شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی:

۹۹درصد متن رد و بدل شده تا این لحظه مورد توافق است

متن مورد توافق رو به جلو است؛ در آینده توافق طرفین اعلام خواهد شد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: دیگر در مسئله برجام جایی برای مذاکره نیست، در مورد آنچه که لازم بوده توافق ضمنی و نهایی انجام شده و در چارچوب اعلامیه طرفین انشا‌الله انجام خواهد شد.

 ۹۹درصد متن رد و بدل شده تا این لحظه مورد توافق است
کد خبر: 572714
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۱۰:۰۳:۲۷

شهریار حیدری،  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برجام یک موضوع بسیار با اهمیت هم برای کشور ما و هم برای طرف‌های دیگر مذاکرات است. از سال ۲۰۱۵ بارها جلساتی پیرامون این موضوع گذاشته شد و آژانس از تمام ظرفیت‌هایی که داشت برای نظارت و کنترل برنامه هسته‌ای ایران استفاده کرد و همه نظارت‌ها مؤید این هستند که تمامی فعالیت‌های هسته‌‌ای ایران در راستای توافق بوده و این موضوع نیز تائید شده است.

بیشتر بخوانید

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی شهریار حیدری را در ادامه می خوانید:

*برجام موضوعی است که مسائلی را بر نظارت آژانس اضافه می‌کند. ۹۹ درصد متنی که بین ما و طرف‌های برجامی رد و بَدل شده تا این لحظه مورد توافق است، یک درصدش هم به دلیل ملاحظات آمریکا و مجلس این کشور و همچنین برخی از کشورهای اروپایی است که تحت لابی کشورهای عربی و صهیونیستی قرار دارند اما به هر شکل امروز متن مورد توافق است و رو به جلو قرار دارد و در آینده منجر به توافق طرفین و اعلام می‌شود. 

*برای ما بسیاری مهم است  تحریم‌ها برداشته شود، از طرفی دیگر  بحث شفاف‌سازی مطرح می‌شود که باید تاکید کنم ما شفاف بوده‌ایم و از شفاف‌سازی هم هیچ ابایی نداریم بالاخره آنچه که مدنظر همین است و انتظار هم داریم بیشتر از این  زمان صرف این موضوع نشود زیرا جایی برای مذاکره نمانده است آنچه که ضرورت داشته انجام شده و آنچه که لازم بوده توافق ضمنی و نهایی شده است و در چارچوب اعلامیه طرفین انشا‌الله انجام خواهد شد. 

*من دیدگاه خود را می‌گویم بعضی از نمایندگان دولت‌ها برای‌شان مهم هستند و برجام برای‌شان مهم نیست. هستند بعضی از نمایندگان هم که همان متنی که در دولت قبل تصویب شده بود وقتی به کمیسیون و یا صحن می‌آمد صدایش گوش فلک را کر می‌کرد، اما امروز همان متن را که می‌آوردند و مطرح می‌کنند بَه‌بَه و چَه‌چَه می‌کنند! این‌ها ملاحظات نظام برای‌شان مهم نیست بلکه ملاحظات جریانی برای‌شان مهم است.

*کسانی که دغدغه‌مند نیستند و فقط ملاحضات سیاسی دارند؛ این افراد نظرات و دیدگاه‌شان در چارچوب منافع‌ملی نیست، منافع کشور را در نظر نمی‌گیرند، مفهوم ادبیات سیاسی را متوجه نیستند؛ بنابراین مجبورند بحث‌های شخصی خودشان را مطرح کنند. به صراحت می‌گویم همه تیم‌هایی که در مذاکرات شرکت کردند قصدشان این بوده و هست که برجام به نفع جمهوری اسلامی تمام شود. حال ممکن است ادبیات و تاکتیک گروه‌ها یکی نباشد. هر گروه سیاسی یک نوع تاکتیک و ادبیات دارد اما در کل آنچه که مشترک است و آنچه که باید از تمام مذاکرات استخراج شود، این است که نتیجه‌ای سازنده برای جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • علی ارسالی در
    سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱

    گفتمان نامه نگاری منسوخ وبه دوره عصر حجر بر میگردد متاسفانه مدیران مسولین کشورمان با رویکرد عصر حجر مذاکره میکنند که در هیچ جای دنیا وجود خارجی ندارد و سرشان در زیر برف بردن

  • ناشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱

    منم به عنوان یه ایرانی با نظر ایشان موافقم

  • دادا ارسالی در
    پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱

    اقای حیدری تا این لحظه برای فریب ملت ایران از امریکا فریب خورده اید با همان یک درصد دهن شمارا با گل خواهد بست او با اسرائیل توافق کرده برجام بی برجام توافقی در کار نیست پس بیخودی بیت المال ملت ایران را بارفت و برگشت پایمال نکنید چرا ملت را فریب میدهید

  • ناشناس ارسالی در
    پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱

    واقعا خیانت ولجاجت است که کشور ونظام وتوافق را به خاطر همان یک درصد باقیمانده متوقف کرده اید ومیلیاردها دلار به نظام مقدس وملت خسارت زده اید وباید دولت و رئیسی پاسخ گو باشد به خاطر این ترک فعل خسارت بار .

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها