کد خبر: 572755
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۱۲:۳۸:۴۳
| |

لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دو وزیر به مجلس معرفی نشود؛ استیضاح فاطمی امین پابرجاست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در صورت موافقت مجلس با تفکیک وزارت صمت، دولت باید حتماً دو وزیر برای وزارت صنعت و وزارت بازرگانی به مجلس معرفی کند وگرنه استیضاح وزیر صمت هنوز پابرجاست.

دو وزیر به مجلس معرفی نشود؛ استیضاح فاطمی امین پابرجاست
کد خبر: 572755
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۱۲:۳۸:۴۳

لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره تفکیک وزارت صمت، گفت: بنده موافق تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت هستم، چرا که دلیلی ندارد بخش صنعت و بازرگانی در یک وزارتخانه تجمیع شود.

بیشتر بخوانید

به گزارش مهر، بخش هایی از گفت و گوی سیاهکلی را در ادامه می خوانید:

*بخش صنعت باید متمرکز بر تولید داخلی باشد، اما ادغام بخش بازرگانی در صنعت، معدن باعث شد که بخش صنعت روی موضوع تنظیم بازار متمرکز شود و از بخش توجه به تولید بازبماند. در حال حاضر ما هم در بخش تولید و صنعت مشکل داریم و هم در بخش تنظیم بازار مشکلات جدی وجود دارد.

*از آنجایی که حوزه بازرگانی برای وزارت صمت مشکلاتی را ایجاد کرده و باعث شده است وزارت صمت درگیر مسائل بازرگانی باشد، باید دو وزارتخانه مجزا برای صنعت و بازرگانی تشکیل شود.

*در صورتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت تفکیک شود، بخش صنعت روی مسائل مربوط به خودش متمرکز می‌شود و بخش بازرگانی هم به وظایفی چون تنظیم بازار، واردات و صادرات می‌پردازد.

*در صورت موافقت مجلس با تفکیک وزارت صمت، دولت باید حتماً دو وزیر برای وزارت صنعت و وزارت بازرگانی به مجلس معرفی کند. استیضاح وزیر صمت هنوز پابرجاست و اگر دو وزیر به مجلس معرفی نشوند، قطعاً دوباره این موضوع در مجلس پیگیری خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها