کد خبر: 572049
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۱ ۱۶:۰۲:۲۴
| |

فدا حسین ملکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ستادکل نیروهای مسلح به موضوع حقابه هیرمند ورود کند

طالبان درگیر اختلافات داخلی است و در موضوع حقابه همکاری نمی‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که «شاهد شیطنت هایی در مسئله تخصیص حقابه از هیرمند هستیم»، گفت: برای دریافت حقابه کشورمان گرفتار تناقض ها و اختلافات داخلی طالبان هستیم.

ستادکل نیروهای مسلح به موضوع حقابه هیرمند ورود کند
کد خبر: 572049
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۱ ۱۶:۰۲:۲۴

فداحسین مالکی  نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تخصیص حقابه هیرمند به کشورمان از سوی افغانستان، گفت: متاسفانه برای دریافت حقابه کشورمان گرفتار تناقض ها و اختلافات داخلی طالبان هستیم در حالی که مطابق کنوانسیون های بین‌المللی این مهم باید انجام شود.

به گزارش خانه ملت، وی تاکید کرد: مردم منطقه در شرایط بحرانی قرار دارند و این روزها شاهد خشکسالی و ریزگردها هستیم لذا تخصیص حقابه هیرمند باید فراتر از حوزه دیپلماسی پیگیری شود؛ در واقع ستاد کل نیروهای مسلح باید موضوع حقابه را بررسی کند.

فداحسین مالکی

مهم‌ترین بخش های این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

*متاسفانه شیطنت هایی صورت می گیرد و بعضا نیز عمدا اقداماتی می شود که نشان می دهد صداقتی هم وجود ندارد؛ زیرا بعد از سفر وزیر نیروی کشورمان به افغانستان به عنوان مقام بلندپایه ایران، آب را باز کردند تا به گود زره برود که این اقدام خلاف عرف دیپلماتیک است و آن را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت.

*در این راستا رایزنی های متعددی با مقامات طالبان صورت گرفته لذا باید بر اساس قوانین اقدامات لازم را انجام دهند. ادامه این روند مردم را دچار چالش های جدی در حوزه کشاورزی و غیره می کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها