار خود را می کرد

دبیرکل حزب جمعیت فداییان اسلام گفت: در حال حاضر دولت و نظام از نظر فکری اختلاف ندارند، امیدواریم این روند باعث شود در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای موفق و پیروز باشیم و در داخل هم رفاه خوبی برای مردم فراهم کنیم که در آینده نه چندان دور پیش می‌آید.

حاکمیت یکدست نتایج خوبی به دنبال دارد
کد خبر: 572912
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۶ ۱۰:۱۲:۵۹

محمدمهدی عبدخدایی دبیرکل حزب جمعیت فداییان اسلام در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از نقاط قوت و ضعف دولت آقای رئیسی در طول یک سال گذشته چیست، گفت: از ابتدای انقلاب دولت و نظام اختلاف داشته، نگاه نظام که انقلاب را انجام داده با نگاهی که دولت به انقلاب داشته متفاوت بوده است، مثلا بنی صدر می‌گفت اطاعت می‌کند اما بعدا مشخص شد از لحاظ فکری با امام اختلاف دارد.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی عبدخدایی را در ادامه می خوانید:

*درست است که در ابتدای کار دولت احمدی نژاد احساس می‌شد وحدت می‌تواند بین دولت و نظام شکل بگیرد، اما عملا نتوانست این امر را عملی کند و اختلاف وجود داشت. فاصله‌ای که ابتدا وجود داشت شاید نیم متر بود اما در پایان دوره احمدی‌نژاد فاصله نظام و دولت به چند صد متر رسید و این اختلاف بیشتر هم شده است. 

*امروز نکته مهم این است که دولت و نظام از نظر فکری همسو باشند، حتی مرحوم آقای هاشمی فردی که دوست صمیمی رهبری بود از نظر فکری با نظام اختلاف داشت و به دلیل اینکه خود را صاحب نظر می‌دانست، برخی رفتارها را انجام می‌داد.

*در زمان خاتمی نیز اختلاف فکری نظام و دولت وجود داشت. خاتمی در حرف مخالفت داشت اما در عمل رعایت می‌کرد. مرحوم آیت الله هاشمی برعکس آن بود، در جمع سکوت می‌کرد اما نظرات خود را در عمل اجرا می‌کرد. این مسائل بوده اما امروز امیدواریم نظام و دولت وحدت پیدا کرده باشند.حاکمیت یکدست انشالله نتایج خوبی خواهد داشت. دولت باید با نظام همسو باشد، نظام برنامه دارد که چگونه باید در جریان انقلاب قرار بگیرد و اگر دولت با این نظام هم قدم نشود، در مسائل اجرایی و سیاسی مشکل پیدا خواهد کرد.

*احساس من این است، در حال حاضر دولت و نظام از نظر فکری اختلاف ندارند، امیدواریم این روند باعث شود در عرصه بین المللی و منطقه‌ای موفق و پیروز باشیم و در داخل نیز رفاه خوبی برای مردم فراهم کنیم که در آینده نه چندان دور پیش می‌آید.

*در تمام دنیا، نیروهای انقلابی یک خاصیت دارند، نباید بگذاریم توان انقلابی ما به سستی برسد. اگر توان انقلابی به سستی بیانجامد آن موقع کار دولت سخت خواهد بود، هنوز نیروهای انقلابی ما سست نشده‌اند، مشکلات و حوادث به کمک نیروهای انقلابی ما رفع می‌شود، اگرچه برخی می‌گویند کابینه ضعیف است اما انقلاب نیروها را قوی کرده و بر مشکلات غلبه خواهد کرد. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • علی ارسالی در
    چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱

    تواین یه سال که اجناسو قیمت زمینو مسکنو اینترنتو همه چیز ده برابر شد تنها چیزی دیدیم شعارو وعده الکی بود ایشالله درست بشه

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها